Singeltråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har en 5 flugor i 1 smäll grej. ;)

Ett examens/projektarbete kring det här med spons. Nån (du!) som är bra på att prata/markandsföra/argumentera (fan vad jag smörar nu :banana) gör en jämförelse kring hur man som idrottman marknadsför sig gentemot potentiella sponsorer.

T.ex så Foccan och jag (helt otippat va? ;) ), om en och samma person jagar spons åt oss, på helt olika företag, men pitchar upplägget på 2 helt olika sätt. Som du sa förut, vad får dom tillbaka vs vi vill ha.

Så får nån ett skolarbete, jag o foccan får spons och viktigast av allt, jag o foccan kan bara göra det roliga.

:banana

Vilken grej va? :yoparty:yoparty

Ingen dålig idé (för er)..

Men Masteruppsatsen är typ det viktigaste vi gör, och ofta det det kollas på vid jobbsökandet (betyg spelar sällan nån roll). Jag vill skriva om nåt jag kan göra åt en större industri, för att få in en fot och för att lära mig nåt vettigt för en gångs skull. Typ bygga en analysmodell för att matcha RÖK (cash flow management) mot rena ROI-kalkyler på investeringssidan, alltså låta redovisning och controllersidan mötas lite vilket sällan görs då det är två rätt skilda världar som sällan kommer riktigt bra överens.

Men kolla med nån som läser typ marknadsekonomi på Nackademin eller nåt sånt.

Rent uppsatsmässigt får ni nog lura lite på vad det ska ge och hur det ska gå till. Att göra en enkel jämförande studie vars enda "syfte" är att se om det blir nån skillnad i utfallet är inte värdigt ett examensarbete (iaf inte på LiU).

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Ingen dålig idé (för er)..

Men Masteruppsatsen är typ det viktigaste vi gör, och ofta det det kollas på vid jobbsökandet (betyg spelar sällan nån roll). Jag vill skriva om nåt jag kan göra åt en större industri, för att få in en fot och för att lära mig nåt vettigt för en gångs skull. Typ bygga en analysmodell för att matcha RÖK (cash flow management) mot rena ROI-kalkyler på investeringssidan, alltså låta redovisning och controllersidan mötas lite vilket sällan görs då det är två rätt skilda världar som sällan kommer riktigt bra överens.

Men kolla med nån som läser typ marknadsekonomi på Nackademin eller nåt sånt.

Rent uppsatsmässigt får ni nog lura lite på vad det ska ge och hur det ska gå till. Att göra en enkel jämförande studie vars enda "syfte" är att se om det blir nån skillnad i utfallet är inte värdigt ett examensarbete (iaf inte på LiU).

Äh, vad negativ du är. ;)

Jaja, jag får väl jobba nån timme extra på jobbet bara helt enkelt. :)

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Ligger i soffan med laptopen i knät och lär mig vad som är "the word" :mattias

The word is Bird = Pippi är en dubbel-bird (både chey o heter så) :banana

The word is PIPPI! :fakta:fakta:fakta

Klart det är gumman, andas lugnt o fint nu... :7peta

Nyduschad & luktar mindre kalkdamm! :reklam

Här var lite dött ikväll? :va

Ja vi va visst trötta allihop o några var ute o drack öl o spelade nåt... som ja inte kommer ihåg...

Jo, det också. Men nu är jag fysiskt suuk, inte bara psykiskt. :banana

Hoppsan trodde inte sånt bet på dig... :hihi

Titta *peka* I made a booboo

View attachment 377564

:tyckasyndom

Säg som de e Pippi bet dig! :7peta:rofl

Nu har jag varit ute och krökat med chey som kanske har pojkvän.

Va fan då kanske? Antingen har man eller inte! Eller så duger inte jag! Bestäm er för fan! Jävla fruntimmer!

Vadårå, sa du inte att även du är flickvän till en gift tant, det kanske hade impat? :rodnar

Tror jag inte, bara en ursäkt för att få bägge...

Haha, du ente så dum du... så kan de nog va... :Bugar

Gooooooooooooooood morron Pippin! Här utanför fönstret kvittras det, skulle du kunna tolka vad de säger vid tillfälle. Min gissning:
Ja hör: kvitter, tvidelutt, gullekvitter....
Va fåglarna egentligen säger: Ja har STÖRST kuk! Kolla här, störst, störst, störst! :yoparty O du där kommer du i närheten av min gren o då menar jag den jag sitter på så ska jag jävlarnemig slita halsen av dig flygfä! :mad:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
The word is Bird = Pippi är en dubbel-bird (både chey o heter så) :banana

:Bugar

Klart det är gumman, andas lugnt o fint nu... :7peta

:6surkart:5sure

Hoppsan trodde inte sånt bet på dig... :hihi

Säg som de e Pippi bet dig! :7peta:rofl

:ajjabajja

Gooooooooooooooood morron Pippin! Här utanför fönstret kvittras det, skulle du kunna tolka vad de säger vid tillfälle. Min gissning:
Ja hör: kvitter, tvidelutt, gullekvitter....
Va fåglarna egentligen säger: Ja har STÖRST kuk! Kolla här, störst, störst, störst! :yoparty O du där kommer du i närheten av min gren o då menar jag den jag sitter på så ska jag jävlarnemig slita halsen av dig flygfä! :mad:

God morgon kära kääääärring. :krama:pannkyss
Dom säger: Snart är ER vår här kära hojåkare och då får vi :ligga medans ni :ligger i kurvorna. :lol:hihi

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Skulle jag va med någon samtidigt som den sjöng bird is the Word skulle det inte kännas bra! :crash

Jag sa aldrig att det skulle kännas bra, jag sa att det skulle vara en upplevelse. ;)

Ingen aning om vad ni skrivit, men vi lyssnar på rob zombie, och tjejer dansar. Jag inser att jag måste bli lesbisk! Alkeycat, when to marry!?

Just pick a date, darling, and I'll be there! :kär

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag fick mig förövrigt ett gott skratt imorse, när jag insåg att jag nynnade på Bird is the word när jag klev upp ur sängen... :rolleyes:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Varför ser ja helt plötsligt hur herr Clown sovit i någon grön gegga i sitt badkar hela natten och helt plötsligt surfaces...:död Nåväl, jag ser ju luder med k-pistar ibland... måste hitta tabletterna... måste hitta... :3freak

Nej nej, skit i tabletterna! Har du tur kan du få se enhörningar nästa gång! :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...