Ska kassörskan ge kvittot åt en i butiken? (i-landsproblem)

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Har funderat över detta länge nu..

Jag betalar alltid med kort i matvaruaffären och ungefär varannan gång så sitter personen i kassan kvar och tittar oförstående på mig när jag står kvar och väntar på att få mitt kvitto efter att kassan godkänt mitt kort.

Är jag en bortskämd och lat person som inte själv tar kvittot från skrivaren och stoppar det i fickan eller anser ni, liksom jag, att det hör till kassörskans uppgift att ge det åt en tillsammans med ett (fejkat) glatt "tack för att ni handlade här" eller liknande fras?

Betalar man kontant kommer man ju lätt undan problemet genom att de då kan ge kvittot åt en tillsammans med växelpengarna men några såna existerar ju inte i mitt fall.

Så är detta nåt jag borde acceptera eller ska jag göra denhär tråden till en långkörare med uppdateringar om hur jag förpestar kassörskors tillvaro? :gnissla
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Skicka på svinet fem fingrar över kinden nästa gång hon inte servar dig med kvittot :mad:
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Där man scannar sina varor själv har dom vänt kvittoskrivarna mot kunden, då är ansvarsfördelningen tämligen uppenbar ;)

Men det har aldrig hänt mig att jag skall få ta kvittot själv i en "vanlig" kassa.

Ett kort: "Kan jag få kvittot, tack". Borde vara lösningen på ditt problem. Käftar kassörskan emot gillar jag "Vet hut!". :hihi
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
VARNING:Ta alltid som vana att ta med kvittot :fakta

Det har hänt ett par otrevliga incidenter där personer har tagit kvitton och sedan följt efter personen och anmält dem för stöld av varor. Då personen har kvittot kan polisen inte göra något utan tjuven får varorna. Har varit några sådana uppmärksammade fall i skövde på ICA MAXI och COOP.
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Självklart ska kassörskan alltid ge kvittot till kunden! Brukar fråga när jag sitter i kassan om kunden vill ha det eller inte, ofta vill de inte ha det när de bara köper cigg etc men man vet ju aldrig.

Bara du inte är en sån där som står kvar framför kassan för att lusläsa kvittot så att du hindrar de andra kunderna från att komma fram! :fatta!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Anciol skrev:
Bara du inte är en sån där som står kvar framför kassan för att lusläsa kvittot så att du hindrar de andra kunderna från att komma fram! :fatta!

Jag har inte uppfattat det som mycket populärare att packa kassen och sedan komma med kvittot och påtala alla felaktigheter på kvittot, när dina branchkollegor redan börjat summera en annan kunds varor.
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Markus skrev:
Jag har inte uppfattat det som mycket populärare att packa kassen och sedan komma med kvittot och påtala alla felaktigheter på kvittot, när dina branchkollegor redan börjat summera en annan kunds varor.

Hellre det faktiskt. Då kanske man iaf hinner få iväg en kund medans du står o läser. Sen att du får stå o vänta under tiden man avslutar köpet är väl kanske lite drygt. Iofs så gör jag aldrig fel ;-)

Bäst är nog när de lusläst kvittot framför mig, inte upptäckt något fel, tittar på en lite skamset o sen smiter iväg med sina påsar...
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
2fast4hjo skrev:
Ja en stor stark karl ger man sig inte på :gnissla men de har riktat in sin på gamla damer och folk som går på kryckor etc.

Nu är jag ju förvisso både gammal och halt :gnissla

Händan efter skall jag alltid köpa ett paket mjölk som jag lägger lätt tillgängligt överst i kassen,och nu snackar vi inte minimjölk......
 

Solid snake

Guest
2fast4hjo skrev:
VARNING:Ta alltid som vana att ta med kvittot :fakta

Det har hänt ett par otrevliga incidenter där personer har tagit kvitton och sedan följt efter personen och anmält dem för stöld av varor. Då personen har kvittot kan polisen inte göra något utan tjuven får varorna. Har varit några sådana uppmärksammade fall i skövde på ICA MAXI och COOP.
Jahadu, de kan möjligtvis aldrig se vems kort som har betalat varorna då....

Går med kontanter kan jag tänka mig, men inte om man har betalat med kort.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
kvittot i all ära.. Men finns det nått mer irriterande än när dom skickar alla varorna åt sidan högst upp på bandet så dom inte kommer ner till en där man står och packar utan måste springa och hämta dom själv.. :fatta!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Cervantes skrev:
kvittot i all ära.. Men finns det nått mer irriterande än när dom skickar alla varorna åt sidan högst upp på bandet så dom inte kommer ner till en där man står och packar utan måste springa och hämta dom själv.. :fatta!

Varför tror du så många gammlingar har käpp ?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Anciol skrev:
Sen att du får stå o vänta under tiden man avslutar köpet är väl kanske lite drygt.

Ja, och det är väl inte tanken att kunden ska ha det drygt?

Anciol skrev:
Bäst är nog när de lusläst kvittot framför mig, inte upptäckt något fel, tittar på en lite skamset o sen smiter iväg med sina påsar...

Det är väl ändå sällan kassörskan som gjort fel, det är väl rabbatter och sådant som inte lagts in i systemet.
 

Solid snake

Guest
Cervantes skrev:
kvittot i all ära.. Men finns det nått mer irriterande än när dom skickar alla varorna åt sidan högst upp på bandet så dom inte kommer ner till en där man står och packar utan måste springa och hämta dom själv.. :fatta!
Varför tror du de lägger det ömtåliga där? Typ ägg, chips, kakor osv osv osv...
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Markus skrev:
Ja, och det är väl inte tanken att kunden ska ha det drygt?



Det är väl ändå sällan kassörskan som gjort fel, det är väl rabbatter och sådant som inte lagts in i systemet.


Önskar att det kunde funka så men det går inte! De andra kunderna blir griniga, och trots att det är lusläskunden som håller upp kön så får jag skit för det. Jobbar i en liten närbutik o vi har mycket eget ansvar. Om det är någon rabatt som inte lagts in brukar jag ge kunden mellanskillnaden o fixa det sen, när det är inte så mycket folk.
Brukar du allvarligt läsa kvittot framför kassörskan?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det som är mest irriterande är väl ändå gamla kärringar sopms tår med femtielva olika rabattkuponger som gäller i en annan affär men trots detta hävdar att Coops kuponger även borde gälla på Vi. När de sen börjar gräva i fickan efter alla sina femtiöringar brukar jag få nog och byta kassa........
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top