Singeltråden

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
För fasen, har ni inga jobb eller? :D Logga in på SH en gång per kväll funkar ju inte om man ska hänga med i den här tråden . så om jag ska svara på nått, gör ett citat så ser jag det, pallar inte gå igenom 20 sidor varje kväll.

Jag har läst mig till tillräckligt för att faktiskt stå för det jag skrev där, speciellt det från Liquid_shadow när han drog "listiga knep" om hur man får tjejen att vilja va med en istället för att man själv jagar... handlade om ganska enkla neg-aktions helt enkelt. Och hur man bör säga aktivt nej ibland bara för att få en reaktion, då spelar man bara ett spel fast åt andra hållet.
Samma den med "fan vilken sexig nacke du har, jag skulle bara vilja bita i den" är också pickup-lines från diverse sådana böcker/siter som bara handlar om att säga något oväntat för att få en reaktion.
Jisses, det tipset är ju ryckt ur ett sammanhang. Nu var det tipset dessutom riktat till en kille som känner att han hamnar i vänskapsfacket för ofta... så ja, jag skulle rekommendera han att våga säga sådana saker helt enkelt för att bryta mönstret när han pratar med tjejer istället för att prata politik, väder och jobb!

Att säga att en tjej har en sexig nacke är dessutom inte vad man kallar en "neg" utan snarare en komplimang. Det ska givetvis inte tolkas som att man ska springa runt som en tok och säga att varenda tjej har en sexig nacke, men att ge en genium komplimang med sexuell intention är som sagt inte en neg.
En neg är att fälla en kommentar, ibland nedvärderande, för att mentalt knuffa ner en tjej från den pidestal som vi killar annars har en förmåga att sätta tjejer på och tänka "hon är out of my league". Jag skulle aldrig rekommendera en kille någon sådan "teknik", not how I roll...

Däremot det om att älska sig själv och att faktiskt se sin egen styrka osv håller jag däremot helt med om. :tummenupp
Vilket är det klart viktigaste och faktiskt något jag anser att vi alla är skyldig oss själva!
När du dessutom trivs så jäkla bra med dig själv att man tycker man är the shit (förhoppningsvis fortfarande ödmjukt och inte arrogant) så kan man ge en tjej en naturlig och genuin komplimang utan att egentligen bry sig så mycket om reaktionen... utan bara fortsätta prata efteråt istället för att vänta på någon reaktion.

Så, ja ryckt ur ett sammanhang så är tipset ett tips som är riktat mot att inte hamna i kompisfacket och mer mot "ligga-facket"
...men seriöst, vad är felet med det? Finns det något bättre sätt att lära känna varandra än att faktiskt ligga och sen efteråt spendera två timmar i sängen och bara snacka om livet, somna tillsammans, sen lite mer ligga och käka frulle tillsammans på morgonen.
I min värld är det en bra mycket bättre start på början på en bra relation än en fika på stan... men du behöver givetvis inte hålla med :)

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Men vad i helvete.... Galet många sidor, och sjukt många långa inlägg. Har bara blurrat igenom allt lite fort.

Jag har börjat planera inför mitt och Alleycats bröllop! Det kommer bli bra skit! :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ni e inte kloka. :tummenupp

Det gör denna sidan till det bästa på internet just nu. :yoparty

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...