Skåne till Danmark???

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
nä för fan inte till danmark!!! sälj oss hellre till norge då, det är ett rikt land, fast det kanske man inte tjänar nåt på. a va fan gör skåne till ett eget land för mc folk,!!!!!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Danmark är helt ointressant, däremot skulle vi aldrig lämnat ifrån oss Norge!
Enkelriktat vägarna och avlyst dem till förmån för mc-åkande större delen av året. Oljan hade ju kommit väl till pass för at finansiera dessa trevligheter.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Danskarna är nordens araber, brukade min far säga.

Av olika skäl flyttade jag från Kungliga Huvudstaden ner till Malmö, och det är en trevlig liten stad med ett fryntligt folk. Men de gånger jag har tvingats över bron till detta helvete på jorden som kallas Danmark har det inte dröjt många minuter tills jag fått akut hemlängtan. Några observationer:

1. Alla röker överallt i Danmark. Hela deras platta land luktar illa.
2. Köpenhamn är fullt av knarkare, alkoholister och utarmat patrask. Smutsigt är det också, så fort man lämnar vykortsplatserna Ströget och Tivoli.
3. Landet har norra halvklotets mest meningslösa topologi. Så platt att man inte skulle märka att det var borta om det inte vore för vattenplaningen på väg till Tyskland.
4. Den danska folksjälen är kliniskt ren från dygder som organisationsförmåga, rim & reson och logik. Tågtidtabell? Finns inget ord för det på danska.
5. Alla i Danmark talar ett icke-språk som skulle få svenska spädbarn att rodna. Tyvärr anses det alltför likt svenskan för att man som svensk skall våga växla till engelska utan att anses stroppig.

Jag skulle kunna fortsätta hela natten, men nog får vara nog. Vill man som skåning ta del av de rikedomar som ovan räknats upp är det väl bara att hasta över sundet, det har ju till och med byggts en bro för ändamålet. Vill man ändå införliva Skåne med Danmark må väl det vara hänt, jag förblir svensk.

För att citera Tommy Körberg:

"My land's only borders lie around my heart"
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag håller med, Skåne till Danmark asap! Fan vad skönt det ska bli att slippa mupparna i fjollträsk, och hembrännarna i lappkåtorna som bara kostar en massa skattepengar.

Jag håller med, så blir vi av med Malmö.
Bara det är värt att bli av med skåne!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top