Skånes supermotard piloter

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
hej! ser att ni snackar om revinge ihelgen, vore skit kul!
själv har jag inga knotterdäck alls.. :( utan bara retard däck!
vad snackar vi för terräng? är dfet gyttja upp till knäna och bara bjas eller schysst grus?
så man varjefall har en ärlig chans att köra där?

några fler ifrån malmö?? isf skulle vi kunna sammköra dit!

Citat:
Inskickat av röris
Visa citerat inlägg 1. imaster (Gustaf) 0709-783530
2. ljunghusen (anton) 0737674183
3. röris (Patrik) 0706127776
4. Mackan_Hstd: (Marcus) 0768555888
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06

vad snackar vi för terräng? är dfet gyttja upp till knäna och bara bjas eller schysst grus?
så man varjefall har en ärlig chans att köra där?

Hur underlaget är kan jag inte säga något om, aldrig åkt vid revinge. Skall montera nya crossdäck idag :tungan Men nu ligger det ca 1dm snö så det går nog inte så bra med slicks... kanske Racehouse är ett alternativ då
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
revinge = långa grusvägar. inga problem med motarden.
sen kan man ju svänga bort från vägen lite som man vill o då varierar underlaget. men överlag e revinge bara sand. inte nån kletig lera.
 

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Hur underlaget är kan jag inte säga något om, aldrig åkt vid revinge. Skall montera nya crossdäck idag :tungan Men nu ligger det ca 1dm snö så det går nog inte så bra med slicks... kanske Racehouse är ett alternativ då

ok snö... det gillar jag inte! :gnissla
lite halt för min del då! får se ifall man har tid att dra till racehouse istället!

fan grabbar vi ör för ivriga! hahha
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hur underlaget är kan jag inte säga något om, aldrig åkt vid revinge. Skall montera nya crossdäck idag :tungan Men nu ligger det ca 1dm snö så det går nog inte så bra med slicks... kanske Racehouse är ett alternativ då

Beror på var man kör, men det finns gott om åka som duger till motard


Äh... jag va just ute i garaget och krängde på dubben. Nu ska jag ut och åka :tuttar
 

Solid snake

Guest
Hmm, får se om jag följer med, det kommer ligga kvar snö i revinge på söndag, det kan jag lova.

50/50 för min del just nu.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kanske Racehouse på söndag då? Just nu ser det mörkt ut på åkafronten för motarddäcken... Eller ljust, det beror på hur man ser det... :va
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
HaHa, snökaos i skåne :rolleyes:

Roligaste dagen på riktigt länge, helt själv på småvägarna i Lund imorse. SCCCHISS haha rally, lovar att jag ritade streck från stan och hem, bilen gick fan inte rakt en meter. Ut och kör bil nu! Ni skåningar behöver verkligen träna

Angående Revinge så är det nog 1/2 meter drivsnö och man har inga dubbdäck, så det blir inställt för mig!

Racehouse, mycket möjligt har dock lite känningar i svanskotan så vi får se...
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
HaHa, snökaos i skåne :rolleyes:

Roligaste dagen på riktigt länge, helt själv på småvägarna i Lund imorse. SCCCHISS haha rally, lovar att jag ritade streck från stan och hem, bilen gick fan inte rakt en meter. Ut och kör bil nu! Ni skåningar behöver verkligen träna

Angående Revinge så är det nog 1/2 meter drivsnö och man har inga dubbdäck, så det blir inställt för mig!

Racehouse, mycket möjligt har dock lite känningar i svanskotan så vi får se...

o varför funkar inte min bmw nu när man skulle ha kul med bakhjulsdriften ....
 

TRX85r

Gasar inte så ofta,bara ibland !!
Gick med
11 Nov 2003
Ort
Härslöv/Landskrona
Hoj
Fiskebåt
HaHa, snökaos i skåne :rolleyes:

Roligaste dagen på riktigt länge, helt själv på småvägarna i Lund imorse. SCCCHISS haha rally, lovar att jag ritade streck från stan och hem, bilen gick fan inte rakt en meter. Ut och kör bil nu! Ni skåningar behöver verkligen träna


Håller med att skåningar behöver träna,, men jag fattar inte vad folk ska ut i snön o göra för när det e sånn kaos på vägarna asså,,kört med plogbilen hela natten nu o sett bilar som försöker köra igenom metersdriver med typ ford fiesta & sånna bilar:dummer
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
HaHa, snökaos i skåne :rolleyes:

Roligaste dagen på riktigt länge, helt själv på småvägarna i Lund imorse. SCCCHISS haha rally, lovar att jag ritade streck från stan och hem, bilen gick fan inte rakt en meter. Ut och kör bil nu! Ni skåningar behöver verkligen träna

Angående Revinge så är det nog 1/2 meter drivsnö och man har inga dubbdäck, så det blir inställt för mig!

Racehouse, mycket möjligt har dock lite känningar i svanskotan så vi får se...

Haha kan trot. Skåningar KAN inte köra bil!! En rutten 740 körde fast framför min bil så jag inte kommer ut. Tack!!

Jag va ute och kasa me hojen igår och i morse. Jävlar i det va skoj!! Aldrig kört frusna grusvägar med e-dubb förut. Går ju att köra ännu fortare!!
 

Solid snake

Guest
Kan väl säga som så att revinge blir inställt för min del, jag hämtar inte min hoj imorgon kan jag säga.

Pissväder alltid när man ska göra något. :mad:
 

Solid snake

Guest
Hämtade hojen idag! :yoparty

Vem vill med till revinge i helgen? Lördag blir det för min del.

1. Solid snake
2.
3.
4.
5.
6.
7.

Osv osv.
 

Solid snake

Guest
Har ett område här som kanske kan verka intressant.

1. Plattan: ganska stor asfalterad platta, över 200 meter lång, säkert 70 meter bred, finns möjlighet att sätta ut koner så kan man bygga en egen bana för supermotard.

2. Slingan runt cementadammen: som ni ser på bilden så är det mest asfalt, en del snäva kurvor, samt en del med grus (det är den i mitten av vägarna som går där) som är lite skumpig och ganska lös grusväg till och från.

Säg till om ni tycker det är lönt med konbana, isf kan man ju bemöda sig att skaffa koner.

Edit: glömde bilden. :näsblod
 

Bifogat

  • banan.JPG
    banan.JPG
    129.3 KB · Visningar: 62

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Har ett område här som kanske kan verka intressant.

1. Plattan: ganska stor asfalterad platta, över 200 meter lång, säkert 70 meter bred, finns möjlighet att sätta ut koner så kan man bygga en egen bana för supermotard.

2. Slingan runt cementadammen: som ni ser på bilden så är det mest asfalt, en del snäva kurvor, samt en del med grus (det är den i mitten av vägarna som går där) som är lite skumpig och ganska lös grusväg till och från.

Säg till om ni tycker det är lönt med konbana, isf kan man ju bemöda sig att skaffa koner.

Edit: glömde bilden. :näsblod

det tål o provköras tycker jag :D
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har ev. säsongens första match på lördag, annars hänger jag gärna på till Revinge. Vet mer ikväll...

Ang. det andra stället tycker jag vi får tjöra lite där och se om det är nåt att ha.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top