Ska försäkringen döda mitt livsintresse?

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Men är de en avställbar försäkring? min hos SalusAnsvar är inte "avställbar" ända sättet å bli av med en är att låta tiden löpa ut utan att förnya eller göra ägarbyte på cykeln så har jag iaf.

Stämmer, fick tips av henne hur jag skulle gå tillväga. Men det är som du säger man får låta tiden löpa ut. Men det ser jag inte som något problem egentligen.

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Lite OT men ändå..
Tror Ni att lite äldtre hojjar typ fzr1000 och gsxr1100 osv kommer att bli poppis ''igen'' så att säga , då dom har skaplig prestanda(runt 140-150 hk) och är välldigt billiga att försäkra(runt 2-3000kr hel/hel) då dagens nya hojjar tar knäcken på en rent försäkringsmässigt?
själv tror jag begagnat priserna på dom hojjarna kommer öka i takt med att försäkringen blir så dyr på dom nya.

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Kolla också med Vesta Skadeförsäkring. Där har jag haft alla mina fordon dom senaste åren och dom har legat på ungefär halva priset jämfört med dom flesta andra bolagen. Fick till och med samma pris på min honda som IFs hondaförsäkring fast nu med halva självriskerna... :)

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Jag är 19 år och bor i STHLM. Jag pröjsar för min CBR, 10 000 om året i försäkrning, och då är den helförsäkrad hos Bilsport och MC försäkringar, de tycker inte jag är så farligt... :)

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
har du testat ringa andra försäkringsbolag? trygghansa har aldrig direkt varit några förval hos mig, alltid fått dåliga premier där.

du är ung (och dum enligt försäkringsbolagen) vilket gör att det blir dyrt.

Behöver inte stämma. Trygg Hansa var det billigast alternativet för mig när jag skulle försäkra hojen. Endast 20 år ung.:)

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
När jag köpte "sporthoj" valde jag efter försäkringskostnaden, det blev en ZX9R -97, kanske inte den vassaste men det är jävligt kul ändå. Jag betalar ca 6000:- 27 år bor i ett mindre samhälle. Vill man en nyare, stödigare maskin e det bara att betala och se glad ut...

nnA

Ny medlem
Gick med
29 May 2006
Hoj
R1 -98
Nu är allt sååå mycket bättre igen! :)

Ringde trygghansa och personen jag pratade med var behjälplig men han kunde inte göra något åt den höga premien och inte heller sätta ner försäkringen till trafik.

Så jag tackade för mig och ringde Salus och fick prata med en supertrevlig tjej (som själv körde hoj) hon hjälpte mig med en ny försäkring så nu betalar jag 15 900 halv/hel istället. Fortfarande mycket pengar men klart bättre än trygg hansa!

Tack du underbara människa! Dagens ros till dig! :tummenupp

Jag är inte bara underbar, jag är snygg och ung också! :brynad

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Men är de en avställbar försäkring? min hos SalusAnsvar är inte "avställbar" ända sättet å bli av med en är att låta tiden löpa ut utan att förnya eller göra ägarbyte på cykeln så har jag iaf.

Njae, stämmer inte riktigt med det dom sa till mig iaf.

Enligt Salus Ansvar så kan jag ställa av hojen om jag vill det men kommer betala lika mycket i månaden för det. Hon påstod även att jag skulle kunna byta bolag om jag bara ställde av hojen först.

Så ska det tydligen vara hos alla bolag. Ställer du av hojen så kan du byta bolag bäst du vill. Låter vettigt i mina ögon eftersom man aldrig skriver på nåt kontrakt eller liknande. Skulel dom bråka så är det ju bara att förklara för dom att om dom inte bryter försäkringen så är dte inte svårare än att jag ställer hojen på en polare och sen på mig själv igen. Det brukar få dom att vakna upp och förhoppningsvis ger dom då med sig och försäkringen du var "bunden" till är ett minneblott.

Men vad vet jag, alla säger ju olika men just att damen på salus ansvar hävdade att jag kunde byta bolag bäst jag ville så länge jag bara ställde av hojen först samt att man aldrig skriver på nåt kontrakt eller liknande gör ju att min teori borde stämma :gnissla.

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Snart kommer varenda hojåkare i hela sverige teckna på salus ansvar! Smart bolag, dom satsar på kvantitet...majoriteten av ALLA hojåkare löser ju inte ut sina försäkringar via skada...förutom R1:eek:rna 60% på ett år...no offense, sugen på R6:a själv...:D

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Jag är 19 år och bor i STHLM. Jag pröjsar för min CBR, 10 000 om året i försäkrning, och då är den helförsäkrad hos Bilsport och MC försäkringar, de tycker inte jag är så farligt... :)

Men då är den inte helförsäkrad med fulleffekt.....Ost!
Om man vill vara ärlig så skulle den försäkringen du har på fullt krut kosta runt 60 000kr....ostmacka, ja tack!

Men då är den inte helförsäkrad med fulleffekt.....Ost!
Om man vill vara ärlig så skulle den försäkringen du har på fullt krut kosta runt 60 000kr....ostmacka, ja tack!

Ostmacka, ostmacka, osteliost ost ost......

Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Prøva førsækringen på pricerunner. Det billigaste jag hitta var på if 17900kr Søkte sedan på pricerunne och fick ner det till 8500kr/år halvførsækring

där kan man bara kolla personbilar... eller har ja missat nått... finns inget jämförelse bolag som har mc försäkringar...

nnA

Ny medlem
Gick med
29 May 2006
Hoj
R1 -98
Precis, det är alltid värt att kolla alla bolag man kan komma på.
Men man borde ju ha i åtanke att det billigaste inte alltid är de bästa. De finns tydligen endel jävligt struliga små skojjare som varken är intresserade av service eller skadereglering.

Jasså men var är beviset då??? Upp med bild!!!

Absolut, jag ska bara klä av mig lite och fota mig i toaspegeln me mobilkameran. Någon som vill ligga lite då? Eller bara ge mig lite komplimanger kankse?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring