Singeltråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har alla killar gift sig med tre tjejer var nu eller var tog alla tjejerna vägen?

De har haft en enorm invandring från övriga europa... när jag lämnade Dublin så var ca 1/3 av de i Dublin första generationens invandrare.
De flesta teknikbolag har support/assembly/delivery i Irland.

EDIT: Sen har de också problem med kunskapsflykt, många välutbildade från t.ex. Trinity College flyttar till t.ex. USA.

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Black lace and beer. ;)

Nej men i det svenska samhället så är det ju överflöd på killar mot tjejer så det blir lite som... hur var det nu... skjuta fisk i tunna.

Däremot Dublin... slutet av 90-talet... satan vad skoj det var, det gick 3 tjejer per kille så raggning var omvänd. Det var riktigt skoj. :yoparty

Dublin ja. Home of the Brave!
"When I'm in England I say I'm from Ireland. When I'm in Ireland I say I'm from Dublin. When I'm in Dublin i say I'm from Crumlin. When I'm in Crumlin I say I'm from Leighlin Road, and when I' m in Leighlin Road I say I'm a Lynott."

Vi tar en liten video på det också.

Last edited:

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Dublin ja. Home of the Brave!
"When I'm in England I say I'm from Ireland. When I'm in Ireland I say I'm from Dublin. When I'm in Dublin i say I'm from Crumlin. When I'm in Crumlin I say I'm from Leighlin Road, and when I' m in Leighlin Road I say I'm a Lynott."

Funkade bra att säga att man bodde i Blackrock på Carysforth Avenue... då fick tjejerna något konstigt dollargrin och sen var det som någon säger här i tråden... shooting fish in a barrel. ;)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Men näääääj! Skriv här nu istället så vi får höra lite... eller är det work in progress (Yipyip)? :hihi

Haha nä jag har ingen på gång för tillfället. :D Det är bara tokigheter som antingen har vinnare eller förlorare ;)

Är ju bara de som går ut som förlorare. :hihi

:D

Var inte blyg. Nig vet du varför du föll för ditt ex. :)

Jag var ensam och trasig. Han var min bäste vän och även min stöttepelare. Vi hamnade i sängen. Jag var aldrig kär i honom. :död

Det var därför det inte höll i längden, jag tog tag i mig själv och reparerade i viss från från mitt psykopatex och när jag började stå på egna ben gled vi isär, jag skaffade mig ett eget liv och han ville inte vara med i det nya livet. Så då gick det som det gjorde. Jag är glad för det idag.

Men vi hade trots allt ett bra förhållande.

Jag har nog aldrig varit kär i någon sedan jag var 14.

Sådär då var det sagt utan att för mycket detaljer kom ut. Jag är i grund och botten en trasig människa. Idag har allt vänt för mig och jag är hellre ensam än beroende av en annans trygghet.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför skulle vi? Vi har rumpa, bröst och kurvor. För att ragga behövs inte mer. :killarärgrottmänniskor

Faktiskt sant, för att ragga behövs inte mer. För att däremot få någon genuint intresserad och bygga upp grunden för ett hållbart och lyckat förhållande behövs det så mycket mer...:fakta

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jag tar alla tips jag kan få så dela med dej av din visdom :)

Inte visdom direkt i mitt fall. Var alltid bortskämd med massor av fina pojkar på jobbet. Inte gör att man kunde välja och vraka för det. :gnissla
Jag föll för makens ögon. De skvallrade om att han inte var någon ja-sägare. (Är akut allergisk mot ja-sägare.) Första gången jag pratade med honom var personalföreningens pubafton. Men jag hade spanat in honom innan. Vad vi pratade om? Spelade inte så stor roll. :) Jag var nöjd bara med att ha hans uppmärksamhet. :kär
Hur kvällen slutade? Åt helvete för min del. Hade lovat kompisen att tävla hennes häst dagen därpå. Så jag behövde gå hem och sova. Han följde med gänget som gick vidare. Och sen försvann han på tjänsteresa. :huvet

Sensmoral: ge inte upp bara för att det inte blir :hemgång första gången.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Enda sättet att ta reda på om det finns något att stanna kvar för är att prata med personen ifråga.

En bra start är att säg hej :hej

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det är för att du är tjej. ;)

Eller för att man inte gillar samma som andra. Man gillar ju inte ens samma två gånger på raken.
Det som funkade förra gången lär inte funka igen. :va Jag förstår mig inte ens på mig själv.

De e nog lika bra o bara vara o försöka ha skoj på vägen :D

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...