Nån som vill diskutera jurtransporter där plågorna pågar i timme efter timme med empatidöda rallykallewannabees bakom ratten? Sönderstressade, panikslagna jur med frakturer både här och där. Hur länge har de trampats på när de tumlar runt i transporten innan de avlider? En del av det är nåt så oerhört föraktfullt mot vad vi benämner liv att jag för ovanlighetens skull saknar ord.
Innan frakten då? Leva med varbölder som kan rymma litrar, jajamen. Inte kul när dessa spärrballonger exploderar i en svålmaskin eller vid sågningen. Diskbråck mm som hade fått vilken människa som helst att vilja ta sig av daga.
Jobbat med styckning, så jag sett resultatet. Check.
Köttätare. Check.
Vi har mycket att göra upp med. Tycker djurplågeri är lika vidrigt oavsett om det är gulliga djur eller fula. Konsumenter och myndigheter som överser med det absurda i djurhållningen eller när enstaka knastar tar sig friheten att för eget gottfinnande förakta liv.
Tror jag på nyttan med era hämndpatruller? Nope.
Tycker jag illa om den lantis vars hemman översvämmas av kopulerande katter och avlivar dessa på effektivast sätt, skott, yxhugg eller klubba? Inte det minsta. Ska de leva ska de ha det bra, katter o annat.
Feel fri att skita i detta inlägg eller se över de egna vanorna, jag vet att jag behöver göra det på matsidan iaf.