Acid Nation
Utan tvekan!
Tjena
Har precis genomfört min första meksession och plockat av och satt på hjulen på hojen.
När framhjulet skulle på så var det lite kludd med bromsoken, beläggen slickar minst sagt skivorna och det låter lite grann när man snurrar runt hjulet på depåstödet. Det högra oket fick jag banka på med gummiklubba, ytterst försiktigt dock, då de övre beläggen låg så tight.
När man snurrar runt hjulet så stannar det nästan direkt efter man släpper däcket med handen, inte precis som bakhjulet i neutralen som bara spinner på. Framaxeln är infettad och åtdragen med (hyfsat) korrekt moment. Har jag klabbat till det ordentligt eller brukar det vara så här när man bytt däck?
Den har stått utan hjul i ca. 3-4 dagar om det gör någon skillnad.
Ps.
Snubben på däckia slängde i 2,7 i båda däcken när rekommenderat är 2,5 fram, 2,9 bak, något jag bör ändra eller är det skit samma eftersom den ska in för vintern snart ändå?
DS.
Har precis genomfört min första meksession och plockat av och satt på hjulen på hojen.
När framhjulet skulle på så var det lite kludd med bromsoken, beläggen slickar minst sagt skivorna och det låter lite grann när man snurrar runt hjulet på depåstödet. Det högra oket fick jag banka på med gummiklubba, ytterst försiktigt dock, då de övre beläggen låg så tight.
När man snurrar runt hjulet så stannar det nästan direkt efter man släpper däcket med handen, inte precis som bakhjulet i neutralen som bara spinner på. Framaxeln är infettad och åtdragen med (hyfsat) korrekt moment. Har jag klabbat till det ordentligt eller brukar det vara så här när man bytt däck?
Den har stått utan hjul i ca. 3-4 dagar om det gör någon skillnad.
Ps.
Snubben på däckia slängde i 2,7 i båda däcken när rekommenderat är 2,5 fram, 2,9 bak, något jag bör ändra eller är det skit samma eftersom den ska in för vintern snart ändå?
DS.