Ska jag köpa Husaberg eller KTM?

Ska jag köpa Husaberg eller KTM?

• Antal röstningar
    0

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Min är till salu det är en -02 uttagen -03 rullat 200mil går bra ny plast mm ring mig om det är intressant så kan du få mer info
070-9901112
Krickan4

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Krickan4 skrev:
Min är till salu det är en -02 uttagen -03 rullat 200mil går bra ny plast mm ring mig om det är intressant så kan du få mer info
070-9901112
Krickan4

Inte fan ska du sälja den! Börja styrketräna seriös så lär du vara bra i armen på några månader :tummenupp

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Marals76 skrev:
Inte fan ska du sälja den! Börja styrketräna seriös så lär du vara bra i armen på några månader :tummenupp
Som det ser ut nu så kommer jag inte kunna sträcka ut armen igen och det kommer väl ta ett år innan man är helt säker på hur det kommer att bli!

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ingen för tillfället...
Tills nästa är kommer även 625:an som motard direkt från fabrik, och då förmodligen med elstart oxå... Kommer att kosta ca 79.000:-. Har själv reserverat en tills nästa år... :tummenupp //Tobbe

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Jag är ju mest sugen på en Husaberg faktiskt (röstade på husa i min egen poll :lol ), men jag är lite orolig för rasrisken.
Det är inte det att jag inte kan skruva, bara lite drygt att göra det jämt..
Nån som hört nåt pris på Husa 650 -04?

Om KTM 625 kommer som motard nästa år så kan den vara intressant också.

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Husaberg FE 501
Ronny skrev:
Jag är ju mest sugen på en Husaberg faktiskt (röstade på husa i min egen poll :lol ), men jag är lite orolig för rasrisken.
Det är inte det att jag inte kan skruva, bara lite drygt att göra det jämt..
Nån som hört nåt pris på Husa 650 -04?

Om KTM 625 kommer som motard nästa år så kan den vara intressant också.

Varför skulle den rasa jämt? Finns nog inget mc märke som skulle överleva 15 år om de rasade jämt. Vad är det som rasar? Ett och annat handskyddbrukar rasa tyvärr, har 4 stycken vänster liggandes då höger slagits av hela tiden och man måste köpa parvis, tyvärr. Och jo, statorn pajjade på min, det är väl det enda. Kvaliten må vara bitvis tvivelaktig, men rasar jämt är en stor överdrift.

Ring handlare och fråga pris. Priserna kom i tisdags.

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Adrian_J skrev:
Varför skulle den rasa jämt? Finns nog inget mc märke som skulle överleva 15 år om de rasade jämt. Vad är det som rasar? Ett och annat handskyddbrukar rasa tyvärr, har 4 stycken vänster liggandes då höger slagits av hela tiden och man måste köpa parvis, tyvärr. Och jo, statorn pajjade på min, det är väl det enda. Kvaliten må vara bitvis tvivelaktig, men rasar jämt är en stor överdrift.

Ja det kanske är en överdrift att dom rasar jämt men man hör ju ofta att Husaägare har motorn liggandes på arbetsbänken.

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Adrian_J skrev:

Sen är det ju bakhjulsåkningen jag är ute efter och det är tydligen då dom får för sig att rasa för att det blir dålig oljecirkulation. Man kan ju hoppas att det kanske är bättre på -04

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Husaberg FE 501
Ronny skrev:
Ja det kanske är en överdrift att dom rasar jämt men man hör ju ofta att Husaägare har motorn liggandes på arbetsbänken.

Kan också vara för att Husa ägarna till stor del är ett mc intresserat folk med passion för allt runtikring såsom meck och känslan för märket. Det finns tex ingen känsla i ordet Kawasaki eller Honda, låter mer som ett komplext köpcentrum i tokyo än ett offroad fabrikat för de svenska grusvägarna...finns det ingen känsla i det fordon man köpt skiter man väl i att hålla det i skick. Husaberg är en entusiast motorcykel, ingen stereotyp likt.......censur... Köper man en entusiast hoj vill man naturligtvis vårda den så gott det går. Sen händer det att de rasar, kvaliten är inte perfekt, men inte på löpande band. Observera ironin i inlägget. Men mycket ligger nog i att Husa ägarna är månare om sina hojar än andra. Min motor skruvades tex isär utan att det var fel på den. Bara som en koll.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Jag inbillade mej att de flesta hojåkare var entusiaster :p
Vissa är väl mer entusiaster än andra och vissa är
extrema entusiaster (Företrädesvis förare/mekaniker
av blågula maskiner numera tillverkade i Österrike,namn får
ej nämnas på grund av varumärkesskydd samt risken för
elaka påhopp från förare/mekaniker av ovanstående
tingestar) :D OBS:ironiskt inslag :bow

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Husaberg FE 501
xrperra skrev:
Jag inbillade mej att de flesta hojåkare var entusiaster :p
Vissa är väl mer entusiaster än andra och vissa är
extrema entusiaster (Företrädesvis förare/mekaniker
av blågula maskiner numera tillverkade i Österrike,namn får
ej nämnas på grund av varumärkesskydd samt risken för
elaka påhopp från förare/mekaniker av ovanstående
tingestar) :D OBS:ironiskt inslag :bow

Så sant så sant :) Köper man en Husa köper man inte bara en motorcykel...man köper även själ och anda, och det gäller att vårda kärleken annars dör den.....

Hansson

Alla b*lister är idioter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Busaberg retard -02-STULEN Busaberg retard -03-SÅLD
Klart du ska ha Husaberg om det bara ska lekas och inte ut å toura land å rike runt.
Är själv användare av Husaberg och är hur nöjd som helst.
Elstarten funkar även på -03:eek:rna, men kicken sitter ju där så varför inte använda den. Hade en -02 förra året, men på den funkade inte elstarten.

///Henke.......Han med kraftigt vänster ben ;)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ronny skrev:
Jag är ju mest sugen på en Husaberg faktiskt (röstade på husa i min egen poll :lol )...Nån som hört nåt pris på Husa 650 -04?
Prislista hos Olle O (idag) sa' 82 900 kr för en FS650e -04...

Angående rasrisken, så är det en racemaskin som kräver underhåll, kärlek och omvårdnad därefter. Sköter man om den som rekommenderat och inte trimmar den till vanvett (något som inte behövs för den går som s*tan ändå) så håller den. Min har gjort det hittills iaf. ;)

Edit: Jag inser att jag la' upp en smashboll här, för alla korkade kommentarer om tjej/-meskörda hojar... den bjuder jag på! :rolleyes:

Last edited:

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Köp "Svenskt"

Husan såklart tycker jag! Hade chansen att få prova en 660 på Ålandslägret och det är en jättefin maskin för landsvägen men jag tyckte inte den talade till mig så gôtt som Husan gör. De extra kilona på 660 kändes verkligen plus att den är högre och har mjukare fjädring. Husan som är lägre o lättare har klart mest busfaktor. Hållbarheten kan du sluta oroa dig för. Hade själv en
Husa 600E -99 motard som jag köpte ny och den gick som en klocka de 4 år som jag hade den. Hade förstås inte behållt den så länge och dessutom köpt en ny om jag hade haft massa problem med den!
Kom med i blågula klubben nu!
Lycka till!
//m

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojlös =(
Supermoto skrev:

PS Har du inte sett filmen med killen som slangar en husa i typ sex minuter i trakten av Strängnäs?? DS

Jag har inte sett den... VILL SE! Har ¨nån den så man kan få kolla lite?

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Rob Wheelie

jag har wheelie filmen du är ute efter. den är STOOOOR så du måste ha en bra anslutning om du vill få hem den. ge mig din icq lr liknade så fixar vi det
//m

Garpe skrev:
Jag har inte sett den... VILL SE! Har ¨nån den så man kan få kolla lite?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...