Ska man bli bedömd som en bra förälder innan man får skaffa barn?

Ska man bedömas som passande som förälder innan man får skaffa barn?

• Antal röstningar
    0

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Ja vad tycker ni? Själv så tycker jag att det borde vara så för, du behöver ta ett körkort för bil, mc mm men inte för att få skaffa ett barn. Det tycker jag är fel för vissa personer ska helt enkelt inte ha barn (gäller oftast det manliga könet tyvärr:( ). Vissa personers liv kan bli förstörda bara för att dom har haft oturen att få fel föräldrar.

Men vad tycker ni?

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Det beror ju på. eller nått.

Det är ingen som kollar dig om du är en passande förälder innan man skaffar barn på naturligt sätt.
Men det är jätte mycket kontroller om du ska adoptera.

Det är svårt att se om en människa passar som förälder innan man får barnet eftersom det är väldigt svårt att sätta sig in i en föräldraroll.

Det ska vara hårdare straff och så vidare om barn far illa. Och det gäller både på mamman, pappan och övrig familj.

Jag vet inte riktigt vad jag vill komma fram till igentligen.
Är lite små trött :)

/Annicka

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag håller med, fast man kanske inte får säga det. Jag jobbar på ett psyksjukhus, å där skaffar dom intagna barn till höger å vänster.. Okej, dom kanske blir överlyckliga först. Men sen då? När dom blir svartsjuka, psykotiska, tar upp drogerna igen, osv. Nja. Någon sorts koll kanske man skulle ha, i vissa fall ivarjefall.

Gabor

Guest
cRoC skrev:
Tycker att om man vill ha barn så ska man få ha det. Det är naturligt.
Dom som är homo och vill ha barn blir bedömda redan, och är det naturligt att homosar får barn...nu blev frågan genast lite mer komplicerad.......

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
det var inte länge sedan folk som ansågs "olämpliga" steriliserades till höger och vänster...
Vem skall göra bedömningen om vem som är lämplig/olämplig ?
låter hemskt tycker jag...

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Ja det har jag. Men jag står fast vid min åsikt. Sen så tycker jag att straffen för hustru och barnamisshandel (både psykisk och fysis) ska skärpas oerhört.

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Vikingarockaren skrev:
Ja vad tycker ni? Själv så tycker jag att det borde vara så för, du behöver ta ett körkort för bil, mc mm men inte för att få skaffa ett barn.
Men vad tycker ni?
Och vem skall bestämma vilka som skall få skaffa barn? Visst finns det tyvärr olämpliga föräldrar. Men ett samhälle där någon annan skall bedömma vilka som skall få rätt att skaffa barn vill iaf jag inte ha. Vi är ett kontrollerat folk ändå som det är idag.

Gabor

Guest
kontroll.....

smilee skrev:
Och vem skall bestämma vilka som skall få skaffa barn? Visst finns det tyvärr olämpliga föräldrar. Men ett samhälle där någon annan skall bedömma vilka som skall få rätt att skaffa barn vill iaf jag inte ha. Vi är ett kontrollerat folk ändå som det är idag.

Tycker sossarna ska kolla det,dom kontrollerar så j-la mycket så dom inte har koll längre....vore kul om de kunde kolla något de har misat att kolla

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Tänk på barnen bara.. "Joråsåatt, mn farsa var dubbelmördare, å morsan var psykotisk, sen skaffade dom mig. I-i-i-i-nget s-s-s-s-törre fel på mig ändååå".

Jag blir mest ledsen för deras skull.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Men tror ni inte att det skulle hjälpa så att vi inte får lika många usla föräldrar som vi har nu?

Man ju inte kolla allting såsom inkomst osv utan mest sånt som om man är våldsam, dricker inihelvete för mycket osv.

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Vikingarockaren skrev:
Men tror ni inte att det skulle hjälpa så att vi inte får lika många usla föräldrar som vi har nu?

Man ju inte kolla allting såsom inkomst osv utan mest sånt som om man är våldsam, dricker inihelvete för mycket osv.
Meh! Hur våldsam får man vara, hur mycket får man dricka, får man vara arbetslös. Skall det vara slumpmässiga kontroller, hembesök. :va

Gabor

Guest
LÖsningen PÅ ArbetslÖsheten

smilee skrev:
Meh! Hur våldsam får man vara, hur mycket får man dricka, får man vara arbetslös. Skall det vara slumpmässiga kontroller, hembesök. :va

kraftiga straff på de som skaffar barn utan tillstånd, de får bli kontrollanter och vips så har vi halverat arbetslösheten.....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
De som inte blir godkända i ditt test, hur har du tänkt hindra dem att skaffa barn olovligen? Ska de spärras in, steriliseras eller helt enkelt slås ihjäl på vägen ut från testet?

Den här pollen är solklar favorit till årets korkpris.

Jazz

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Yamaha
Vikingarockaren skrev:
Ja vad tycker ni? Själv så tycker jag att det borde vara så för, du behöver ta ett körkort för bil, mc mm men inte för att få skaffa ett barn. Det tycker jag är fel för vissa personer ska helt enkelt inte ha barn (gäller oftast det manliga könet tyvärr:( ). Vissa personers liv kan bli förstörda bara för att dom har haft oturen att få fel föräldrar.

Men vad tycker ni?

Låt naturen ha sin gång som i många många år tillbaks...
Tänk om dina föräldrar hade kuggat på det skriftliga provet.

Vad skulle hända om man kuggade? limma fast en kondom? :)
Skulle testet gälla hela världen eller kan man åka till Norge och göra barn utan "barnkort"?

Kan hålla med om attdet finns mindre bra och kanske usla föräldrar. Men så har det tyvärr alltid varit.

Gabor

Guest
ur sjuk midnattstråd för de som inte....

....har någon att ......med....jag går å lägger mig NATTINATT

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Lämplighetskoll av föräldrar har redan funnits. De som bedömdes som olämpliga att föra vidare sina gener gasades och bränndes i ugnar.
Mao totalitarism mår ingen bra av.

gladh

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Dessa har inte gjort sig förtjänta av barn.

1:Missbrukare (som lever i missbruk/beroende.
2:Rasister...

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag tycker vi vänder på steken :mattias

Man kanske inte bör prövas för att skaffa barn, men om någon anser nån olämplig att avla på, så kanske det bör prövas :)

Gå till en shrink, ta lite drogtester osv...

pack föder pack!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...