Just det det har jag ju glömt skriva.
PSA group tillverkar ju även BMWs dieslar. Skillnaden är att BMW har en egen designad topp.
Ja vad säger man PSA Group är ju världens största dieselmotor tillverkare till personbilar.
Precis.. Och glöm inte att det sitter PSA-dieslar i Volvos småbilar, dom dom skryter så förtivlat över. Även Jaguar blev först med V6:an för nåt år sen, innan den hamnade i Citroen C6.
Jag läser en del på Citroenakuten, och det jag fattat är att det är mest elektronikkrångel med dom nuförtiden. Märkligt egentligen, när det står "Bosch" på allt el i dom....
Vogge skrev om stöldbegärligheten på BMW, och det är en sak som jag också tänkt på. Som Citroenägare får man ju ha bilen ifred, ingen vill ha dom, utom vi som sitter i träsket.. Vi har massor av inbrott i bilarna här i området, men mina får alltid stå orörda. Märkligt. Om jag nu byter bilmärke får jag väl ställa den i garaget i fortsättningen.
Ja, jag har ju inte bestämt mig än, men som sagt, det skulle vara kul att prova nåt annorlunda, och jag har vridit och vänt på det och inga andra bilar än Citroen och BMW lockar mig, så nån av dom blir det.
Dom är väl varandras motsatser kan man väl säga.