Sittställning på RS och NSR

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Sitter här utan hoj och vädret blir bättre och bättre, har länge kollat efter CRM:er och KDX:er men det finns inga i närheten och när de väl funnits i närheten har de blivit sålda på ingen tid alls.

Så jag börjar fundera på en sportig modell igen då nyare modellen av Honda NSR och den äldre versionen av Aprilia RS, inte AF1:an. Någon som är ungefär lika lång som jag (1.96) och äger någon av dessa hojar och kan berätta hur ni sitter på era hojar. Hade tidigare en RG125F och den var jobbig att köra längre turer med.

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
SkorvKalle skrev:
Sitter här utan hoj och vädret blir bättre och bättre, har länge kollat efter CRM:er och KDX:er men det finns inga i närheten och när de väl funnits i närheten har de blivit sålda på ingen tid alls.

Så jag börjar fundera på en sportig modell igen då nyare modellen av Honda NSR och den äldre versionen av Aprilia RS, inte AF1:an. Någon som är ungefär lika lång som jag (1.96) och äger någon av dessa hojar och kan berätta hur ni sitter på era hojar. Hade tidigare en RG125F och den var jobbig att köra längre turer med.

Var och provsatt en nyare Honda NSR 125a. och jag måste säga jag är 1.92 och om jag skall åka par mil på den så kommer jag har ryggbesvär sedan. Men den gamla modellen av NSR är dock större har jag hört

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
SkorvKalle skrev:

Jag tycker den är helt kanon, har åkt 20 mil med ett litet kort fikastopp, det är inga problem, känner inget i ryggen...

Men, jag är rätt kort med, för kort, enligt mig... är bara 185 typ... :gnissla :( Får hoppas man växer, jobbigt o känna sig kort...

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
nsren är större än rg:n men jag tror nog futuran är den mest fullvuxna 125an

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Kimze skrev:
Var och provsatt en nyare Honda NSR 125a. och jag måste säga jag är 1.92 och om jag skall åka par mil på den så kommer jag har ryggbesvär sedan. Men den gamla modellen av NSR är dock större har jag hört

Jag är 1.93 och har kört 25 mils turer på en dag UTAN problem, är en kanon sittställning fast man ser lite "krympt" ut på den när man är så pass lång.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vanish skrev:
fan va långa ni är :gnissla

Precis, det är stört, alla är långa juh... jag står väll fortfarande lite i växeten, men ändå, känner mig kort nu, det är surt :( vill inte va 185, vill va 195... så man kan se ner på dom flesta :D

hur lång är du förresten?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vanish skrev:
öööh du martin kort?

jag är 175 fan.. :hej

Ja, kort :fakta, jag känner mig kort, det är det som är det jobbigaste :fakta

Ska man reta dig för att vara dvärg förresten, eller ska jag va snäll? Tror jag är snäll... För omväxlings skull...

Det har ju sina fördelar och va kort med... Det är ju... ÖH...EH....hmm.... ja, nått bra är det säkert! :va :confused:

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag tycker jag e liite för kort men jag e ganska medel bland vänner så jag tycker du ska knipa igen..tror SH tillåter mig att skriva här även fast jag e 175 eller nått...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vanish skrev:
Jag tycker jag e liite för kort men jag e ganska medel bland vänner så jag tycker du ska knipa igen..tror SH tillåter mig att skriva här även fast jag e 175 eller nått...

Jag menar inte så, inget fel med o va kort, men jag tycker jag är kort, känner mig kort, det är det som är det störande... :gnissla

Solid snake

Guest
Jag e 185 cm lång. :gnissla

Det som suger om man e kort måste vara att hamna i slagsmål, då kan man ju bara slå på knäskålarna. :D :tungan

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
NSR_Martin skrev:
Men, jag är rätt kort med, för kort, enligt mig... är bara 185 typ... :gnissla :( Får hoppas man växer, jobbigt o känna sig kort...

Tro mej, om du blir 195 kommer du längta tillbaka till tiderna då du var 185. Man tröttnar ganska fort på alla kommentarer "Oj, vad du är lång, är du över 2 meter? Spelar du basket" Dessutom är det en chansning varje gång du går under en dörr, man vet aldrig om man klarar det utan att slå i kanten :D hade jag fått välja, hade jag velat vara 185. Man får dock mycket uppmärksamhet om man är lång, om det är en fördel eller nackdel är upp till var o en...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha