Skånevåren-turen 22 april

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
@ Maverick_ou812

Det känns ändå fint att "tillhöra" en icke existerande klubb. :tummenupp

Hertzman skrev:
2090383 Tackar! Ska bli riktigt fint!

Ska du har frukost?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
JKay skrev:
2090449 @ Maverick_ou812

Det känns ändå fint att "tillhöra" en icke existerande klubb. :tummenupp

Ska du har frukost?

Jag tar gärna frukost på sängen JKay, kaffe med mjölk, 3 mackor med ost, glas juice och tidningen TACK :tummenupp

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
PGH skrev:
2090474 Jag tar gärna frukost på sängen JKay, kaffe med mjölk, 3 mackor med ost, glas juice och tidningen TACK :tummenupp

Tja...du ska ju sova över här hos mig mellan fredag o lördag så, javisst! Det löser vi! Du får välja precis VAD du vill bara du väljer Müsli!! :tungan

Valinsky

Där makt finnes, finnes ingen frihet!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Yamaha FZX 750
....detta blir märkligare å märkligare..... :va

Har ett svagt minne om att min mor varnade mig för vissa sorts människor, undrar bara om det var sådana som finns här eller..... :confused:

Var det i Kävlinge vi skulle mötas? Vilket datum var det?? :3freak

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Solid snake

Guest
Maverick_ou812 skrev:
2090375 Jo, man drar in hela truppen på 25 hojar på JET tappen och tankar (jo förresten... Solid Snake behövde också tanka för hans 125:a gick på varvstoppet :tungan ). :hihi

Jamen vafan, bara jag som låg på med hojen ju (1,2 liter per mil ungefär.) :hihi

Tack än en gång för att du lånade mig pengar då, för att mina valörer var för stora för min tank. :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Maverick_ou812 skrev:
2090375 MCK Vilse är bara på "skoj" men tanken har slagit mig. :tummenupp Sen är ingen i MCK Vilse medlem i någon "klubb". Varken RadicalRiders eller Riders of Helsingborg är klubbar i den meningen och jag är inte RR.

Vad är då MCK Vilse och hur startade allt?
Jo, MCK Vilse är ”Mavericks Club Konstant Vilse” och den startade inte alls utan den bara ”blev” en onsdagkväll hösten 2004.
Radical Riders skulle som vanligt köra sitt berömda Onsdagsgazz [tm] och Mr K behövde någon som kunde hålla ihop en liten långsam / mellangrupp aka ”0,5 grupp” och jag blev tilldelad uppgiften. Inte helt förberedd får jag nog erkänna. Nåja, vi hade ju kört rundan veckan innan så helt omöjligt skulle väl inte detta vara. Jag samlade ihop min lilla grupp som visade sig vara allt annat än liten. Det visade sig att vi blev ca: 25 hojar. Snabba gruppen var väl en 7 – 8 st… Men vaffan, nu hade vi ju kommit så här långt så det var bara att dra igång. Överenskommelsen med Mr K var att vi skulle ses på Flygrakans café i Sjöbo och fika tillsammans. Till saken hör att det var kallt denna kväll, jättekallt, så någon långrunda skulle det inte bli tal om. Dessutom blev det mörkt ganska tidigt. :näsblod
Vet inte riktigt var det gick snett men när jag passerade skylten med ”Ystads Djurpark” så började jag ana oråd… :huvet Det är ju en liten bit mellan Ystad och Sjöbo. Kul väg dessutom… spikrak!! Inte nog med detta, min soppa började ta slut. Vad gör man i detta läget? Jo, man drar in hela truppen på 25 hojar på JET tappen och tankar (jo förresten... Solid Snake behövde också tanka för hans 125:a gick på varvstoppet :tungan ). Samt försöker förklara varför vi nu stod i på en mack i Ystad istället för att sitta på ett varmt fik i Sjöbo. Inte helt lätt men dom flesta garvade gott!

Från macken till caféet var det sen mer eller mindre fri fart, kom nu ihåg vad jag sa i början, det var en kall kväll. Kan nog säga att dom flesta var väldigt glada för den där koppen hett kaffe, the eller varm choklad när vi kom fram till Flygrakan. Den snabba gruppen aka ”0,95” hade börjat funder på att kalla in hemvärnet och ge sig ut på skallgång.

På kvällen blev jag tvungen att be alla som hängt på mig om ursäkt via SH, det var ju inte riktigt meningen, men gissa… alla tyckte det var rätt kul! Och den där kvällen kom jag på namnet MCK Vilse.

Sen rullade det hela på med diverse Vilserundor, Nationaldagsrundan var nog den största och det blir favorit i repris i år :banana Jag skulle ordna den ihop men en annan men mannen i fråga behagade inte dyka upp så wonderwizard fick rycka in som alternativ reisleiter och därmed var Vice ordf. utsedd.
Skutte blev kassör bara för att... Tja... Skutte är Skutte, och han lyckades faktiskt reisleita en TT i fel vädersträck på E6:an. Skickligt.... :hihi Dessutom är vi riktigt överjävliga på att supa ikapp vilket är en ren bonus.

JKay och PGH kvalicificerade sig som Human Resources Manager och IT chef genom att organisera Skånevårenturen.

Vill på detta sätt också säga att alla som kan bidra till MCK Vilse på något sätt är hjärtligt välkomna i "klubben" :hihi

Tjena

Planerar ni att ha någon mer långsam grupp på onsdagsgazzen? Vore skoj att köra lite, men är rädd för att den vanliga gruppen kör lite för fort för min smak

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ljunghusen skrev:
2090625 Tjena

Planerar ni att ha någon mer långsam grupp på onsdagsgazzen? Vore skoj att köra lite, men är rädd för att den vanliga gruppen kör lite för fort för min smak
Nu är jag ju som sagt inte RR (så frågan bör ställas till Mr K) men jo... under "högsäsong" brukar det alltid finnas en 0,5 grupp, ibland finns det t.o.m. en "Lukta på blommorna grupp" så du behöver inte vara orolig. :pannkyss
Onsdagsgazzen är sociala tillställningar med gazza inslag, ingen tävling. :)

Solid snake skrev:
2090605 Jamen vafan, bara jag som låg på med hojen ju (1,2 liter per mil ungefär.) :hihi

Tack än en gång för att du lånade mig pengar då, för att mina valörer var för stora för min tank. :)
Do vara very welcome my little friend :krama Skaffa mindre sedlar eller större tank. :D

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Maverick_ou812 skrev:
2090375Vill på detta sätt också säga att alla som kan bidra till MCK Vilse på något sätt är hjärtligt välkomna i "klubben" :hihi

Då ska jag gensat blidraga lite åt mig o cel ungefär samma fel grad som om berätta om nu men längre :gnissla Skulle köpa cross i nordvästra skåne så de va ju lätt från trelle in till malmö o så följa kusten upp dock börja vi annan missöde när vi såg att vi kom in i kristianstad kommun :näsblod Dock hitta vi rätt till sist och de ble crossköp säkert lite billigare osså då vi ju inte kan ha verkat allt för sugna med tanken på tiden de tog :tungan

Nu e detta ju lite annorlunda men annars tycker jag gött ni kan ut o köra vilse de e då man hittar de roliga vägarna. Vi va ute idag cel+ZioX o jag o ville ta en omväg hem från malmö sluta med att vi inte visste vart vi skulle svänga och hitta en ny roligväg (fråga inte vart :3freak) blev 21mil o en jädrigt trevlig dag :tummenupp

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Zenit skrev:
2090661 Då ska jag gensat blidraga lite åt mig o cel ungefär samma fel grad som om berätta om nu men längre :gnissla Skulle köpa cross i nordvästra skåne så de va ju lätt från trelle in till malmö o så följa kusten upp dock börja vi annan missöde när vi såg att vi kom in i kristianstad kommun :näsblod Dock hitta vi rätt till sist och de ble crossköp säkert lite billigare osså då vi ju inte kan ha verkat allt för sugna med tanken på tiden de tog :tungan

Nu e detta ju lite annorlunda men annars tycker jag gött ni kan ut o köra vilse de e då man hittar de roliga vägarna. Vi va ute idag cel+ZioX o jag o ville ta en omväg hem från malmö sluta med att vi inte visste vart vi skulle svänga och hitta en ny roligväg (fråga inte vart :3freak) blev 21mil o en jädrigt trevlig dag :tummenupp
Ja inte helt fel idag my boy ;)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag har fått för mej att jag skulle platsa i MCK Vilse... Jag har gått vilse på ett McDonalds, och jag hittar fortfarande inte i Eslöv... Kör/går alltid, ALLTID fel där...

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Swish skrev:
2090689 Jag har fått för mej att jag skulle platsa i MCK Vilse... Jag har gått vilse på ett McDonalds, och jag hittar fortfarande inte i Eslöv... Kör/går alltid, ALLTID fel där...

vilse på mcd måste innebära en hedersplats tror jag :D

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Zenit skrev:
2090661 Nu e detta ju lite annorlunda men annars tycker jag gött ni kan ut o köra vilse de e då man hittar de roliga vägarna. Vi va ute idag cel+ZioX o jag o ville ta en omväg hem från malmö sluta med att vi inte visste vart vi skulle svänga och hitta en ny roligväg (fråga inte vart :3freak) blev 21mil o en jädrigt trevlig dag :tummenupp
Perfekt attityd! MCK Vilse har plats för alla! :tummenupp

Swish skrev:
2090689 Jag har fått för mej att jag skulle platsa i MCK Vilse... Jag har gått vilse på ett McDonalds, och jag hittar fortfarande inte i Eslöv... Kör/går alltid, ALLTID fel där...
Du kan ju alltid få platsen som PMT... den är fortfarande ledig. :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
NU kan ni sätta upp mig på listan som kommer..! Jag är med för min hoj fungerar som jag vill..! :banana
Yay... Vill även ha frukost... Skickar PM... Babblat färdigt... Sova gott... :hihi

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Oddjob skrev:
2090797 Hoho :rofl

min 25kw drar ju det dubbla :hihi

förresten.. JKay - JayKay - GayKay,
Joddla med Siv - Kaj E Gay :hihi

HA...ja tro fan det! Så som du bluddrar iväg så kan den inte dra annat än MYCKET soppa! Det kanske är nyponsoppa du har hällt i din lilla moppe??

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
JKay skrev:
2090910 HA...ja tro fan det! Så som du bluddrar iväg så kan den inte dra annat än MYCKET soppa! Det kanske är nyponsoppa du har hällt i din lilla moppe??
Haha vilken kass, du har aldrig sett mig köra :rofl

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Maverick_ou812 skrev:
2090747 Perfekt attityd! MCK Vilse har plats för alla! :tummenupp

Du kan ju alltid få platsen som PMT... den är fortfarande ledig. :)

Så det säger du... Måndag morgon, jag är kanske lite seg då, eller så är det så alltid, men jag lyckas inte lista ut vad "PMT" ska stå för...? :död

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin