Biltmore
Blood Group: Red
Nu kan ni stänga tråden....låt klippet gå en stund, sen är det på med blöjorna
[YOUTUBE-ID]gSHToyGIxWE[/YOUTUBE-ID]
Jag gillar i princip alla motorljud, vassa tvåtaktare, både motorcyklar, gamla rallybilar och snöskotrar (även om variatordriften förtar en hel del).
Men en favorit är gammla våldvässade sugmotor-rallybilar, speciellt Oplarna hade ett underbart sound.
Får mig att minnas barndomen då man stod i en snödriva ute i mörka skogen, man hörde bilarna flera kilometer innan, alla nerväxlingar inför kurvorna, alla pådrag ut ur kurvorna, man började se ljset från bilarna dansa mellan snötyngda träd och helt plötsligt kom dom ut kurvan, trumpetade en trudelutt, växlade ner med ett par rejäla knallar och kastade sig in i nästa böj och försvann...
Där kunde man stå i timmar i -25 och mysfika choklad och ostmackor...
För er pjunisar födda på 80-talet eller senare, som tog körkort i en bil med ABS och airbag... och som aldrig kört en bil eller hoj med förgasare, trumbromsar, brytarspetsar och stötstänger...och som definitivt aldrig kört eller åkt raggarbil eller hotrod.
Här har ni pogopedagog-rulle visandes en legendarisk motorkonstruktion från kalla kriget, en sk Hemi med sixpack. På med maxvolym och edra WoW-hörlurar nu!
[YOUTUBE-ID]2Omj6zxtIB0[/YOUTUBE-ID]
Wankel är riktigt häftigt......
Bra mycket häftigare än dagens dieselådi....
Äntligen någon som fattat Har två wankelprojekt i garaget 4Rotor är alla wanklars våta dröm. Men min 2rotor-turbo med 3" rostfritt dånar gott den oxå... mumma!
Kan någon som vet hur man gör lägga upp en favorit från Youtube som heter:
The sound of DTM.
Tack på förhand
Lustigt, har lyssnat igenom hela tråden...och visst en del låter riktigt bra, det måste erkännas.För er pjunisar födda på 80-talet eller senare, som tog körkort i en bil med ABS och airbag... och som aldrig kört en bil eller hoj med förgasare, trumbromsar, brytarspetsar och stötstänger...och som definitivt aldrig kört eller åkt raggarbil eller hotrod.
Här har ni pogopedagog-rulle visandes en legendarisk motorkonstruktion från kalla kriget, en sk Hemi med sixpack. På med maxvolym och edra WoW-hörlurar nu!
Det är ju alldeles tyst? Kan det bero på att jag ej heller hör syrsor?
:gube
Ljudet fungerar ju alldeles utmärkt?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024