Jag har en 5 flugor i 1 smäll grej.
Ett examens/projektarbete kring det här med spons. Nån (du!) som är bra på att prata/markandsföra/argumentera (fan vad jag smörar nu ) gör en jämförelse kring hur man som idrottman marknadsför sig gentemot potentiella sponsorer.
T.ex så Foccan och jag (helt otippat va? ), om en och samma person jagar spons åt oss, på helt olika företag, men pitchar upplägget på 2 helt olika sätt. Som du sa förut, vad får dom tillbaka vs vi vill ha.
Så får nån ett skolarbete, jag o foccan får spons och viktigast av allt, jag o foccan kan bara göra det roliga.
Vilken grej va?
Ingen dålig idé (för er)..
Men Masteruppsatsen är typ det viktigaste vi gör, och ofta det det kollas på vid jobbsökandet (betyg spelar sällan nån roll). Jag vill skriva om nåt jag kan göra åt en större industri, för att få in en fot och för att lära mig nåt vettigt för en gångs skull. Typ bygga en analysmodell för att matcha RÖK (cash flow management) mot rena ROI-kalkyler på investeringssidan, alltså låta redovisning och controllersidan mötas lite vilket sällan görs då det är två rätt skilda världar som sällan kommer riktigt bra överens.
Men kolla med nån som läser typ marknadsekonomi på Nackademin eller nåt sånt.
Rent uppsatsmässigt får ni nog lura lite på vad det ska ge och hur det ska gå till. Att göra en enkel jämförande studie vars enda "syfte" är att se om det blir nån skillnad i utfallet är inte värdigt ett examensarbete (iaf inte på LiU).