Skånevårenturen [tm] - MCK Vilse - bilder!

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
KristianAE86 skrev:
2109679 Alla bilderna var skitkul att se - får mig att tänke tillbaxs till 1990-1192 när jag körde som mest hoj med Helsingborgsgänget.

ang mina klagomål så tror jag nog ni förstår dem.

Jag bor 200 meter från denna korsningen & 100% fri sikt dit & man hör väldigt tydligt att - kanske inte alla hojjarna då - men säkert 50% av dem -gasar otroligt mkt - & inte bara i ettan upp till vägens tillåtna fart (90)

+ att det syns hur fort det går, okså de ggr det inte råkade vara några bilar framför.

MVH/
........K

Skrattretande, ja fy oss att vi gasar på en 90 väg och det är nog värre när det inte finns bilar framför!!!!

Jag tror att vi är tillräckligt bevakade av polisen och behöver inga lördagsmogrgonlåtsaspolis komentarer.

Personligen, hade jag sett 80 hojar köra förbi mitt föster hade jag slängt på mig skinstället och följt med inte stått där med ena tummen upp i ar***t och andra på en räknare bara för att se hur många som gasar lite mer än vad jag tycker är lämpligt.

Fel forum för dig att hänga på.

Allt detta från en av föråkarna såm höll ner tempot på farliga ställen och ökade lite när det var fritt fram!!!!!

Last edited:

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
KristianAE86 skrev:
2109358 Om det var detta gänget -

som svängde höger ut på väg 21 mitt för Kvidinge/Klippan i lördagsförmiddag - så kan jag bara säga att maken till dåligt trafikvett har jag sällan skådat, ut mitt framför bilar på den enfiliga vägen - gasar fullt i ettan till minst 3/4 växel - m.m

Har själv kört som en idiot på hoj under många år - men detta var skrämmande....... :mad:

det e såna som ni - om det nu var ni - som ger 2-hjulsfolket dåligt rykte på vägarna.

jag stod i fönstret & såg er alla........

Annars - mkt trevliga bilder.

Du kan klaga på mig för jag bryr mig inte. Det var säkert mig du såg.

Jag gasade allt vad jag kunde till rödmarkeringen på de första två-tre växlarna för att komma upp i lagom hastighet på 90-vägen.

Men jag kör ju 125a så jag har inget val...

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
KristianAE86 skrev:
2109679 Jag bor 200 meter från denna korsningen & 100% fri sikt dit & man hör väldigt tydligt att - kanske inte alla hojjarna då - men säkert 50% av dem -gasar otroligt mkt - & inte bara i ettan upp till vägens tillåtna fart (90)

Beklagar att vår musik väckte dig från din tupplur, och vi ska väl inte sticka under stolen att vi kör sporthoj (och inte 50-pållars-mopeder) av en anledning. Personligen blev jag enbart varm i hjärtat (och möjligen lite blöt i byxan) när jag hörde/såg de andra grupperna gazza iväg. Det råkar inte vara så, att du blivit lite gammal och bitter? Låter tyvärr nästan så. Ryck upp dig, köp en hoj & join the fun!

ps. det är inte olagligt att köra över 5000 varv :tomten

Last edited:

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Ooops skrev:
2110141 Beklagar att vår musik väckte dig från din tupplur, och vi ska väl inte sticka under stolen att vi kör sporthoj (och inte 50-pållars-mopeder) av en anledning. Personligen blev jag enbart varm i hjärtat (och möjligen lite blöt i byxan) när jag hörde/såg de andra grupperna gazza iväg. Det råkar inte vara så, att du blivit lite gammal och bitter? Låter tyvärr nästan så. Ryck upp dig, köp en hoj & join the fun!

ps. det är inte olagligt att varva ut växlarna :tomten

hahaha... bra sagt - men jag får inte köra hoj längre för farbror doktorn.
annars kan du ge dig på att jag varit med - & det är då dubbelmoralskärrningen träder i kraft för då hade jag allra trolligast gasat på jag med.

SÅ jag hoppas än en gång att NÅGON fattar vad jag syftar på med mitt första inlägg.

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
KristianAE86 skrev:
2110150 hahaha... bra sagt - men jag får inte köra hoj längre för farbror doktorn.
annars kan du ge dig på att jag varit med - & det är då dubbelmoralskärrningen träder i kraft för då hade jag allra trolligast gasat på jag med.

SÅ jag hoppas än en gång att NÅGON fattar vad jag syftar på med mitt första inlägg.

"Näää, jag é inte bitter!"
Nä men seriöst, lägg din energi på att förändra ditt tankesätt istället är mitt tips. Eftersom du själv har insett att du har dubbelmoral så varför inte försöka ändra på det istället? :7peta

ps. Jävla trist att du inte får köra hoj längre, skulle varit trevligt om du hade varit med, the more the merrier. Jag tycker det är trevligt att träffa folk som kört hoj så länge som du, och jag hade säkert haft massor att lära av dig :fyllisar

Per Formance

SDK #2185
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Nuvarande: Ducati 750 SSie. Förbrukade: Puch Magnum, Suzuki RM50, Yamaha DT50, Honda MTX125, Yamaha RD125LC, Ducati 600 Monster.
Tack...

för en trevlig runda!
Jag medverkade iofs bara mellan Klippan o Kristianstad men det var riktigt trevligt :banana .

Stort tack till arrangörerna. Keep up the good work :yoparty .

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag tackar å MCK Vilses vägnar ALLA för det enorma berömmet vi har fått för Skånevårenturen! :Bugar

...det va ju FAKTISKT för er vi gjorde den så att främst nya förare kunde få möjlighet att få komma ut o gazza med likasinnade i ett tempo som dom/vi/ni/alla kunde klara av.

Sen att saker hände....det är ju Murphys sätt o visa att han inte är att leka med.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Har inte fler bilder men håller på att redigera FILMEN från turen!
Inte mycket action men det ger flashbacks.

Återkommer!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Christoffer.L skrev:
2111840 Vem fan är bruden på sida 1 ?! :tuttar :D

Vill se mer av hon!
Tyvärr. Min massös ville inte att jag skulle slänga upp bilderna från sovrummet. Dom var "for my eyes only" som hon viskade....

Men dom vi tog i garaget på Duccen sa hon inget om....

Bifogat

• Isabella_Ducati_851_203.jpg
    Isabella_Ducati_851_203.jpg
    66.2 KB · Visningar: 148

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Maverick_ou812 skrev:
2112176 Tyvärr. Min massös ville inte att jag skulle slänga upp bilderna från sovrummet. Dom var "for my eyes only" som hon viskade....

:drool, har överseende med den röda mopeden!

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Maverick_ou812 skrev:
2112176 Tyvärr. Min massös ville inte att jag skulle slänga upp bilderna från sovrummet. Dom var "for my eyes only" som hon viskade....

Meen va i helvete upp med bilder! haha

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
JKay skrev:
2115496 ...enda sättet o se sånt är att åka Skånevårenturen -07 nästa år! :hihi

eller hänga med på Nationaldagsrundan eller vad den heter 6 juni.. elelr är jag helt fel ute?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
JKay skrev:
2115507 Typ så ja!! :tummenupp
Sitt inte här i denna tråd, utan skriv så fingarna glöder i den andra så vi kan ta död på den o påbörja ett nytt annat kapitel :yoparty

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
PGH skrev:
2115516 Sitt inte här i denna tråd, utan skriv så fingarna glöder i den andra så vi kan ta död på den o påbörja ett nytt annat kapitel :yoparty

:7peta Håller ju på!! :fatta!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...