Sista SMC-kursen på Kinnekulle 2013

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Fantastiskt bra helg trots lite dåligt väder och kortade pass pga avåkningar i lördags.

Söndagen var nog bästa bandagen i år, trots punka på bakdäcket vid nedlägg i kvarnen :)
Stort tack till Danne som sålde mig ett av sina beggade bakdäck och hjälpte till med att kränga på det!

Funderade ett tag på varför du stog i gräset när jag passerade strax efter dig.
Skönt att det gick bra. :tummenupp

Crisp

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2013
Hoj
Honda VFR800
Någon som vet om det finns bilder från lördagen? Vill minnas att det stod någon och fotade även då.

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Om ni körde om en slö 929 finns risken att ni hamnade på film. Filmade eftermiddagspassen på lördagen och förmiddagspassen på söndagen. Råkade filma lördagen i superslowmo så vart pass blev typ en timmes film utan ljud. Kul... :p

Henry

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Kawa ZX-6R 636 -14
Om ni körde om en slö 929 finns risken att ni hamnade på film. Filmade eftermiddagspassen på lördagen och förmiddagspassen på söndagen. Råkade filma lördagen i superslowmo så vart pass blev typ en timmes film utan ljud. Kul... :p

Vilken hastighetsgrupp/tidspass tillhörde du?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Här ligger mina bilder!!!

Vet inte om jag ska skylla på mitt virus på balanssinnet eller att jag lämnade hjärnan hemma... för inställningarna på kameran var inte dom bästa och bilder blev inte som jag tänkt mig..

https://plus.google.com/u/0/photos/115911427846448484191/albums/5919086836543038449

Ni får använda dem hur ni vill, MEN vill att ni nämner mig (Rasorblade) som fotograf... (kanske inget att skylta med egentligen med tanke på kvallen):D:D

Last edited:

Henry

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Kawa ZX-6R 636 -14
Vi var först ut båda dagarna, klockan nio. Jag körde steg ett och två i snabb grupp men vi blev ihopslagna med medelgruppen. Jag hade blå väst.

Då skall jag kolla om du hamnade på någon av mina filmer. Blå väst nr 20? Fick du med gul väst nummer 2 så är jag intresserad av ett filmklipp ;)

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Då skall jag kolla om du hamnade på någon av mina filmer. Blå väst nr 20? Fick du med gul väst nummer 2 så är jag intresserad av ett filmklipp ;)

Minns ej vad jag hade för nummer. I lördags hade jag svart skinnställ, igår var det rött och vitt. Ibland svart hjälm med kamera, ibland rödvitsvart. Men hojen var samma: rödvitlila cbr 929. Körde du ninjan? Filmade bakåt ibland så jag ser inte numren. Ska kolla filmerna vid tillfälle så är det någon mer jag ska hålla utkik efter får ni hojta till.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Minns ej vad jag hade för nummer. I lördags hade jag svart skinnställ, igår var det rött och vitt. Ibland svart hjälm med kamera, ibland rödvitsvart. Men hojen var samma: rödvitlila cbr 929. Körde du ninjan? Filmade bakåt ibland så jag ser inte numren. Ska kolla filmerna vid tillfälle så är det någon mer jag ska hålla utkik efter får ni hojta till.

Tror inte du körde i min grupp medel-slö.
Men ser du en guldig Daytona så får du gärna säga till.

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08

Vet inte om jag ska skylla på mitt virus på balanssinnet eller att jag lämnade hjärnan hemma... för inställningarna på kameran var inte dom bästa och bilder blev inte som jag tänkt mig..

Men men.. här e de..:hej http://img.gg/wn9JVVu

Ni får använda dem hur ni vill, MEN vill att ni nämner mig (Rasorblade) som fotograf... (kanske inget att skylta med egentligen med tanke på kvallen):D:D

Goa bilder, mycket uppskattat! :Bugar

Raderad medlem 51742

Guest
Härliga bilder och tack alla som medverkade till en grymt kul kurs! Som vanligt med SMC Väst så var det ett klockrent arrangemang!

Henry

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Kawa ZX-6R 636 -14
Jag hittade ingen blade med blå väst från vårt pass tyvärr :(
Svart ninja 600 körde jag, såg ut så här
http://www2.freefarm.se/nikon/skk130901/b/MMB_3035.jpg

Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Tack för bilderna! Mkt uppskattat :tummenupp

Grym kurs! Känner absolut att jag inte hade en susning om hojkörning innan :glömdet

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Ingen som fotade lördagen? :D Eller har nån länk till nån som gjorde det? En underbar dag, trots lite regn :) Lillebrorsan fotade lite med så jag är nöjd med bilder, särskilt den här som är helt fantastisk! :yoparty

ia65.jpg

Här är den beskärd och förminskad, är svinstor och ännu vackrare i original! ;)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

https://plus.google.com/u/0/photos/115911427846448484191/albums/5919086836543038449

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...