Sjukt samhälle

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
ake_fisk skrev:
Det låter som dom flesta är lack på hög skatt och Fet Persson i största allmänhet.....Gör då det ända rätta och rösta BORT Fet grisen snarast!!!!! Sossarna håller på att skatta sönder hel landet och skrämmer bort företagare!! Jag hade oxå flyttat ut mina pengar utanför sverige om jag hade en större förmögenhet.......

Join the revolution!! :banana

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
1.Om man tar ledigt en vecka så får jag ju lön en vecka utan att jobba så att säga (=semesterersättning), denna lön beskattas som all annan inkomst.¨
alla betalar ju skatt på sin semesterlön, eller?

2.Om man inte tar ledigt utan tar ut det i pengar när man slutar beskattas det som inkomst. =samma sak.

Men den springande punkten är:
Om man nu i fall två tar ut en jäkla massa på en gång skall man betala mer i skatt eftersom det blir en väldans stor summa just då, detta får alla höginkomsttagare känna på, även om det bara är enstaka tillfälle.

Aber:
när man deklarerar nästa gång räknas skatten ut på Årsbasis vilket innebär att man får tillbaka pengar. (Annars kan man skattejämka i förebyggande syfte om man vill)
Detta förutsatt att man inte får jobb/lön samtidigt som man kvittar ut lön från första stället för då blir ju totala inkomsten så pass hög att man skall betala högre skatt.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
HansJ skrev:
Får du lön under dina lediga semesterdagar? Då har du semesterersättning. En annan sak om företagen ni jobbar i har koll och bokför det rätt (vilket kan vara jobbigt den dag man slutar, eftersom de då inte har koll på att ni faktiskt ska få ut de pengarna...)

Ja jag har samma lön oavsett om jag jobbar 60h per vecka eller om jag jobbar 0h per vecka. Är så gott som egen(anställd hos min far).

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Qwerty skrev:
Ja jag har samma lön oavsett om jag jobbar 60h per vecka eller om jag jobbar 0h per vecka. Är så gott som egen(anställd hos min far).
Låter tryggt! Då är det inga probs!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Synd bara att det är fler 60h veckor än vad det är mindre än 60h. Å taskigt betalt har jag me, måste nog löneförhandla med mej själv nån dag här och se om en ökning kan tänkas komma.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
ake_fisk skrev:
Det låter som dom flesta är lack på hög skatt och Fet Persson i största allmänhet.....Gör då det ända rätta och rösta BORT Fet grisen snarast!!!!! Sossarna håller på att skatta sönder hel landet och skrämmer bort företagare!! Jag hade oxå flyttat ut mina pengar utanför sverige om jag hade en större förmögenhet.......

Då låter det fel, annars hade Persson inte varit statsminister.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Så här är det, om du tar ut semestern fullt så kommer du använda ledigheten till att köpa saker, och betala moms. Så staten får sina pengar i alla fall.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Då låter det fel, annars hade Persson inte varit statsminister.

Detta påminner mig om nydemokraterna som vrålar efter nyordning och revolution. Men i de kommunfullmäktige där de har fått mandat är de knäpptysta, ej närvarande eller motionerar om cykelställ.

Vad är det för nytta i att vara i opposition om man inte har ett realistiskt alternativ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nyteknik skrev:
Detta påminner mig om nydemokraterna som vrålar efter nyordning och revolution. Men i de kommunfullmäktige där de har fått mandat är de knäpptysta, ej närvarande eller motionerar om cykelställ.

Vad är det för nytta i att vara i opposition om man inte har ett realistiskt alternativ?

Eeehhh, Ny Demokrati - i vilken kommun är de representerade menar du?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
URRninja skrev:
...fast vi kanske hade sluppit Markus gnäll.

Om du uppfattar det som gnäll kan du väl låta bli tråden, i synnerhet eftersom det var jag som skapade den. Jag menar, om det är så jobbigt så kanske du kan hitta något bättre att göra. Bidragstorskar har i och för sig sällan det... Ligg kvar på din gräsmatta du.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
swejen skrev:
Hej och välkommen till Ekonomiavdelningen/skattefrågor i sammarbete
med www.sporthoj.com

//J
[Snacka lite mer effekt, cc och silpons tack]

Tack, vi gör det också - under mc-relaterade diskussioner. Det finns olika forum på det här forumet nämligen...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024