Sista långturen

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Sista långturen........

Med 125:a gjorde jag och Atlantiz denna vecka. Vi började i måndags och åkte ner till Mora från Sundsvall och övernattade där, på tisadag fortsatte turen till Karlsborg där en ny övernattning väntade, tidigt på onsdagsmorgonen for vi ner till Jönköping och åkte upp mot Gränna och tog färjan över till Visingsö, åkte vidare till Borlänge där vi gjorde vår sista övernattning. När vi kom hem stog trippmätaren på 180 mil, vi åkte alltså med 125:eek:r från Sunsvall och hela vägen runt Vättern, en fin tur som kändes i arslet!
Kan tillägga att vi inte hade ett enda problem med våra hojar, till och min gamla nsr höll, nu när mätaren snart passerar 5000mil!......

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Lät verkligen verkligen trevligt :)

Gillar också långturer! Men jag har bara tagit mig till Gotland på varaderon.

Planerar en resa till sommarhuset som är 35mil enkel resa men det slå ju ändå inte eran tripp ;)

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
På tisdag så sticker jag till gotland med min rd.. hoppas på att komma dit... härifrån är det ca 50 mil enkel väg:D... man kanske tar rekordet då???

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
På en höft nått sånt här :)

Bifogat

• hitta.gif
    hitta.gif
    61 KB · Visningar: 111

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
frew skrev:
fyfan att ni vågar!?!? skulle alldrig åka så lågnt med en 2-taktare...
Äh, klart det håller, det är ju Honda!..allvarligt talat så var det en ren changsning för min skull. Men jag tror nog dom håller för mer än vad man tror.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Nykan skrev:
Äh, klart det håller, det är ju Honda!..allvarligt talat så var det en ren changsning för min skull. Men jag tror nog dom håller för mer än vad man tror.

Säger det samma!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Är så jäkla sugen på o göra en sån resa! Gärna utomlans, typ danmark eller norge, hade varit skitkul... måste bara få med mig zpeppy isf, hehe

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Jag och några till här i Gävle ska åka en norge sväng närsta år..
Tar förmodligen den vanliga turistvägen..

Skulle vara trevligt att få sällskap utav er :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
steffo skrev:
Jag och några till här i Gävle ska åka en norge sväng närsta år..
Tar förmodligen den vanliga turistvägen..

Skulle vara trevligt att få sällskap utav er :)
Kollade i ett kartprogram och fantiserade lite, man kunde åka ner till danmark, stanna där en dag, o lite så, sen fanns det tydligen en farje över till oslo, så åker man dit, kollar in lite knostiga normmänn o goa vägar där, o sen hittar på lite roliga saker överallt o tar sig hemmt, det hade varit en riktigt tuff resa, måste övertala zppepy, hehe

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Ja köra långt e inga problem.. Jag var på gotland för ett par veckorsen med rd.. 200mil blev det utan minsta problem.... sen på hemvägen körde vi ner till kalmar och över till öland så nattade vi nybro...

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Måste säga att denna resa med 125:eek:rna är nog den man kommer minnas mest i framtiden, en fin resa helt enkelt. :tummenupp

Betzy

Moppefuckoavatar
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
DR600
Nästa sommar hade jag och en polare (ännu ej på sh) tänkt köra lödrätt neråt i europa. Han med sin Aprilia AF1 och jag med min TZR. Hade varit trevligt om man kunde slå 200mil hihi. :tungan

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
jag tog tyvärr aldrig nån lång tur på 125an, det längsta ja åkte med den va 20mil enkel resa, då jag inte hade nåra att åka med när ja körde va det inte så värst skoj, men att 125or inte går långt e ju skitsnack, min hade paserat 6400mil när ja sålde den å den gick som ett skott... :fakta

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
kör man med olja i bensinen och olja i motor och inte ligger på rött hela tiden så går dom lika långt som 4-taktarna nästan om man sköter dom!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024