ska köpa Yamaha rd men stått kanske för länge

bjure

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
kawasaki zx7r
smajlet skrev:
Jag var och kollade på en RD 125 för nått år sen som såg väldigt finn ut på kortet till ett bra pris :rolleyes: Men när jag väl komm på plats så såg den inte alls utt som på kortet som man kunde räknat ut i förväg.

Desutom skulle motorn varit renoverad men raslade och läckte olja.

Till saken nu motorcykeln hade varit avstäld i tolv år tror ni den hade varit stillastående! NEJ den hade varit körd under desa åren av de tidigare körkortslösa personerna det var därför som den såg ut som den gjorde. Så jag rekomenderar att du köper en Hoj som är körbar i bra skick som dels är skattad och besiktigad.

Under alla mina år med tabbar och tavlor har jag lärt mig att det kommer fler tillfälen för goda affäre om man bara kan hejda sig lite och inte ha för bråtom att köpa något, för det leder oftast till en dålig investering. (GRISEN I SÄKEN):7peta

Titta på vad de anndra skrivit och tänk över lite vad det är för kostnader och gämför gärna med vad du får betala för en som är ok på annons. Gärna en som är original med alla kåpor och övriga saker. :tummenupp

Det stämmer säkert de du säger.. Men de blir ingen motorcyckel för min del nu under vintern. Och de kanske inte är så bra att köpa den rd:n ingen verkar gilla de hahha... Får nämigen inte vara i garaget på vinten. För morsan ska ha bilen där mm. blev riktigt sur :mad: :mad: :mad: .. men ja ska köpa en cyckel efter vintern.. Fast då blir de en besiktiad och körklar. Ska helig jobba nu till vintern.. :hihi :D

Last edited:

GbgRobban

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Yamaha RD 125 LC
RD till Salu!

Jag har en Yamaha RD till salu för ca 3000 kr. Felet är att den saknar förgasare, och har oxå varit ställd åt sidan länge pga det.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...