jomo
Sporthojsnörd
Lustigt, så olika man kan vara, hela ditt inlägg tycker jag snarare tyder på en seriös handlare, som gör det bästa av situationen, och som snarare borde rekommenderas.
1. Handlaren skrev att jag skulle svara om förseningen var acceptabel eller inte. Jag svarade att den inte var det och begärde därför pengar tillbaka. Det fick jag inte trots 3-4 påminnelser.
2. Efter att ha ignorerat att jag begärt pengarna tillbaka (flera gånger under flera veckor) så skickar han helt plötsligt ett meddelande att han nu skickat min order...
3. När jag öppnar lådan ser jag att det är fel avgassystem. På ordersedeln står det att det slipon jag beställt är "out of stock" och att han därför skickar detta istället! När jag sedan mailar honom om detta säger han att jag kan använda det till det jag beställt kommer.. Uppenbarligen ljög han tidigare när han mailade att han skickat "min order".
För mig är det uppenbart att han vill skicka "något" bara för att låsa mig vid affären. Han ville helt enkelt inte makulera ordern och betala tillbaka pengarna, som han för övrigt suttit på sedan dag 1. Det skulle dessutom bli en massa merjobb för mig med skickande av varor fram och tillbaka, vara tillgänglig för UPS som skall hämta och lämna osv. Detta hade han inte kollat att det var OK med mig heller.
Hur man kan få ovanstående till ett seriöst beteende är för mig en gåta....
tsss. det där är inget plågeri. Riktigt självplågeri är att köpa sprillans ny hoj i mellandagarna, köra hem den på släp och vänta på vårsolen. om 3v får jag dessutom dubbla Zard slipons som skall på innan det skall köras 1m.
detta skall jag aldrig göra igen även om man får bra pris. inga pengar är värt denna lidelse.. nästan =)
OK, du vinner! Det du gjort är självspäkelse utan dess like!!
Last edited: