Singeltråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ch ti
Fast den där oturen har jag haft exakt hela livet, och det verkar aldrig vända.. Idag har jag dessutom stått och tittat mig i spegeln, och insett att jag är ful och tjock.. Idag suger livet. :(

Det är du inte!:fakta se så flicka lilla, du har fantastiska former och ett vackert ansikte och om inte alla gilla-klick du får för dina bilder skvallrar om att jag har rätt så vet jag inte vad! Oturen må kännas tung just nu, mem du ska se att det vänder och att det finns en sol bakom molnen. Och så fort du mår bättre kommer du titta i spegeln och se vad alla Vi andra ser, bilden är bara lite grumlad av humöret just nu :) :pannkyss

Vill du ha något som muntrar upp får du gärna jämföra ditt liv med mitt. Jag har varit utan jobb alltför länge och hankar mig fram på existensminimum, räkningarna betalar jag genom att sälja av grejer... Jag har inte bara en trasig bil utan två, och ingen av dem är körbar ens. Jag har nyligen förlorat vad jag trodde var mitt livs stora kärlek, fått nerslag på utbildningen jag sökt och fått nöja mig med att söka mitt andrahandsval, och till råga på allt är det nog inte en förkylning jag åkt på utan influensa... Jag ÄR dessutom lönnfet och inte särskilt fager ;) Känns det bättre? :)

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det är du inte!:fakta se så flicka lilla, du har fantastiska former och ett vackert ansikte och om inte alla gilla-klick du får för dina bilder skvallrar om att jag har rätt så vet jag inte vad! Oturen må kännas tung just nu, mem du ska se att det vänder och att det finns en sol bakom molnen. Och så fort du mår bättre kommer du titta i spegeln och se vad alla Vi andra ser, bilden är bara lite grumlad av humöret just nu :) :pannkyss

Man kan ju hoppas det, men just nu är det inte roligt.. :( Måste dessutom köra till jobbet om en halvtimme, och sitter med svullna ögon och mascara längs kinderna för första gången på jag vet inte hur länge... Måste ta mig samman och sticka iväg, och det är inte heller roligt...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Man kan ju hoppas det, men just nu är det inte roligt.. :( Måste dessutom köra till jobbet om en halvtimme, och sitter med svullna ögon och mascara längs kinderna för första gången på jag vet inte hur länge... Måste ta mig samman och sticka iväg, och det är inte heller roligt...
Förstår det... Mem läs resten av inlägget som jag nyss ändrade så kanske det känns lite bättre sem, vad vet jag...:) ge inte upp bara, även om det känns hopplöst nu så är det aldrig för sent för bra saker att hända :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Förstår det... Mem läs resten av inlägget som jag nyss ändrade så kanske det känns lite bättre sem, vad vet jag...:) ge inte upp bara, även om det känns hopplöst nu så är det aldrig för sent för bra saker att hända :)

Hehe nä, det känns inte ett dugg bättre. Jag gottar mig inte åt andras olycka, utan lider snarare med dig då.

Dessutom kan man inte jämföra två personers livssituation sådär. Det som är illa i mina ögon kanske inte är så farligt i någon annans, och tvärtom. Man upplever saker olika, och man kan inte jämföra det så. "Jag har det minsann värre än vad du har" existerar inte, eftersom upplevelserna är individuella.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Tänk såhär gumman: Du är tjej, du har hormoner, thats it. Jag va sådär förr oxå, klankade ner på mig själv o mitt utseende. En dag bestämde jag mig att nu får det vara nog med självkritiken och gissa om jag mår bättre. Jag skiter ärligt talat i vad folk tycker om mitt utseende då jag vet att jag är omtyckt av mina vänner och att jag är en omtänksam människa som är glad och har roligt. Livet är kort och jag tänker ta vara på det så gott jag kan istället för att sitta och tycka synd om mig själv.

Du är fin, thats it!!! Se bortom alla ideal och älska dig själv för den du är så kommer alla andra som är värda nåt att göra det oxå. Puss

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hehe nä, det känns inte ett dugg bättre. Jag gottar mig inte åt andras olycka, utan lider snarare med dig då.

Dessutom kan man inte jämföra två personers livssituation sådär. Det som är illa i mina ögon kanske inte är så farligt i någon annans, och tvärtom. Man upplever saker olika, och man kan inte jämföra det så. "Jag har det minsann värre än vad du har" existerar inte, eftersom upplevelserna är individuella.

Det är förvisso väldigt sant, och hade jag suttit i din sits med bil och allt annat hade jag också varit ledsen. Mycket. Menade inte på något sätt att försaka vara värre utan ville bara belysa vad jag sa innan, att även om saker ser mörka ut nu så finns det en morgondag. Och även om jag är långtifrån nöjd med min situation just nu så blickar jag framåt och ser fram emot att det bara kam bli bättre. Försök göra det du med :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Tänk såhär gumman: Du är tjej, du har hormoner, thats it. Jag va sådär förr oxå, klankade ner på mig själv o mitt utseende. En dag bestämde jag mig att nu får det vara nog med självkritiken och gissa om jag mår bättre. Jag skiter ärligt talat i vad folk tycker om mitt utseende då jag vet att jag är omtyckt av mina vänner och att jag är en omtänksam människa som är glad och har roligt. Livet är kort och jag tänker ta vara på det så gott jag kan istället för att sitta och tycka synd om mig själv.

Du är fin, thats it!!! Se bortom alla ideal och älska dig själv för den du är så kommer alla andra som är värda nåt att göra det oxå. Puss

Fast jag bryr mig faktiskt inte om vad andra tycker, så länge jag själv är nöjd. Men jag är inte nöjd. Vet att jag bara borde acceptera mig som jag ser ut, för det jag inte är nöjd med är ändå sånt man inte kan ändra på.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det är förvisso väldigt sant, och hade jag suttit i din sits med bil och allt annat hade jag också varit ledsen. Mycket. Menade inte på något sätt att försaka vara värre utan ville bara belysa vad jag sa innan, att även om saker ser mörka ut nu så finns det en morgondag. Och även om jag är långtifrån nöjd med min situation just nu så blickar jag framåt och ser fram emot att det bara kam bli bättre. Försök göra det du med :)

Jag menade inte att du menade så heller. :)

Fast se framåt mörkar ju bara mina visioner ännu mer just nu. Igen bil = svårt att ta sig till hästen, ännu svårare att ta sig till jobbet, utan jobb = bankrutt. Halt häst som inte blir bättre - avlivning? Totalt jävla mörker i så fall. Bättre att inte tänka vare sig framåt eller bakåt, utan stanna i nuet.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag menade inte att du menade så heller. :)

Fast se framåt mörkar ju bara mina visioner ännu mer just nu. Igen bil = svårt att ta sig till hästen, ännu svårare att ta sig till jobbet, utan jobb = bankrutt. Halt häst som inte blir bättre - avlivning? Totalt jävla mörker i så fall. Bättre att inte tänka vare sig framåt eller bakåt, utan stanna i nuet.
Är bilen så trasig att du inte kan köra med den alls på så länge då? Du kan inte få en lånebil från verkstan eller nåt? Ett alternativ är ju kanske att du köper en billig besiktigad bil mest för att ha något att ta dig runt med medan din vanliga är trasig. När den väl är hel kam du antagligen sälja den temporära bilen för ungefär samma pengar som du köpte dem för.
Hoppas att det ordnar sig för dig snart iallafall och att inga av de där hemska visionerna inträffar. Det ska nog gå bra :)

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Är bilen så trasig att du inte kan köra med den alls på så länge då? Du kan inte få en lånebil från verkstan eller nåt?
Hoppas att det ordnar sig för dig snart iallafall och att inga av de där hemska visionerna inträffar. Det ska nog gå bra :)

Den går absolut att köra med, men huven går inte att öppna, och spolarvätskan är snart slut tex. Anledningen till att jag i så fall måste sälja den tokbilligt är ju at jag inte har råd att laga den, så den kommer inte hamna på någon verkstad. Men skit i bilen, det löser sig på ett eller annat sätt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Den går absolut att köra med, men huven går inte att öppna, och spolarvätskan är snart slut tex. Anledningen till att jag i så fall måste sälja den tokbilligt är ju at jag inte har råd att laga den, så den kommer inte hamna på någon verkstad. Men skit i bilen, det löser sig på ett eller annat sätt.
Vill du så kan jag försöka ta en titt på den, är förvisso inte utbildad mek men mina syskon, föräldrar och kompisar brukar anlita mig när de vill ha något lättare gjort med sina bilar. Jag kanske kam se till att huven går att öppna iallafall, om inte annat.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Min bil stod parkerad och blev påkörd av en annan bil men föraren smet. Kan jag få ersättning för skadan?

Ja. Du ska kontakta ditt försäkringsbolag. Enligt 16 § Trafikskadelagen har du rätt till ersättning för skadan, men självrisken är cirka 2 200 kr. Den måste du alltid betala själv.

Gör en polisanmälan och skicka den till försäkringsbolaget. Lämna även uppgift om eventuella vittnen. Det är du som ska visa att skadan vållats av ett okänt, trafikförsäkringspliktigt fordon.

Om du inte lyckas visa detta kan skadan ersättas ur en eventuell vagnskadeförsäkring eller vagnskadegaranti med avdrag för den självrisk som gäller för vagnskadeförsäkringen eller garantin.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Min bil stod parkerad och blev påkörd av en annan bil men föraren smet. Kan jag få ersättning för skadan?

Ja. Du ska kontakta ditt försäkringsbolag. Enligt 16 § Trafikskadelagen har du rätt till ersättning för skadan, men självrisken är cirka 2 200 kr. Den måste du alltid betala själv.

Gör en polisanmälan och skicka den till försäkringsbolaget. Lämna även uppgift om eventuella vittnen. Det är du som ska visa att skadan vållats av ett okänt, trafikförsäkringspliktigt fordon.

Om du inte lyckas visa detta kan skadan ersättas ur en eventuell vagnskadeförsäkring eller vagnskadegaranti med avdrag för den självrisk som gäller för vagnskadeförsäkringen eller garantin.

Annars ingår det väll parkeringsskada i en vanlig halvförsäkring? Har dock inte läst vad swishan har för försäkring.

EDIT: såg att det inte stod. Men har du minst halvförsäkring är det bara skicka in det som en parkeringsskada. en tusenlapp eller två i självrisk så är det löst! :)

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Bra där!

Börjar ju bli lite former trots allt!

Hade jag inte varit så jävla lönnfet just nu så hade jag också lagt upp en så kunde vi jämföra :kär

Men jag får lägga upp den här istället.

View attachment 378063
Det är lugnt Peter, vi kan jämföra i bastuklubben på ons som vanligt. ;)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
LAGOM tempo i tråden idag :tummenupp

Äter ett mellanmål nu, ut till hästen strax.

Men först dagens resumé:
Uppnådde toppfarten 75 km/h i en skitbacka :yoparty
Åkte nerför backen väldigt lättklädd. :crash
Gjorde en redig vurpa i 45 km/h :crash

För övrigt en mycket trevlig dag som även konstaterade att jag var bättre i backarna än YipYip :hihi
(Eller ok, jag är galnare... :rolleyes:)

Nu tackar jag för mig och slinker undan, nu ska hästen ridas!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är jag officiellt inte berättigad att vara med i singeltråden längre.

Jag har träffat en donna. :D

usyrubez.jpg

Ser att hon är singel i alla fall! :tummenupp

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Hör upp tjejer och killar i singeltråden från sthlm eller närliggande platser!

Jag, BeyondEvil, Lindman och en polare till BeyondEvil ska ut och spela biljard ikväll! Oklart med enrosabil, men vi får se!
EDIT: Och ja damer.. Ricken kommer vara där.. han har inget val ändå!

Plats: ROQ, Gyldéngatan 2 (om ingen har ett bättre förslag) Odenplan
Tid: Vi kommer satsa på att vara där vid 21 tiden

Häng med, umgås med snygga människor, snacka skit och spela biljard så har vi en grym singelkväll!

Känner inte någon som ska dit med vill hänga med?
Inga problem, PMa mig eller BeyondEvil så löser vi så ni kan få tag i oss!

Alla är välkomna! :yoparty

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S