Sista bankörningen innan man lägger på dubbdäck!

kruger

socio #4104
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
SXF 250 -07, 999$ -03
Ja det var riktigt skoj :tummenupp
Blev ju riktigt fint på eftermiddagen när det torkat upp.

/ Micke

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Japp! På morgonen där var jag lite orolig att det skulle bli ständigt regnåka. Men det var kul o köra i regn oxå. Kraschade iaf inte. Dock fick jag en feting sladd efter långa rakan där jag o hojen gick i sidled helt o hållet. Mysigt...

Sen näre blev torrt på eftermiddage efter att jag bränt upp mina regndäck :huvet så ändrade jag över till slicks. Sen körde jag tills jag började få ont o jag inte såg ut... då det immade till på visiret hela tiden så jag chansade på ingångarna o följde vita linjen... inge bra.

Tack Strider för bullen! Största nånsin! :banana fortfarande inte ätit upp den o då splittade jag den med .. "en annan". :tuttar

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Det var första gången som jag körde på bana nu i helgen! fy fan va kul, men jag hoppas att ni andra proffs hade lite överseende med att jag låg och vinglade i spåren..
Ni fick ju träna på att köra om iaf! :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tåbbä skrev:
Det var första gången som jag körde på bana nu i helgen! fy fan va kul, men jag hoppas att ni andra proffs hade lite överseende med att jag låg och vinglade i spåren..
Ni fick ju träna på att köra om iaf! :)
hmm, tror jag vet vem du var... du stod rättså still vid nått tillfälle... jag var på 04 R1an.. röd o svart.

Hoppas ingen som var där tyckte jag körde för taskigt eller dumt vid omkörningar. Försökte ha iaf en bit utrymme för "misstag".

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Swedie skrev:
hmm, tror jag vet vem du var... du stod rättså still vid nått tillfälle... jag var på 04 R1an.. röd o svart.

Hoppas ingen som var där tyckte jag körde för taskigt eller dumt vid omkörningar. Försökte ha iaf en bit utrymme för "misstag".

Nädå det var ingen taskig/dum omkörning! Men det gick fort, som ett möte ungefär, jag fattar inte hur ni kan köra så fort! :Bugar

Jag var mest rädd för att jag skulle preja ut nån, så som jag vinglade med "besten" i kurvorna :)

Det får bli fler bankörningar till våren minsann!

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Swedie skrev:

Joooo, du körde som knast :tungan, Ähh - det är lungt jag stod för f*n still med slicks i blöta!! När det blev torrt vid 14.00, började det röra på sig.Lite ovant att köra dom första varven då det var -99 senast jag körde på A-torp ( med fetvurpa på varv 2 ).

Men härligt att få köra en sista gång -04.

Mvh//ZS

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Swedie skrev:

Snabb som satan tyckte jag du var, sen körde du om mig på bakhjulet :brinnerup
Vilka tider kör du på ungefär?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Zilversurfer skrev:
Joooo, du körde som knast :tungan, Ähh - det är lungt jag stod för f*n still med slicks i blöta!! När det blev torrt vid 14.00, började det röra på sig.Lite ovant att köra dom första varven då det var -99 senast jag körde på A-torp ( med fetvurpa på varv 2 ).

Men härligt att få köra en sista gång -04.

Mvh//ZS
ja det blev ju sol faktiskt o rättså varmt på eftermiddagen. Synd att det klara vädret kom lite sent på dagen bara. Riktigt skönt att få rasta hojen o mig själv. Idag har jag träningsvärk.

Arawak skrev:
Snabb som satan tyckte jag du var, sen körde du om mig på bakhjulet :brinnerup
Vilka tider kör du på ungefär?
app app, på bakhjulet får man inte köra så det kan inte ha varit jag ;)

vet inte, men det var nån skåning som klockade mig på 1:50 med regndäck när det började komma torra spår. Laptimern funkade inte.. ingen sändare på plats. Men jag har kört 1:42 där med 02 R1an.. idag körde jag nog inte bättre än 1:45 på sista passet.

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
bilder

Jag var där och tog lite bilder, tänkte slänga upp ett par som blev skapliga här :) Bara PMa om ni inte vill ha nån bild här eller om det kanske e så att fullstorlek skulle vara intressant. Kan ju säga att det var första gången jag fotade motorcyklar på bana :D En del susa ju förbi rätt fort om man säger så. Verkligen gött väder med så det var riktigt kul å bara gå runt å fota å kolla faktiskt!

Bifogat

• DSCN1821.JPG
    DSCN1821.JPG
    97 KB · Visningar: 56
  • DSCN1823.JPG
    DSCN1823.JPG
    74.4 KB · Visningar: 58
  • DSCN1825.JPG
    DSCN1825.JPG
    65.3 KB · Visningar: 57
  • DSCN1840.JPG
    DSCN1840.JPG
    129.8 KB · Visningar: 65
  • DSCN1841.JPG
    DSCN1841.JPG
    118 KB · Visningar: 68
  • DSCN1843.JPG
    DSCN1843.JPG
    100.5 KB · Visningar: 57
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
var är jag då!!! jag gajajgajgjagjag !!!! jag vill se mig själv. jag vill ta på mig själv. jag är så cool! .. eller ja. Har du nån bild på mig eller? Röd o svart #20 ... 04 R1.. brum brum. jag körde in i vattenpölen på innern av karusellen en gång.. rätt nära o krascha. kanske blev en cool bild av det hela .. om du nu tog kort just då.

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
några till. sorry swedie, tror inte du var igång alls när jag var där, mellan 14-15 cirkus :( ville ju se R1 -04 in action !!

Bifogat

• DSCN1819.JPG
    DSCN1819.JPG
    133.4 KB · Visningar: 50
  • DSCN1824.JPG
    DSCN1824.JPG
    87.6 KB · Visningar: 58
  • DSCN1835.JPG
    DSCN1835.JPG
    72.2 KB · Visningar: 54
  • DSCN1836.JPG
    DSCN1836.JPG
    88.8 KB · Visningar: 51

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jensen skrev:
några till. sorry swedie, tror inte du var igång alls när jag var där, mellan 14-15 cirkus :( ville ju se R1 -04 in action !!
skit oxå.. en viss person jag hade med dåva.. hon e.. det var hennes fel. hon tog lång tid på sig o pumpa luft i däcken åt mig :tungan

kruger

socio #4104
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
SXF 250 -07, 999$ -03
Swedie skrev:

Du var snäll vid omkörningarna! Fast jag är lite ovan att bli omkörd i kurvorna men det var ju en ny erfarenhet. Har bara kört i mellan och lugn grupp innan och denna dagen var ju inte lik det alls :tummenupp Men alla med som var snabbare än mig skötte sig utmärkt.

/ Micke

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Ja jäklar i min låda vad köra det blev till slut... 25 mil på 3 timmar :yoparty
Inte ofta man får köra så mycket. Träningsvärk har man oxå.

Va kul o köra på A-torp igen. Det var säkert 4 år sedan sist. Ducceklubben har ju inga körning på denna banan..... lustigt ;-)

Tack o hej!

//Peppe

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
PeppeBus skrev:
Ja jäklar i min låda vad köra det blev till slut... 25 mil på 3 timmar :yoparty
Inte ofta man får köra så mycket. Träningsvärk har man oxå.

Va kul o köra på A-torp igen. Det var säkert 4 år sedan sist. Ducceklubben har ju inga körning på denna banan..... lustigt ;-)

Tack o hej!

//Peppe
Välkommen tillbaka till våren :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...