Detta tjat om sjöborakan. Visst, det är coolt att så många hojåkare samlas på ett ställe. sen tycker jag att man ska hålla hastigheten vart man än kör. Gäller bil oxå. menar, är det värt att riskera sitt eget och andras liv bara för att köra fort och på bakhjulet. Dessa imbiciler som gör detta borde bli av med kortet direkt. Ni som kör på bakhjulet i 100 knyck, tänk om ni förlorar kontrollen och kör rakt in i folkmassan och tar med er ett par människor in i döden, kanske ett par barn oxå. och du överlever. Hur hade du kännt dig då? hade du bara skakat av dig det, köpt ny hoj och gjort samma sak igen? Det finns platser som är ämmnade just för dessa konster. och sen det här med stopp-plikter! Hur många gånger har man nästan fått tvärnita med bilen p.g.a alla idioter som totalt skiter i skyltar! Vi hojåkare har även ett ansvar att visa att vi respekterar regler och lagar. Vrf tror ni att vi är så hatade av alla som inte kör hoj?? Bli omkörd på insidan av två mongon med chock-rosa tröjor på bakhjulet när man är trött och på väg hem från jobb en fredagkväll? Nä, fan alla hojåkare, även mig själv, lär er att respektera trafiklagarna. uppför er i trafiken. Det räddar liv.
Måste börja med att lägga upp en bild från i onsdags.
Undra vem det kan vara
Och att jag är själv 2 barns pappa.
Ja jag kan tänka mig att ta med ungarna ner o kolla. Men på gräset en lång bit därifrån. Inte ute på vägen som dom flesta gör.
Hade inte folk busat o lekt på rakan tror jag inte 1/3 hade dykt upp där.
där är ju lätt 200-300pers som kommer på cykel/bil/mopeder mm för att titta bara. Det e ju lite av en folkfest
Även om man känner sig säker på slangen så e det klart att allt kan gå fel och man skulle kunna ploga ner folk massan. Men som sagt, dom står där för att titta, så dom vet vad som gäller. Nej jag skulle inte kunna leva med mig själv om det händer något. Men vi lever med risker hela tiden. Ungarna kan lika lätt bli mosade på Ica maxis parkering.
Köpte inte sporthoj för att den e fin o putsa på, den ska tuktas som den är byggd för.
Naturligvis håller jag med om att folk som håller 100knyck i byar o städer är helt blåsta. Men ute på vishan där det knappt finns ett hus in till vägen tycker inte jag det är några broblem att gazza på lite extra. bara jag som dör där ute isf.
Skulle det springa ut ett barn från skogen (Vad fan ungen nu gör där ute) skulle jag hellre sikta på ett träd än ungen.
Ska jag lägga till något extra så e det att har du svårt att låta bli att hålla rullen på max alltid så kör bana istället. Där kör man av sig... Det mesta iaf. Man plågar inte lika mycket på gata längre. man tar framför allt inte lika stora risker