självförsvar...

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
Suck!
Jag ska börja träna jukakkarafu etc etc för att kunna ge folk på käften om de muckar...
Know this, det finns alltid nån som är bättre, grymmare, har fler polare, grövre vapen etc etc än du. Lösningen ligger knappast i att försöka bli 'ännu värre' än de man vill skydda sig ifrån.

Ska ni träna på nått så kanske det ska vara på att snacka sig ur problemet, eller helt enkelt vända sig om och gå. Det flesta bråk jag har varit med om börjar oftast med två sluthuvuden som försöker överbevisa varandra om vem som är fullast och dummast i omvänd ordning. Det enda man behöver lära sig är att det mest begåvade och enklaste man kan göra är att gå därifrån.

Jaha, men vad skall jag göra då om det bara inte går att fly, tänk om de stänger in mig bla bla bla. Be för livet, för du kommer nog att åka stryk vilket som i det läget!

Synisk, kanske men det är inte långt ifrån sanningen heller.

Notera dock att jag snackar om fyllon på krogen etc. Om vi talar om hur tjejer ska freda sig mot våldtäktsmän t ex, så får de gärna bära på en hagelbrakare med 'instant castration ammo' för min del,

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Ska man bara lära sig slåss på gatan rakt upp och ner är det boxning som gäller, inget snack om saken. Alla former av lite mer avancerad budo tar år och dar att lära sig så pass bra att det blir användbart men boxning tar det ett halvår så har man lärt sig att ta en smäll på käften och ge tillbaka 10.

Rekommenderas inte det minsta för det är inte vad jag anser bra försvar (övervåld) men det fungerar.

Och ja; 'min stil är bättre än din stil' kan man diskutera i evigheter och oftast blir det 'min pappa är starkare än din pappa'. Men stilen jag tränar är faktiskt BÄST! :1pajas

Therudeboy

Guest
Det bästa självförsvaret är vad man har runt omkring sig :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
sege skrev:
Du kan inte bara säga 'jujutsu är inte bra självförvar' för det finns fnuttontusen olika stilar inom ju-jutsu, det är bara okunskap.

Förbundsjutsun är onekligen askass som självförsvar men det finns ett gäng stilar inom ju-jutsu som inte har nånting med tävling att göra. Tränar själv ju-shin-jutsu som är helt inriktad på självförsvar och enbart självförsvar.

Helt vanlig traditionell Jujutsu som utövas i Sverige är kass självförsvar.
Däremot Combat/sportjujutsu har jag nog aldrig gått från träningen utan att det rinner blod nånstans. Första gången jag testade brast en knäsena :)

Utan Hemglass har jag äntligen tid att plocka mitt bälte i TaeKwonDp :kär

750RR

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
maverick_750rr skrev:
Helt vanlig traditionell Jujutsu som utövas i Sverige är kass självförsvar.
Däremot Combat/sportjujutsu har jag nog aldrig gått från träningen utan att det rinner blod nånstans. Första gången jag testade brast en knäsena :)

Utan Hemglass har jag äntligen tid att plocka mitt bälte i TaeKwonDp :kär

750RR

Jag tränar också sport-jujutsu, och det verkar bra mycket bättre än jujutsu kai.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0