Anciol skrev:Brukar du allvarligt läsa kvittot framför kassörskan?
Nej, men jag vill hävda min rätt att göra så och när jag blir gammal kommer jag definitivt göra det.
Jag är redan nu Distriktsmästare i konsumentkrav.
Anciol skrev:Brukar du allvarligt läsa kvittot framför kassörskan?
Markus skrev:Nej, men jag vill hävda min rätt att göra så och när jag blir gammal kommer jag definitivt göra det.
Jag är redan nu Distriktsmästare i konsumentkrav.
Anciol skrev:Trots allt så jobbar jag ju i ett serviceyrke o får ta att alla kunder är olika och att kunden alltid har rätt (oftast).
MiZou skrev:förövrigt gjorde jag ett intressant observation i helgen då jag shoppade lite vid Globen, ALLA, och jag vill betona ALLA butiker jag var inne i där det jobbade mer än 1 stycke person så stod de slöa arbetarna och snackade skit i kassan istället för att vara ute på golvet och hjälpa kunder, jag fick nästan be om ursäkt att jag ville betala för det jag köpte, det är ju så förbannat dålig service generellt sätt i detta land...vad beror det på? är det sosse-grejen med pigdebatt osv att ingen får "tjäna" någon annan utan alla lika osv?! nej provisionsbasera butiksbiträdens lön istället så de börjar jobba lite...
Hagster skrev:Såklart att vi som jobbar innom handels ska vara era undersåtar. Vi får inte prata med varandra, vi får inte tala utan att bli tilltalade av kund och vi absolut inte tilltala en kund utan att säga "förlå och/eller tack".
Ska jag vara ärlig skiter jag i vad folk tycker i om jag pratar med mina arbetskamrater, det är inget koncentrationsläger man jobbar på.
Edit: För att svara på din fråga, klart du ska ha kvittot från kassörskan.
MiZou skrev:det handlar väl ffs inte om att man inte FÅR prata med varandra, men jag gissar att det knappast står i din arbetsbeskrivning att du SKA stå och prata med dina kollegor på arbetstid när det finns kunder att betjäna eller vara behjälplig gentemot, det är ju som sagt de/vi som betalar er lön, men om man har problem med det kanske man ska söka sig till ett annat jobb om man inte vill prata med kunder och hjälpa dem?
Hagster skrev:Dummaste jag hört att man inte ska få prata med sina kollegor.
Hagster skrev:Frågar en kund, svarar jag. Svårare än så är det inte. Jag antar att du följer eran arbetsbeskrivning till punkt och pricka?
Har fortfarande inga problem att hjälpa kunder. Om någon frågar, eller ber om hjälp säger jag inte "Nej, jag är upptagen." Om dom gör så i din butik bör du gå någon annanstans.
Dummaste jag hört att man inte ska få prata med sina kollegor.
Solid snake skrev:Varför tror du de lägger det ömtåliga där? Typ ägg, chips, kakor osv osv osv...
Hagster skrev:Frågar en kund, svarar jag. Svårare än så är det inte. Jag antar att du följer eran arbetsbeskrivning till punkt och pricka?
Har fortfarande inga problem att hjälpa kunder. Om någon frågar, eller ber om hjälp säger jag inte "Nej, jag är upptagen." Om dom gör så i din butik bör du gå någon annanstans.
Dummaste jag hört att man inte ska få prata med sina kollegor.
Om din formfranska inte är mjuk och därmed ömtålig, så köper du gammalt bröd...Cervantes skrev:OK om det va ägg och chips men det é fan nästan allt som hamnar där... när vart formfranskan öntålig??
Cervantes skrev:En kund ska väl inte behöva be om hjälp?? så läne jag inte är på ica eller ikea eller nått så förväntar jag mig att butikssäljaren kommer fram och frågar om han kan hjälpa mig med nått så fort han är ledig från kunderna.
Har själv jobbat 5 år som säljare i butik och ALLA säljarna där jobba efter den principen!
Cervantes skrev:En kund ska väl inte behöva be om hjälp?? s
Han tänker nog mer på att vissa får man nästan vrida huvudet påHagster skrev:Jag ska börja fråga ALLA kunder om dom behöver hjälp framöver! Tack för att ni visade mig till insikt! :
Hur svårt är det att säga "ursäkta men vart har ni..."?
Hagster skrev:Jag ska börja fråga ALLA kunder om dom behöver hjälp framöver! Tack för att ni visade mig till insikt! :
Hur svårt är det att säga "ursäkta men vart har ni..."?
MiZou skrev:får jag bara fråga vilken typ av butik du jobbar i för att försöka förstå din inställning?
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |