Ska köpa motard, Vill ha lite info. 570rr eller ktm 660?

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
Vad ska jag tänka på vid köp? Jag kommer mest att köra gata med den. Men vill ha en rolig hoj att leka med. Vad är det för serviceintervaller på respektive hoj. Är det några uppdateringar gjorda på 04 660. Jag har läst om hydral koppling och topp. Är det märkbara skilnader i effekt. Är det bättre med hydral. 570rr vet jag i princip inget om, har läst det som står i sm forumet. Gärna info och rekomendationer om andra hojar. Men är inte ute efter att få renovera motorer varje sommar.

Jag har sökt med inte fått fram så värst bra info, Så jag är tacksam för lite hjälp.
 

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Ta av första rakt fram i svängen
Hoj
Busa 650-08 & superduke
ethno skrev:
2143004 Vad ska jag tänka på vid köp? Jag kommer mest att köra gata med den. Men vill ha en rolig hoj att leka med. Vad är det för serviceintervaller på respektive hoj. Är det några uppdateringar gjorda på 04 660. Jag har läst om hydral koppling och topp. Är det märkbara skilnader i effekt. Är det bättre med hydral. 570rr vet jag i princip inget om, har läst det som står i sm forumet. Gärna info och rekomendationer om andra hojar. Men är inte ute efter att få renovera motorer varje sommar.

Jag har sökt med inte fått fram så värst bra info, Så jag är tacksam för lite hjälp.
Jag tycker att du ska satsa på en KTM 625 eller en 660. 570 är det täta intervaller på. Hydralkoppling kom 03 tillsammans med en annan topp. Det som skiljer på en 625 och 660 är att det är startmotor på 625:an medans 658cc i 660 och 625cc i 625.

Serviceintervallen på 660 är 100 och 250 mil. 100=olja o filter 250=ventiljustering. Tror att det är samma på 625:an
 

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
så hydraul kopplingen och topp kom 03. Lutar mot att det blir en 660 för min del. Men 570rr ser grym ut. Men servicen lockar inte.
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
ethno skrev:
2143504 så hydraul kopplingen och topp kom 03. Lutar mot att det blir en 660 för min del. Men 570rr ser grym ut. Men servicen lockar inte.

Klart du ska ha en 660!

Du får ta å provköra min... bara hojta till
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
sanken skrev:
Serviceintervallen på 660 är 100 och 250 mil. 100=olja o filter 250=ventiljustering. Tror att det är samma på 625:an

Serviceintervallen på 660 är :

Olja : 250 mil
Ventiler : 500 mil ...... :fakta
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Vill du ha en hoj som alla andra har som funkar bra och är driftssäker, köp KTM:en.

Vill du ha en ROLIG hoj som INTE alla andra har som funkar bra och är driftssäker, köp huskyn. Byt olja regelbundet, ventilerna ställer du när den blir svårstartad, skulle gissa på 30-40h (om ens det...). "ventilgapet" blir större så det är ingen fara. Har haft en 625:a ett tag och provat 660, en okej cykel men inte hälften så kul. Husqvarnan varvar går så gött när man varvar, den känns MYCKET smidigare och motorn är som sagt skottsäker (en urgammal grundkonstruktion). Har haft en RR och original var det precis under 60 hp (59,8 om jag inte minns fel). Kan du berätta att i samma bänk gav min husa -02 och -03 mellan 52 och 54 bhp, skulle gissa på att en 660 ger ungefär desamma.

Frågan är vad du menar med att köra gata, åka runt i stan och busa lite på småvägar, eller toura. Ska du toura så ska du inte ha 570:n. Sadelen är hård och den vibrerar men den är faan så mycket roligare..

Det är iaf mina åsikter...

- Johan



ethno skrev:
2143004 Vad ska jag tänka på vid köp? Jag kommer mest att köra gata med den. Men vill ha en rolig hoj att leka med. Vad är det för serviceintervaller på respektive hoj. Är det några uppdateringar gjorda på 04 660. Jag har läst om hydral koppling och topp. Är det märkbara skilnader i effekt. Är det bättre med hydral. 570rr vet jag i princip inget om, har läst det som står i sm forumet. Gärna info och rekomendationer om andra hojar. Men är inte ute efter att få renovera motorer varje sommar.

Jag har sökt med inte fått fram så värst bra info, Så jag är tacksam för lite hjälp.
 

Gsxren

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Söderhamn
Hoj
Kawasaki Zx12r 2002
jag funderar också på en husqvarna 570, den verkar ju rolig! och det är just det jag är ute efter..
 

Taylor

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 05
Ja som det sägs här är 570RR ingen touring hoj, jag brukar köra typ
kanske 10 mil på mina rundor inga problem, har balanserat veven så
vibrerar inte mycket! tycker att man nästan aldrig behöver röra ventilerna
olja byter jag mellan 5-10 tim, så så svårskött är den!:tummenupp

Sen att det är den läckraste motarden, får man med på köpet:rock
 

PåVeN

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
H-sand
Hoj
Husqvarna TC250 -08, Husqvarna TE510 -05
Jobbarkompisen min var och lånade en sån där touring ktm motard (lc4) hos hoj handlaren och den var det inte mycket att hänga i julgran. Dom är trötta slöa och tunga. Det slutade med att han skaffade en 525 istället.

Så frågan är vad du vill göra med hojen. ska du bara glida runt skaffa en lc4. Men vill du ha roligt med en hoj som är lätt och går bra, kolla då efter en Ktm 525 eller någon av qvarnas 570RR eller 450/510 hojar.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top