Ska köpa 1000cc men vilken!?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag har följt tråden och måste säga att jag haft god hjälp av den de senaste dagarna. Var själv igång och funderade över att byta hoj. Kör idag Blackbird men saknar sporthojarnas körglädje. Funderade ett tag på V-twin (se tråden: "Vilken V-twin har mest pulver". Men nu har jag gjort slag i saken och bytt in Birden. Det blev en Fireblade -06. Tack till trådskaparen som egentligen hade samma fråga som jag och tack till alla som lagt in lite synpunkter.
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Jag har följt tråden och måste säga att jag haft god hjälp av den de senaste dagarna. Var själv igång och funderade över att byta hoj. Kör idag Blackbird men saknar sporthojarnas körglädje. Funderade ett tag på V-twin (se tråden: "Vilken V-twin har mest pulver". Men nu har jag gjort slag i saken och bytt in Birden. Det blev en Fireblade -06. Tack till trådskaparen som egentligen hade samma fråga som jag och tack till alla som lagt in lite synpunkter.

Grattis till en kanonfin hoj!

/D.
 

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Ort
SKÅNE
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Jag har följt tråden och måste säga att jag haft god hjälp av den de senaste dagarna. Var själv igång och funderade över att byta hoj. Kör idag Blackbird men saknar sporthojarnas körglädje. Funderade ett tag på V-twin (se tråden: "Vilken V-twin har mest pulver". Men nu har jag gjort slag i saken och bytt in Birden. Det blev en Fireblade -06. Tack till trådskaparen som egentligen hade samma fråga som jag och tack till alla som lagt in lite synpunkter.


...:tummenupp







Mvh
#319
Ledamot i
Sydskanes Emse
 

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
R1
Det här med YCC-T och liknande på R1 2007, finns det något liknande på Suzukin? Är det så bra som det sägs? För att vara säker, YCC-T kom på 2007 R1 och inte 2006 eller? Fanns på R6an först vet jag.

Citerar mig själv för att höja min fråga lite :)
Någon som sitter inne med något svar?
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Citerar mig själv för att höja min fråga lite :)
Någon som sitter inne med något svar?

Kan inte redigt hålla koll på vad som är vad men om det är det jag tror så är det de variabla insugstrattarna som det gäller.

Det kom först 2007 på R1:an och nu på 2008 års r6:a. R6:an var dock före med det vajerlösa gaskontrollen (fly by wire).

Om det är så bra som det sägs..

Suzuki och Kawan sägs ha ännu mer pulver på låg och mellanregister, och de har mig veterligen inga variabla insugstrattar. För R1:an (och R6:an) har dock systemet hjälpt.

/D.
 

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Superduke R -12
Tack alla som svarat och påpekat osv... har bestämt mig för en R1:a -06 eller -07
Gixxern jag har nu behåller jag, har svårt att skiljas från den känns det som, dessutom kommer den tjänstgöra som banhoj lite då och då :)

Har ett par stycken jag ska kolla på, det blir nästa dilemma :va
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Tack alla som svarat och påpekat osv... har bestämt mig för en R1:a -06 eller -07
Gixxern jag har nu behåller jag, har svårt att skiljas från den känns det som, dessutom kommer den tjänstgöra som banhoj lite då och då :)

Har ett par stycken jag ska kolla på, det blir nästa dilemma :va

Bra val! Även bra att du kan behålla din Gixxer.

Satsa på en 07:a, alla är överrens om att de är klart bättre än 06:an. Och de finns ju att få tag i begagnade för bra priser.

Lycka till ! /D.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top