Sista idioten är inte född.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Hej och hå.

Här är en hel tråd med folk som tycket det går alldeles utmärkt att köra om när det är smalt och vajjerräck. bil/MC

Går det att köra om bil med MC så borde det ju gå att köra om MC med bil eller ???


http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=195832

Tex: Fick mig dock en tankeställare när jag en gång åkte om en skåpbil på detta sätt (efter drygt 20 st exakt likadana omkörningar) och det uppenbarade sig att denna skåpbil inte alls sett mig (utan bara låg ovanligt långt till höger när jag kom ifatt honom) och det blev plötsligt obehagligt nära på slutet istället när jag kom förbi hans sidospegel

Eller motsatsen när bil vill köra om MC.

Två filer går ihop i en och bilen försöker komma före min handledare som ligger bakom mig. Min handledares mc nuddas av bilen och bilen kommer förbi och kommer närmare mig i hög hastighet. Han kommer närmare, och närmare och tillslut ligger han mindre än en meter efter mig och försöker komma förbi även mig. Dike på ena sidan vägen och vajerräcke på andra sidan.
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Ovsett om jag sitter på MC eller i bil brukar jag försöka flytta på mig och låta dem dra om, man har ju ingen aning om vem som sitter i bilen.

-Civilpolis
-Krackpundare
-Galing som inte tvekar att köra över dig/skjuta/dra bniv
-Ghostrider numera i bil
-Någon som faktiskt har bråttom
-osv

Bättre att låta dem dra iväg istället för att ta strid som man aldrig vet hur den slutar..
Bästa inlägget i tråden..!
Du har inte en susning om vem som ligger bakom - låt honom (för det är det alltid) "ligga före" så har du betydligt större koll på läget.
Prestige? Skit den, några år till vill jag leva och ha kul....:tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag försöker alltid hålla 30 och 50 där det är det men kan köra lite mer inspirerat där det är 70 och över. Påfallande ofta händer det att bilar jag kört om tidigare kör om kör om mig på 50 och även ibland 30 sträckor senare.

Hur tänker dom ?
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Jag försöker alltid hålla 30 och 50 där det är det men kan köra lite mer inspirerat där det är 70 och över. Påfallande ofta händer det att bilar jag kört om tidigare kör om kör om mig på 50 och även ibland 30 sträckor senare.

Hur tänker dom ?

Dom tänker inte...alls. Kör också tämligen inspirerat vid >=60 km/h, men försöker hålla hastigheten vid lägre gränser. Samma sak händer då mig. Fast oftast är jag så långt före då att de inte kan utgöra ett problem.
Men 70-80 på 90-väg, sedan står de på i 60-70 när det blir 50...bara att inse att det finns för många idioter därute. :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top