NOTE: ser att nästan alla tidigare bilder är borta, får försöka ordna det.
Tänk, det blev midnatt idag igen. Verkar inte ha lärt mig detta med att "ju mer du rotar deso mer skit hittar du". Jävlar vad mycket som borde göras....
Nåväl, som nämnt ovan har jag beställt lite don från utlandet. Det är en sats om....... just det, 3 000 delar. Jag beställde några för ett tag sen och de var exakt som jag ville ha dom så jag skulle ha fler. Mitt försvar är att denna sats(250 par don) var lika billig som en sats med 80 par don(....ish...), om jag då köper "så jag har" och möjligtvis kan hiva iväg några vore det ju en fantastisk idé. När beställningen landar har jag 50 par 2,3,4,6 och 9-poliga ifall någon är i behov. "STÖD MITT PROJEKT! KLIPP DINA KABLAR!".
Idag: Lite pill, instrumenten behövde filas till då min bromspump är lika lång som en 940. Jag har letat ny pump ett tag, endast av estetiska skäl, men plånboken behöver rehab. Lite kablar har klippts och fått fina bullet-kontakter, fotpinnarna har "slutmonterats" osv. Hojen är, förövrigt, fortfarande besiktningsklar och kommer besiktas med svarta "original"-kåpan. Jag tummar inte på möjligheten att återställa den till det stuket skapat av förra byggherren hur dumt det än är, nåt ska han väl få lämna efter sig.
Near-future:
Jadu... öhm.. Just nu får det bli lite prio på el och det som kan göras för att fina till grejerna. Efter det börjar det bli dags för en stöt på kåpan igen, det är ju så nära.
Längre-fram-future:
Svetsa om/göra nya fästen till fotpinnarna(vinkelharry+vattenjet+MIG), kapa bort mer fästen och börja bränna dit egna grejer till nya kåpan. Jag får nog erkänna att jag inte tror på en lackering i år vilket nog fan är lika bra. Däremot ska jag ge mig den på att det blir åkning i sommar med nya kåpan.
BILDER
Nuvarande position av pinnar jämfört med den förra, nu blev hojen plötsligt bekväm!
Vrål-älskar stuket. Klart värt all tid i världen för en kåpa/kuts/sadel man är nöjd med.
Svarvad plugg där varvräknarvajern tidigare gick. Hade mätt upp att 13,9mm i diameter på den delen som går in i motorn(syns ju inte) var lämplig. Den blev 13,92mm vilket får anses okej!
Plattorna som pinnarna sitter på är vända upp-och-ner och har blivit försänkta. Även stagen mellan kullederna har fått svarvats nya.
För att fotpinnarna ska gå att flytta var ljuddämparen tvungen att flyttas, något jag mått illa över länge då kapning och ihopsvetsning varit enda alternativet. Tråkigt med fint avgassystem, ambitiös men kass med svets och tomt i plånkan. Som en slump när jag skulle av med ljuddämparen märkte jag "Men jävlar anamma så långt röret från kollektorn går i burken!!" så jag har prövat att bara dra ut den lite. Slitsarna i ljuddämparen har kanske 5mm till godo och klämman är hyffsat bred. Här syns nog flytten och de tillfälliga distanserna där burken fäster i ramen
Instrumenten ditskruvad, den är faktiskt förbannat ful och sticker nästan i ögonen. Men tanken är bara att den är provisorisk och endast existerar för att voltmätaren ska sitta schysst. Den stör inte när man sitter på dock. Äh.
Då säger vi godnatt och inväntar morgondagen. Just nu står det ganska still innan donen dimper ner men jag hittar garanterat något att pilla på. Jädra tur med en "lugn"(<-- hahahaha) studieperiod.