Skånevårenturen [tm] - MCK Vilse - bilder!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
JKay skrev:
2118935 Jag har plåt (Titan, rostfritt m.m.) för tillverkning.
Vassego. Börja tillverka. :)

Swish skrev:
2119427 Är det nåt fel på min dator, eller ska bmw:n vara turkos, och GayKays cykel vara blå??? :va
Fel? Njaaaaa... troligen bara lite... GayKays hoj är visst lila... gay lila...

Bifogat

• kameravinkel.JPG
    kameravinkel.JPG
    38.8 KB · Visningar: 92

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Swish skrev:
2119427 Är det nåt fel på min dator, eller ska bmw:n vara turkos, och jKays cykel vara blå??? :va

...du har käkat för mycket svamp lilla gumman. Se så..nyktra till nu o kom in i matchen!! :lol

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
JKay skrev:
2119467 ...du har käkat för mycket svamp lilla gumman. Se så..nyktra till nu o kom in i matchen!! :lol

Men.... Allting såg jättefel ut.. :S Himlen var orange, och vägskyltarna och blinkersen blåa! :va

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Maverick_ou812 skrev:
2119445 Vassego. Börja tillverka. :)
Will try!!

Maverick_ou812 skrev:
2119445Fel? Njaaaaa... troligen bara lite... GayKays hoj är visst lila... gay lila...

:fatta!

Swish skrev:
2119475 Men.... Allting såg jättefel ut.. :S Himlen var orange, och vägskyltarna och blinkersen blåa! :va

Hmm..jag vet vad du behöver. Nya glasögon och skriv sen...

Format C:
:hihi :tungan

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Bra jobbat med filmen, bra musik :tummenupp
Till och med jag var synlig på filmen. Hoppas på väder och körning på Nationaldagen.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Oas skrev:
2119792 Bra jobbat med filmen, bra musik :tummenupp
Till och med jag var synlig på filmen. Hoppas på väder och körning på Nationaldagen.
Å nu börjar vi snacka väder igen.... :näsblod
Så här blir det den 6:e juni - Nationaldagen. Nöjd? :hihi

Bifogat

• Nationaldagen1.JPG
    Nationaldagen1.JPG
    90.3 KB · Visningar: 283

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Maverick_ou812 skrev:
2120045 Å nu börjar vi snacka väder igen.... :näsblod
Så här blir det den 6:e juni - Nationaldagen. Nöjd? :hihi

Har lite svårt att tro på det där mannen :7peta
Var på studiebesök på SMHI i tisdags! Fick reda på ett och annat :död
Deras 5-dygnsprognoser hävdar dom ligger mellan 75-80 % sannolikhet att de slår in. Längre än så är enbart spekulationer tyvärr. Väderprognoser som presenteras i TV kommer från England och konstrueras av ett datorprogram :/ Litar inte längre på det faktiskt. Speciellt inte om det presenteras i någon svensk kanal som inte är Svt 1, 2 eller TV4 för där behöver presentatören inte ens vara utbildad metrolog! Sen ryktet om att danskarna ska va bättre på att lägga prognoser är falskt. Danmark och Sverige från sina uppgifter från samma källa (England).

Hoppas dock det blir superfint på nationaldagen såklart! :banana

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Maciver skrev:
2120083 Kollar man snabbt på "solen" ute till vänster ser det fasiken ur som ett bowlingklot, och innan jag fattade att det skulle vara en figur som håller i flaggan :näsblod :tungan :tomten

Ja, om man håller det upp och ner så är där massa tecken om djälvsdyrkan och satanism osv osv. Och tar man på sig sådan tredimensionella brillor som fanns på det glada 80-talet, då skojar vi inte längre...Vem är han egetligen den där Maverick, ngn som vet :va :gnissla

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
öppnade filmen i ett annat program, och då såg allt notmalt ut igen! :)

Solid snake

Guest
PGH skrev:
2118936 Det var första gången jag hållt i en kamera... Ni som vet allt, behövs det ngn stötdämpning på kameran när man sätter den där bak?

På tanken krävs det dämpning iaf, annars så hoppar bilden som fan fast man har bildstabilisator i kameran, tycker vi kör samma bak, en plywood med kameran fäst på den, sen är plywooden fäst i bönpallen på nån snygg vänster.

Inte så det är hål eller nåt utan kanske nån form av spännband runt pallen sen låsa fast den så kameran sitter där den sitter, så blir den dämpad av pallen också.

Tanken är en annan femma, för det måste vara lite mer komplex konstruktion om det inte ska vara vibbar i kameran, skruvarna transporterar vibbarna mot fästet som går in i kameran och bliden blir dålig.

Vi får kika på det som jag sa innan. ;)

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Min tanke är att plocka bort cutsen bak o skruva plywoodskivan runt/i bakramen. Sitter perfekt i höjd verkar det som. Som det verkar används ingen dämp på tankfästet. Kolla på GSXR1100 profil, han säljer tankfästen. Ser ut att vara en enklel konstruktion.

Solid snake

Guest
PGH skrev:
2121471 Min tanke är att plocka bort cutsen bak o skruva plywoodskivan runt/i bakramen. Sitter perfekt i höjd verkar det som. Som det verkar används ingen dämp på tankfästet. Kolla på GSXR1100 profil, han säljer tankfästen. Ser ut att vara en enklel konstruktion.
Mjo, men jag har hört att de inte gillar vibbar, men jag vetifan. :va

Sen blir bilden jävligt skakig också om det inte är dämpat.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Solid snake skrev:
2121445
Tanken är en annan femma, för det måste vara lite mer komplex konstruktion om det inte ska vara vibbar i kameran, skruvarna transporterar vibbarna mot fästet som går in i kameran och bliden blir dålig.

Vi får kika på det som jag sa innan. ;)
Om man monterar enligt anvisningar så får man en helt vibrationsfri film, kolla länken i min signatur.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
GSXR1100R skrev:
2122230 Om man monterar enligt anvisningar så får man en helt vibrationsfri film, kolla länken i min signatur.

på en gs500 funkar iaf detta inte tyvärr kameran måste högre vilket medför att den senda uppåt blir längre o du skakar satan..dock ska jag prova med två stöd ner med suggproppar i ändorna bör funka ju. dock funkar såna som du har på moderna hojar med högre tank i förhållande till instrument

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept