Skämmiga grejer!

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
En liten en...

Förrförra sommaren, flyg till Grekland via Milano med Alitalia, jag och en polare. Flygvärdinnan är en riktig bejbsing, och några håriga italienare på flyget sitter i andra sidan av gången och snackar med henne på italienska och brer på värsta flörtet på äkta italienskt vis :D
Jag säger högt och tydligt till polaren att "han har ju fan halva inne redan". 12 sekunder senare lutar sig ovan nämnda flygvärdinna sig in till våra säten och undrar om vi "önskar något mer att dricka" - på klingande svenska... Lätt försjunken i sätet svarar jag nekande :rodnar medan polaren bara sitter och asgarvar.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Skalman skrev:
En liten en...

Förrförra sommaren, flyg till Grekland via Milano med Alitalia, jag och en polare. Flygvärdinnan är en riktig bejbsing, och några håriga italienare på flyget sitter i andra sidan av gången och snackar med henne på italienska och brer på värsta flörtet på äkta italienskt vis :D
Jag säger högt och tydligt till polaren att "han har ju fan halva inne redan". 12 sekunder senare lutar sig ovan nämnda flygvärdinna sig in till våra säten och undrar om vi "önskar något mer att dricka" - på klingande svenska... Lätt försjunken i sätet svarar jag nekande :rodnar medan polaren bara sitter och asgarvar.
Hahaha, klassiker!

Man får fan passa sig. Svenskar finns överallt... :)

Edit: Satt å badade benen i Tyskland för tre somrar sedan. Var där nere på "jobbsemester" med min dåvarande klass. Vi sitter 4 killar å badar fötterna i poolen och en dam (läs: kärring) simmar förbi mången gång. Vi pratar högt om ditten och datten... Hon simmar närmre och närmre... Varpå någon av oss (läs: jag) utbrister i lagom volym, vaffan vill tanten, ska hon stöta på oss eller??!... Damen simmar ännu närmre och säger: "Jag tyckte väl att ni pratade svenska..." Tråkigt pinsamt...

Vad som inte förtäljer denna historia är hur det gick för mig och hennes dotter senare under resan... :tungan
 
Last edited:

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Mitt pinsammaste ögonblick...

Som avslutningsresa i högstadiet bestämde lärarna att klassen skulle till Prag. Där skulle vi parvis bo hemma hos olika familjer under de 10 dagar vistelsen varade, en sorts vänskapsgrej då deras barn senare skulle bo hemma hos oss.
Iaf jag o min polare kom hem till "vår" familj. De bodde i utkanten av Prag i ett lite finare område, mannen i familjen var en skapligt högt uppsatt tjänsteman.
Efter vi installerat oss ville de bjuda på välkomstmiddag innan vi skulle sluta upp med klassen igen.
Tysta som möss satte vi oss så annars kaxiga 15-åringar vid bordet. Mamman i familjen serverade en tjeckisk specialitet, att det var just en tjeckisk specialitet förklarade pappan på skapligt bra engelska.
Det var kött, typ skinkstek, med något som såg ut som geleaktig potatismos som var skuret i skivor.
Köttet lät smaka men "potatismosen" fick det nästan att vända upp igen. Konversationen var lägmäld och sparsam samtidigt som jag tuggade o tuggade...
Efter ett tag kunde jag inte hålla mig utan säger till min kompis, som jag såg också hade problem med "moset", "fy fan vad detta smakar skit". Sådär lagom högt väl medveten om att de är kommunister och har aldrig varit utanför landet än mindre läst svenska i skolan därav skulle det vara omöjligt för någon av dom att förstå svenska. Pappan tittade konstigt på mig men verkade ta sig samman o log lite stelt.
Konversationen fortsätte i samma nivå varav min kompis frågar pappan vad han jobbar med för att lätta upp stämningen.
Pappan förklarade då att han i nämre 20 års tid jobbat på svenska konsulatet och även varit i Sverige ett antal gånger. Han ger sen prov på sin goda svenska genom att berätta om sina favoritplatser i Stockholm. :död
Kort därefter säger mamman på lite knagglig engelska till mig att jag inte behöver äta upp.

Så extremt pinsamt, ville bara lämna jordens yta i det ögonblicket.
 

Gabor

Guest
appropå flygvärdinna med skinn på näsan...

Efter att jobbat i flyg svängen med över 20 år så har man en hel del att berätta. cenario, 2 unga piloter, en garvad tekniker i cockpit, en flygissnygging i övre 40 års åldern, dagens cabin chef, gammal bekant till mig.
Charter flight, snyggingen kommer in på flight deck..
Jag sitter som 3-person just den dagen.
-jaha vad vill herrarna ha idag då...???
-Ja kaffe tack säger den ene,
-Gärna te säger 2-e piloten,
-Jag tar gärna en kaffe , säger jag....
Jaha, kaffe, kaffe, te, ....Är det ingen som ska ha "nulla" nuförtiden ???

"-piloter med fågelholkar i ansiktet , och jag tok garvandes.......
 

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Vit plastraket
3mut skrev:
Jag å ett gäng polare beslutade oss i sista sekund för att åka på en kryssning. Alla va i stort sett panka så efter att ha betalat biljetterna så hade vi ca 200 kr kvar var.. När vi kommer ombord så visar det sig att taxfree´n e stängd!! :huvet kul att åka på kryssning å ha råd med 4 öl.. molokna traskar vi iväg å upptäcker att det ju serveras buffé.. Ät å DRICK så mkt du vill för 195kr!! :banana Sagt å gjort så går vi lös på öl å vin och efter att någon lyckats på tag på en serveringsbricka så ökar tempot ytterligare och bordet fylls snabbt med tomma glas. Det hela spårar givetvis ur med bl a ett kilo mögelost på väggen å jag kör ståendes en vinprovningsskola med borden runtomkring. "Rulla, lukta å sveeep!" :rofl Nu börjar det pratas förfest på rummet men vi har ju fortfarande inget att dricka.. Efter mkt klurande hittar "någon" tomma vodkaflaskor som används till dekoration och dessa fylls genast på med vin ur kranarna. 5 flaskor står nu under vårat bord å vi börjar klura på hur vi ska få ut dom förbi vakterna.. Jag e helt övertygad om att jag kan få ner en flaska innanför strumpan och medan jag trasslar med det så ser jag i ögonvrån hur en tant å 2 vakter kommer gåendes med raska steg mot mig! När jag tittar upp och ser mig omkring e jag helt plötsligt ensam vid bordet (justa polare) och "tanten" väser till mig med finsk dialekt: "Vaad haar du under borrdet?" -Ehh.. jag?? Blev sedan eskorterad av vakterna ut ur den fullsatta matsalen på väg till fyllecellen.. hua!! DET va pinsamt! Kom ut efter nån timme för att gå ner till hytten å däcka. :) Fick dagen efter höra att polarna planerat ett fritagningsförsök! :rofl
:lol :rofl
 

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
utbytt mot en Caterham
Mechanic_D skrev:
Del 2
20.
När hands-free till telefonen kom var det en jobbig period för mig. En gång som ja kommer ihåg extremt väl var när jag satt på tunnelbanan å snett emot mig sitter en kille i 25-års åldern och plötsligt börjar prata. Egoistisk som man är tror jag såklart att han pratar med mig.
Så hör löd vår konversation:
Killen- Hej
Jag- Hej
- Vad gör du?
- Ähh... Jag åker tunnelbana, vad ser det ut som?
Han ställer ganska många frågor varpå jag svarar men efter ett tag säger han:
- Vänta ett tag, det sitter en snubbe bredvid mig som håller på att jävlas.

Lite risigt läge när det säkert är 10-15 pers som har följt vår konversation.


Har fler på lager!
:banana
:lol :rofl :hihi :D :rofl det blir bara bättre å bättre
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Smeddie skrev:
När jag så småningom tvingades parkera hojen upptäcker jag i ögonvrån något stort vitt som anfaller min vänstra fot. Livrädd hoppar jag två meter i sidled men det där vita bara följer efter, fast inställt på att äta upp min fot är jag övertygad om. Hoppar ytterligare två meter baklänges denna gång, faller handlöst in i ett buskage. NU upptäcker jag att det fasansfulla odjuret som försöker mörda mig är en prislapp modell STÖRRE som hela tiden suttit på min vänstra (nyinköpta) stövel. :rodnar

Plötsligt inser jag att all min posade coolhet hade varit fullkomligt förgäves, det fanns inte en enda människa som inte efter en snabb blick insett att här kommer en loser med stort L ..

Ja .. jag sa ju att den var dålig .. förlåt för fan .. :(

Klockren :tummenupp
 

_teSSan_

Guest
Mechanic_D skrev:
Del 2

20.
När hands-free till telefonen kom var det en jobbig period för mig. En gång som ja kommer ihåg extremt väl var när jag satt på tunnelbanan å snett emot mig sitter en kille i 25-års åldern och plötsligt börjar prata. Egoistisk som man är tror jag såklart att han pratar med mig.
Så hör löd vår konversation:
Killen- Hej
Jag- Hej
- Vad gör du?
- Ähh... Jag åker tunnelbana, vad ser det ut som?
Han ställer ganska många frågor varpå jag svarar men efter ett tag säger han:
- Vänta ett tag, det sitter en snubbe bredvid mig som håller på att jävlas.

Lite risigt läge när det säkert är 10-15 pers som har följt vår konversation.

:banana

:lol :lol :lol Ha ha haaaaa!!!! :tummenupp
 

Polen

Våga vägra r-hojar!!
Gick med
14 Jan 2004
Ort
I närheten av östersund...
Hoj
Husa 650 motard -03
Hände en rätt skämmig grej när jag var i Ungern med min tjej hos hennes mormor i vintras.
Dom har dasset i lägenheten precis mitt i lägenheten så allt man gör hörs...inget lås på dörren...där sitter man o pressar så svetten rinner för man e så j*vla nervös att nån ska höra...vem kommer? Mormor...hon tittar på mig som om jag var helt dum i huvet o sen tar hon skarvsladden från väggen o låtsas som att det regnar :arsele

Senare under samma vistelse dundrar denna mormor in under självaste sexakten oxå :banana Den resan höll på att knäcka mig!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Svane skrev:
... Han ger sen prov på sin goda svenska genom att berätta om sina favoritplatser i Stockholm. :död

..språkförbistring är alltid kul. Jag och en kompis(som är en kopia av Kramer i seinfield både till utseende och sätt) är på besök i USA hos en kompis som är utbytesstudent. Han bor i en familj och vi får bo där vi med. Kramer åker hem en vecka innan mig och hans sista kväll sitter vi med familjen för att ta avsked. Kramer har köpt en liten kristallskål som "tack-för-att-jag-fick-bo-här-present" När pappan i huset som bäst försöker öppna paketet skrockar Kramer fram "tänk vad förvånad han blev om det var en dildo"... Han fick en skönt röd ton när jag och utbytesstudenten viskandes förklarade att Dildo inte bara används i sverige..

...för att fortsätta gotta mig i andras olycka kan jaginte låta bli att ibland garva åt det en polare gjorde när han och några andra kompisar var på charter. Efter flera dygns festande är de en eftermiddag inbjudna på en förfest hos 6 tjejer. De börjar festa varpå min förstnämna polare känner sig vansinnigt trött. han frågar om han får vila en stund i sovrummet och ber de övriga väcka honom när det är dags för utgång. Övriga sällskapet festar vidare när han någon timme senare kommer ut i "vardagsrummet". De märker att han inte verkar höra vad de säger men han går fram till bordet, tar en stor chipskål, drar ned shortsen, pissar skålen i det närmaste full och går och lägger sig igen... Han vaknar dock på riktigt en minut senare när några andra killar som oxå var på festen flyger på honom och frågar vad fan han sysslar med....
 
Last edited:

ulle_8

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
street rippa
"soppatorsk"

:kocko
lyckades få slut på soppan ute på stora vägen...tänkta bara vrida om kranen och fixa detta.... :dummer hittar inte den... lyckas ta mig till kanten och då hittar jag den, men den hann "dö" innan...... :huvet vilken knas man e

misstag e till för att inte upprepas...
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
ulle_8 skrev:
:kocko
lyckades få slut på soppan ute på stora vägen...tänkta bara vrida om kranen och fixa detta.... :dummer hittar inte den... lyckas ta mig till kanten och då hittar jag den, men den hann "dö" innan...... :huvet vilken knas man e

misstag e till för att inte upprepas...


Skämmigt värre, gud vad pinsamt! :rolleyes:
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
ulle_8 skrev:
:kocko
lyckades få slut på soppan ute på stora vägen...tänkta bara vrida om kranen och fixa detta.... :dummer hittar inte den... lyckas ta mig till kanten och då hittar jag den, men den hann "dö" innan...... :huvet vilken knas man e

misstag e till för att inte upprepas...
.....

:va
 

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Noll
Kanske inte så kanonkul men jag lägger in den här som ett första steg mot att få modet att lägga upp mina egna livs-vurpor.

Jag har bott i Tyskland en sväng. Nån kväll per vecka var jag över till ett svensk par som är bekanta till mina föräldrar och fick mig ett rejält skrovmål.
Denna afton var stämningen aningen trygg och frun i familjen rejält bitsk. Gubben hade skrattet i halsen men var from som en lamm så fort frugan var i krokarna. Ett par veckor senare fick jag höra orsaken ....

De hade varit och handlat inne i stan. Som vanligt var det rejält med folk i affärerna. Inne på H&M skulle de bara plocka upp något litet så frugan gled iväg och ställde sig i kön medans gubben gick och hämtade det som skulle handlas.
Frugan började närma sig kassan och ropar på sin man. När det bara är en kvar före henne i kön ropar hon igen, nu lite mer desperat. Gubben har problem att komma fram pga allt folk. Framför allt en lite större dam står i vägen. Hennes kropp blockerar effektivt gången mellan väggen och en sån där klädsnurra.
När gubben hör frugans tredje och nu rejält upprörda rop svarar han "Jaaaaa jag kommer! Om bara den här tjocka jävla kossan kan flytta på sitt feta arsle så jag kommer fram!"

Självklart var "kossan" svensk. Och en bekant till frun....


Varning! Utgå alltid från att folk runt omkring dig förstår vad du säger när du är utomlands. Var med om MÅNGA jobbiga situationer pga språkmissar i stil med "sjysta rattar" ......
 

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
RF900 RS2 -95
Kan bjuda på en till....

Jobbade under skoltiden på en Statoilmack och en kväll så jobbade jag och en kollega som vanligt, inge folk i butiken så min kollega och kompis går och kollar om vi har några varor som datumet gått ut på... normalt är att man tar dessa till kassan för att dra steckkoderna och sen slänger man det. Ett roligare sätt är att kasta grejerna till den som står i kassan så denne kan dra steckkoderna. Min vän kommer till mjölkkylen och hittar några mjölkpaket som skall slängas... från mjölkkylen ser man inte kassan utan måste kasta över tre hyllor med andra varor. Jag hör ta emot osså kommer ett mjölkpaket flygande.
jag tar emot utan några problem. Samtidigt kommer en kund in i butiken och går snabbt fram till kassan, bortifrån mjölkkylen hör jag TA EMOT och ett till paket kommer flygande, det paketet stryker örat på kunden innan jag fångar det.....jag tittar på kunden och får fram - Lite mjölk kanske.

Sen får jag en sjujävla utskällning....
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Svane skrev:
Som avslutningsresa i högstadiet bestämde lärarna att klassen skulle till Prag. Där skulle vi parvis bo hemma hos olika familjer under de 10 dagar vistelsen varade, en sorts vänskapsgrej då deras barn senare skulle bo hemma hos oss.
Iaf jag o min polare kom hem till "vår" familj. De bodde i utkanten av Prag i ett lite finare område, mannen i familjen var en skapligt högt uppsatt tjänsteman.
Efter vi installerat oss ville de bjuda på välkomstmiddag innan vi skulle sluta upp med klassen igen.
Tysta som möss satte vi oss så annars kaxiga 15-åringar vid bordet. Mamman i familjen serverade en tjeckisk specialitet, att det var just en tjeckisk specialitet förklarade pappan på skapligt bra engelska.
Det var kött, typ skinkstek, med något som såg ut som geleaktig potatismos som var skuret i skivor.
Köttet lät smaka men "potatismosen" fick det nästan att vända upp igen. Konversationen var lägmäld och sparsam samtidigt som jag tuggade o tuggade...
Efter ett tag kunde jag inte hålla mig utan säger till min kompis, som jag såg också hade problem med "moset", "fy fan vad detta smakar skit". Sådär lagom högt väl medveten om att de är kommunister och har aldrig varit utanför landet än mindre läst svenska i skolan därav skulle det vara omöjligt för någon av dom att förstå svenska. Pappan tittade konstigt på mig men verkade ta sig samman o log lite stelt.
Konversationen fortsätte i samma nivå varav min kompis frågar pappan vad han jobbar med för att lätta upp stämningen.
Pappan förklarade då att han i nämre 20 års tid jobbat på svenska konsulatet och även varit i Sverige ett antal gånger. Han ger sen prov på sin goda svenska genom att berätta om sina favoritplatser i Stockholm. :död
Kort därefter säger mamman på lite knagglig engelska till mig att jag inte behöver äta upp.

Så extremt pinsamt, ville bara lämna jordens yta i det ögonblicket.

Värre än så blir det inte.

\Masonit
 

Lommen

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
ZX9R "såld"
För några år sedan var jag på klass återträff på stadshotellethär istan
och vi blev väl lite tankade.

När stället sen stänger så börjar man kolla efter någon att dela taxi med hem men hittar ingen, så jag går till bussen.. Medans jag står där så ringer
jag tjejen å säger att jag är på väg hem , klockan är då 02,30.

Sen kommer bussen och man sätter sig längst bak å börjar snarka.
Jag bor ju vid ändhållplatsen så han väcker mig nog tänker jag.

Vaknar till med ett ryck och upptäcker en annan buss precis utanför
fönstret, undrar vafan den gör där och tänker att vad mörkt det är.

Jag blev visst aldrig väckt utan vaknar upp i bussgaraget.(04,00)
det var ju bara att försöka ta sig ut. Från garaget gick ju bra, men
sen fick man ju klättra över staketet.

Det blev till att ta en taxi i allafall.
Sen när man kommer hem så ska man försöka förklara vad man gjort
så börjar hon bara att garva åt en och hade inge sympati alls.
Klockan hade då blivit 04,30....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top