Vill du ha en hoj som alla andra har som funkar bra och är driftssäker, köp KTM:en.
Vill du ha en ROLIG hoj som INTE alla andra har som funkar bra och är driftssäker, köp huskyn. Byt olja regelbundet, ventilerna ställer du när den blir svårstartad, skulle gissa på 30-40h (om ens det...). "ventilgapet" blir större så det är ingen fara. Har haft en 625:a ett tag och provat 660, en okej cykel men inte hälften så kul. Husqvarnan varvar går så gött när man varvar, den känns MYCKET smidigare och motorn är som sagt skottsäker (en urgammal grundkonstruktion). Har haft en RR och original var det precis under 60 hp (59,8 om jag inte minns fel). Kan du berätta att i samma bänk gav min husa -02 och -03 mellan 52 och 54 bhp, skulle gissa på att en 660 ger ungefär desamma.
Frågan är vad du menar med att köra gata, åka runt i stan och busa lite på småvägar, eller toura. Ska du toura så ska du inte ha 570:n. Sadelen är hård och den vibrerar men den är faan så mycket roligare..
Det är iaf mina åsikter...
- Johan
ethno skrev:
2143004 Vad ska jag tänka på vid köp? Jag kommer mest att köra gata med den. Men vill ha en rolig hoj att leka med. Vad är det för serviceintervaller på respektive hoj. Är det några uppdateringar gjorda på 04 660. Jag har läst om hydral koppling och topp. Är det märkbara skilnader i effekt. Är det bättre med hydral. 570rr vet jag i princip inget om, har läst det som står i sm forumet. Gärna info och rekomendationer om andra hojar. Men är inte ute efter att få renovera motorer varje sommar.
Jag har sökt med inte fått fram så värst bra info, Så jag är tacksam för lite hjälp.