Sjuk jävel vakuumförpackar kattunge!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nån som vill diskutera jurtransporter där plågorna pågar i timme efter timme med empatidöda rallykallewannabees bakom ratten? Sönderstressade, panikslagna jur med frakturer både här och där. Hur länge har de trampats på när de tumlar runt i transporten innan de avlider? En del av det är nåt så oerhört föraktfullt mot vad vi benämner liv att jag för ovanlighetens skull saknar ord.

Innan frakten då? Leva med varbölder som kan rymma litrar, jajamen. Inte kul när dessa spärrballonger exploderar i en svålmaskin eller vid sågningen. Diskbråck mm som hade fått vilken människa som helst att vilja ta sig av daga.

Jobbat med styckning, så jag sett resultatet. Check.

Köttätare. Check.

Vi har mycket att göra upp med. Tycker djurplågeri är lika vidrigt oavsett om det är gulliga djur eller fula. Konsumenter och myndigheter som överser med det absurda i djurhållningen eller när enstaka knastar tar sig friheten att för eget gottfinnande förakta liv.

Tror jag på nyttan med era hämndpatruller? Nope.

Tycker jag illa om den lantis vars hemman översvämmas av kopulerande katter och avlivar dessa på effektivast sätt, skott, yxhugg eller klubba? Inte det minsta. Ska de leva ska de ha det bra, katter o annat.

Feel fri att skita i detta inlägg eller se över de egna vanorna, jag vet att jag behöver göra det på matsidan iaf.

Var har du jobbat med styckning då?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tja, det som händer i videon är att han gosar lite med två kattungar, stoppar dem i en ziplockpåse, och sedan suger han luften ur den.

Det låter ju inte riktigt friskt iofs.
Han kanske sa adjö till dom och grät en tår utanför kameran?
Inte så troligt, men inte omöjligt....
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Fullt möjligt att han bara ringer och säger att nån tokig jävel har misshandlat honom. Försvaret "Men han misshandlade kattungar" kan han säga är ren lögn. Plus, du åker ändå på misshandelsdomen även om de tror på att han misshandlade kattungarna.

Riskten att åka fast är ju mycket liten även om han skulle göra en anmälan..
Och gör han en anmälan har man gjort ett dåligt jobb och inte misshandlat ordentlgit, bara åka tillbaks! Gör om, gör rätt...

Och det lilla som står här i tråden skulle ju knappast heller räcka som nåt "bevismaterial" så jag tror att det är ganska så lugnt...

Men hur som helst så skulle jag inte orka lägga ner nån större energi på att få tag på personen i fråga.
Men skulle jag få reda på vem det var och han inte bodde allt för långt bort så visst varför inte?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Var har du jobbat med styckning då?



Tycker du min beskrivning är felaktig? (Ksd, men det var ett tag sen. Tror dock inte hets och effektiviseringspaniken minskat. Hoppas innerligt jag har fel. Skulle det inträffa blir ju köttet för dyrt och man köper från annat håll där det mkt väl kan vara än värre).

Scan hette det innan det blev Swedish Meats, (längesen mao). Slakt och styck var skilda företag. Hade dock (alltför) god insyn och kännedom i säväl transport som nödslakt.

(Har ni hört den om bonden som bogserade hem kalven 4-5 km, som trillat ner från klippan och fått flera frakturer så nödslaktschauffören kunde avliva kräket hemma på gårdsplan istället? Just det ja, den är sann och när jag berättade om händelsen för en bekant med kreatur sa han, "jaaa, och?" Det är i allt övrigt en otroligt godhjärtad människa, så det enda det visar är hur avtrubad och luttrad man kan bli).
 
Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Vadådå? Spelar det roll? Tycker du min beskrivning är felaktig.

Scan hette det innan det blev Swedish Meats, (längesen mao). Slakt och styck var skilda företag. Hade dock (alltför) god insyn och kännedom i säväl transport som nödslakt.

(Har ni hört den om bonden som bogserade hem kalven 4-5 km, som trillat ner från klippan och fått flera frakturer så nödslaktschauffören kunde avliva kräket hemma på gårdsplan istället? Just det ja, den är sann och när jag berättade om händelsen för en bekant med kreatur sa han, "jaaa, och?" Det är i allt övrigt en otroligt godhjärtad människa, så det enda det visar är hur avtrubad och luttrad man kan bli).

Mycket har ändrats i inställning till djur, så numera skulle jag nog påstå att den är felaktig ja.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
stäng den här tråden.

för en gångs skull är moderatorerna borta när de väl behövs. typiskt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top