Skånevåren-turen 22 april

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det va en schysst runda med massa trevligt folk. Bra jobbat ni arrangörer.. ni lyckades pricka in en hel del fina vägar. Även om det låg grus i en del kurvor
Nationaldan it is

/Anton

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Tack för en underbar dag. Så jäkla kul det var. Det va ju f-n vad ni tjatar om vilsekörandet innan K-stad. Jo tog ner er ganska sakta o säkert genom stan till Frasses va?! Det gjorde jag bra. Nu skall jag sunka ner i soffan med en kall en :fyllisar

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Tack för en mycket trevlig dag! Mätaren stannade på runt 40 mil, precis lagom. Var kanske lite väl optimistisk, körde med enbart t-shirt och ställ :tomten
Ville passa på att tacka reseledaren för sista gruppen igen för ett bra tempo och alla arrangörer och gratulera JKay för ett riktigt klipp på nya raid II hjälmen :hihi
Snea blinkers regerar :arsele

hepp.JPG

Last edited:

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
Tackar för en trevlig runda! :tummenupp
Får se till så det blir fler liknande körningar i sommar så man kan ta andra hojen. (så slipper man ligga på varvtalsstoppet på 90-sträckorna) :näsblod

jemp

Medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
1994 GSX-R 1100
Tack så mycket alla! en kanon fin runda.
min mätare sluta på 33.3 mil.
ska sitta här sen och kolla på alla bilder och avnjuta en kall beer.
:tummenupp

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Kazta skrev:
2105700 Tack för ett sjukt gött gazz!!! :tummenupp

O du PGH.... sitter du och smyger på mig eller nått??? Jag frågade hur långt gazzet skulle bli och du sa ungefär 300km. När jag ställde hojen i garaget stod mätaren på 300.1km!! Sjukt obehagligt, börjar undra vad du egentligen har för dig på kvällarna.... :hihi

Tack igen
/Kazta

Jamen du vet väl att jag har järnkoll på allt ju :gnissla Jag lovade att köra vilse o det fixade jag också ju. :banana

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
PGH skrev:
2106153 Jamen du vet väl att jag har järnkoll på allt ju :gnissla Jag lovade att köra vilse o det fixade jag också ju. :banana

Så sant, så sant!!!

FEAN....Sitter fortfarande med ett leende från öra till öra :) efter den "lilla" turen...
Riktigt bra jobbat av er som höll i trådarna och att köra vilse hör ju bara till!!
Ser fram mot nästa tur, men nu skall det drickas sjuka mängder öl, ha de gött pågar så ses vi väl på onsdag??
/Kazta

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Så är man hemma i byn igen! Efter 14 mil touring är jag rätt mör i baken :arsele ...har suttit på hojen sen 8 i morse tills jag kom hit vid 19! :tummenupp

Ett stort jättetack till ni som gjorde denna dag en av de bästa på länge!
Hoppas vi träffas snart igen och ta det lagom lugnt på vägarna!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Isengrim skrev:
2106206 Så är man hemma i byn igen! Efter 14 mil touring är jag rätt mör i baken :arsele ...har suttit på hojen sen 8 i morse tills jag kom hit vid 19! :tummenupp

Ett stort jättetack till ni som gjorde denna dag en av de bästa på länge!
Hoppas vi träffas snart igen och ta det lagom lugnt på vägarna!
Gött att höra att du är hemma! Starkt jobbat att orka den turen. :tummenupp Lite tapperhetsmedalj ska du allt ha.

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Bara att tacka för en trevlig dag, fast man är ju lite mör i kroppen nu
Kände mig fan som ett stort segel på vissa sträckor : :3freak

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Tack Alla!!!!

För att börja med Reisleiters:

Till PGH, Maverick_ou812, T509, Wonderwizard, Solid Snake OCH Ljunghusén! :klappar :squid

TACK!! För ett enormt deltagande av er, jag hade ALDRIG kunnat dra detta i hamn utan er!! :tummenupp
Ni är väl värda MIN djupaste respekt! :Bugar

TACK!! Alla ni som var med på Skånevårenturen -06!! Helt UNDERBART att få se SÅ många sporthojar på samma ställe och SÅ många personer! ENORMT!! :banana

Ni skulle bara veta vad personalen på PREEM i Kävlinge sa om oss efter att vi hade lämnat macken. :hihi
Min far traskade in strax efter vi lämnade och dom va i EXTAAAAS!!!! Det var deras största händelse detta året!

Fatta att jag hade fjärilar i magen strax innan detta kördes igång. Det har planerats, rekats runda ett flertal gånger (Jag själv 2ggr), pratat med PREEM om frukosten och bensinen. Ber om ursäkt för det höga priset på denna dock, 12,19/liter är fan inte klokt!!
Ni/vi fick i alla fall ca 60 öres rabatt /liter.
PGH´s dealande med Frasses...KANON!!

Som PGH nämnde högre upp i tråden....ALLA gillar posörsträckor, så även JAG! Vi fick MÅNGA blickar på oss både i klippan, Bjärnum, Hästveda men framför allt i Kristianstad!! FEEEEETT!!!!

Dessvärre hade vi en avåkning och det gjorde ont i mig och få vara med om detta (inte jag som gick ut), HOPPAS att berörd person (du får träda fram själv om du vill det) INTE fick några skador överhuvudtaget!! Känner du något i morgon så ta dig till akuten och få det röntgat för SÄKERHETS skull.

Dessutom STORT tack till Instruktören från Knutstorp som helt enormt hjälpte mig att hålla koll på avåkaren under resten av turen. :Bugar

Jag är JÄVLIGT glad, rörd och djupt tacksam för alla fina hälsningar till ALLA reisleiters från er! Det är dock ALLAS förtjänst att detta gick ihamn i slutändan. Inget gnäll om för låg hastighet, inga sura miner för förvirrade ledare och INGA sura miner för att maten tog så lång tid. Ni ska dock veta att trots alla händelser så gick vi en halvtimme i plus!!

Hoppas oxo att Swish fick en perfekt start i hoj-karriären då detta va hennes FÖRSTA ensamma tur någonsin av denna magnitud. Nu är du glad va?? ;) :tuttar (Vi clearar soppapengen senare)

Som avrundning vill jag tacka _basse_, holm och Sniper för att ni hjälpte mig att reka rundan och öva MIG på att vara reisleiter. Tack!

Det sista.......jag HOPPAS att Martin märkte av vår hedersstund i form av en tyst minut som VI alla hedrade honom med och att han får gazza där det aldrig finns soppatorsk, där bensinen är gratis, inga söndriga hojar, vägarna är oändliga, inget rullgrus, sköna kurvor, inga bilar, alltid varmt och BARA enormt jävla underbart!!
V.I.F.....

MVH

/J

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Anarchist skrev:
2106004 Tackar för en trevlig runda! :tummenupp
Får se till så det blir fler liknande körningar i sommar så man kan ta andra hojen. (så slipper man ligga på varvtalsstoppet på 90-sträckorna) :näsblod

Du hängde i.a.f på bra som faen med din DR :tummenupp

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
TRX85r skrev:
2106316 Det e inte marksyning som du känner av då :wiggle

Hahaha kan kanske vara det med fast det var ganska lugnt
Lite jobbigt att bara stå och välta :3freak
men allt gick ju bra så
Det enda som syns av det nu är en liten spricka i glaset

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
....samt TACK Maciver för att du hämtade upp den förlorade skocken ute på stora vägen! :Bugar

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Föresten om det finns någon som är bra på data som kan hjälpa mig
Att förminska bildera från idag (inte så många) kan lägga till mig på sim MSN
Så blir det i alla fall några till :banana

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
tjooohoooo!!!!

glad - gladare - majoon!!!!!

faaan vad kul det var....tack allesammans för världens underbaraste runda...var helt sjukt roligt skoj :hoppa ....totalt blev det 35 mil med bettan idag :D ...hoppas detta verkligen blir en återkommande tillställning :banana

rundan rockade fett!!!!

bilderna.....någon snackade om att lägga bilderna på någons server...kan ni som tagit bilder försöka zippa ner dem o kanske lägga dem där (så att man får dem i originalstorlek..) :va

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
majoon skrev:
2106385 tjooohoooo!!!!

glad - gladare - majoon!!!!!

faaan vad kul det var....tack allesammans för världens underbaraste runda...var helt sjukt roligt skoj :hoppa ....totalt blev det 35 mil med bettan idag :D ...hoppas detta verkligen blir en återkommande tillställning :banana

rundan rockade fett!!!!

bilderna.....någon snackade om att lägga bilderna på någons server...kan ni som tagit bilder försöka zippa ner dem o kanske lägga dem där (så att man får dem i originalstorlek..) :va

Det va jag! lägg till er på min MSN och skicka dem.
Jag lägger upp dem på www.jkay.se dock MÅSTE jag förminska dem LIIIIITE.

anot

MepMep
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Nope
Tack alla för en mycket trevlig dag och naturligtvis ett speciellt stort tack till arrangörerna! Det var speciellt roligt att vara med i en av PGH:s utbrytargrupper...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln