Sjöborakan är södra sveriges slingerbult, slangar du inte hela så är du kass
En sån grej ska polisanmälas omgående!
Om slingerbulten är en spikrak flygraka så tycker jag faktiskt ännu mer synd om stockholmarna nu...
.
Blev omkörd av en i förra året med unge bakpå som var klädd i jeans och nån klen jacka.
Uppskattningsvis körde han 150-170 km/h.
Varför gör man de om man har ett barn bakpå?
En sån grej ska polisanmälas omgående!
På tal om icke-problem...
För vaddå? Ska vi börja anmäla varandra för fortkörning? Känns som ett vettigt inlägg
Snacka istället med korkskallen om faran av att köraomkull utan bra kläder och skydd, och att detta i allra högsta grad gäller om man har barn med.
Då är det inte särskilt svårt att förstå om de som bor i närheten blir upprörda. Även om det bara är en liten procent som missköter sig till och från träffen. Personligen hade jag nästan förutsatt att det var poliskontroller utsatta i samband med dessa träffar och tagit det väldigt lugnt om jag skulle köra till Sjöborakan en onsdag - även utan vetskap om den här artikeln ovan.
Övriga dagar är Sjöborakan helt tom och detsamma gäller en stor del av de mindre vägarna som ligger omkring. Vill man leva loppan är det då man ska ut och köra. Polisen rycker knappast ut för att det är en ensamen mc-förare som är ute och tänjer lite på trafiklagarna.
Om slingerbulten är en spikrak flygraka så tycker jag faktiskt ännu mer synd om stockholmarna nu...
Vrf tror ni att vi är så hatade av alla som inte kör hoj??
Är du så trött så att du inte längre är uppmärksam på trafiksituationen runt dig så får du inte köra bil, det är samma straffvärde som rattfylla och du utgör ett hot mot dina medtrafikanter! Även om andra gör fel så gör du fel om du propsar på din rätt och inte själv försöker bidra till att förhindra olyckan.Bli omkörd på insidan av två mongon med chock-rosa tröjor på bakhjulet när man är trött och på väg hem från jobb en fredagkväll?
På grund av alla puckon som klotar ?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=243709
Ser att du joinade igår. Väkommen till sporthoj.com
(duckar )
Fast egentligen håller jag med dig i sak, men hur kul är det...
Ja! jag körde omkull ordentligt! och ja, jag joinade igår. letade efter ett fourm där man kan dryfta allt som har med hojåkning att göra. kanske lite kontroversiellt att racka ned på alla mongon som gör trafiken farlig. men man blir as-förbannad på alla som ska stila. Tänk själv om det är du eller din unge som blir kvaddad p.g.a någon kört oaktsamt. tycker bara att man ska respektera varandra i trafiken. jag har kört allt från trimmade mopeder till pungrakter. och alltid finns det någon som ska göra nått dumt. Vidare tycker jag det är tramsigt att snuten lägger ner tid på " ljud " när de ska sätta dit fortkörare. Även innan min olycka så tyckte jag att fortkörning e ren idioti! Visst har man dratt på, men på ställen där det finn utrymme till sånt. och inte på en smal landsvägsremsa med en fil och massa kurvor! kan säga så mycket. Att om jag sett någon som kört och krockat p.g.a idiotkörning och skadat någon. Så hade inte ljugit för polisen i alla fall. Detsamma gäller ju bilister. Det jag har märkt sen jag flytta hit från malmö. är att de flesta här ute i boona-lann bara kan köra fort rakt fram. kurvtagning är något ingen härute kan. och ingen stannar vid stopp-skyltar! med sådana trafikkunskaper skulle man kört lite försiktigare!
Lite kaxigt att kalla sig för Heingebusen, köra en VN900 och tycka att "fortkörning e ren idioti". Samtidigt som man registrerar sig på en hemsida med underrubriken "Forum för alla som kör snabb motorcykel".
Du verkar lite bitter och det är farligt i trafiken!
hey, allt har att göra med attityd. har bytat hoj. just p.g.a farten och riskerna. trodde man kunde dryfta det man ville här. Nånnstans borde man få säga vad man tycker om trafiken. Inte nu att säga att man inte ska köra fort! fan, det är roligt. men att göra det där man får, och där det finns utrymme för det. ok? ta`t easy där ute. det är väl det enda man kan önska sig. Alla har rätt till sin åsikt, eller hur
Det heter BYTT förihelvete
hey, allt har att göra med attityd. har bytat hoj. just p.g.a farten och riskerna. trodde man kunde dryfta det man ville här. Nånnstans borde man få säga vad man tycker om trafiken. Inte nu att säga att man inte ska köra fort! fan, det är roligt. men att göra det där man får, och där det finns utrymme för det. ok? ta`t easy där ute. det är väl det enda man kan önska sig. Alla har rätt till sin åsikt, eller hur
Lite kaxigt att kalla sig för Heingebusen, köra en VN900 och tycka att "fortkörning e ren idioti". Samtidigt som man registrerar sig på en hemsida med underrubriken "Forum för alla som kör snabb motorcykel".
Du verkar lite bitter och det är farligt i trafiken!
Då är det inte särskilt svårt att förstå om de som bor i närheten blir upprörda. Även om det bara är en liten procent som missköter sig till och från träffen. Personligen hade jag nästan förutsatt att det var poliskontroller utsatta i samband med dessa träffar och tagit det väldigt lugnt om jag skulle köra till Sjöborakan en onsdag - även utan vetskap om den här artikeln ovan.
Övriga dagar är Sjöborakan helt tom och detsamma gäller en stor del av de mindre vägarna som ligger omkring. Vill man leva loppan är det då man ska ut och köra. Polisen rycker knappast ut för att det är en ensamen mc-förare som är ute och tänjer lite på trafiklagarna.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|