motard kan ha både ock. ända kvavet är att de kör med crosshjälm, tycker jag3016286Kan hända att de har motardkit också?
motard kan ha både ock. ända kvavet är att de kör med crosshjälm, tycker jag3016286Kan hända att de har motardkit också?
Ja, det är ganska onödigt att bada med fullt skinnställ. Man blir smidig som ett kylskåp.
tycker man ska skaffa sig ett ställ som man kan ha när man bara e ute och glider. men tycker det känns lite "onödigt" om man åker och badar med ngra polare/ tjejer så kommer man i skinnställ och ryggskydd och shit. Iförsej är det bra om man orkar men...
Funderar på att skaffa skinställ .. ska man ha det när man har lätt mc??
Ställ skall du ha! Jag körde "bara en lite sväng" typ 200 meter och vände... så kommer jag i bra fart ca 80 km/h och bromsar kraftigt, då låser jag framhjulet... Jag vet inte riktigt men jag tror att jag hade fått ner farten en del innan det låste sig men jag studsade i alla fall drygt 25 meter på asfalten. På grund av att det var en såpass kort tur hade jag Jeans, tröja, vanliga skor och inga hadskar... Jag hade tur så det slutade bara med ett rejält sår på knät så jag kunde inte böja på benet i flera dar och och de var allmänt otrevlig. En sak jag inte kan förstå är hur jag klarade händerna utan ett märke... Men ställ skall man ha på sig så slipper man ofta onödiga otrevligheter som skrapsår m.m.
Har testat tre gånger och cross skydd pallar bra det med3016289Kan väl också vara för att ett skinnställ har bättre slitstyrka mot asfalten än vad en crossutrustning har? Rätta mig om jag har fel.
Har testat tre gånger och cross skydd pallar bra det med
Saningen är att crossktyd skyddar bättre mot krss skador som tordes vara det vanligaste för 125cc åkare.
Om du krockar med en bil i säg 70km/h så spelar det ingen större roll om du har skinnställ eller inte om du nu inte har änglavakt. Redan innan du har tagit i marken så har du slagit sönder dig rejält på motorcykeln.Av den slutsatsen att Krockar du med mc ställ rygg platta och hela tjabbalua så e det större chans att du klarar dig från rullstolar och annat tjaffs efter krocken. Och slipper lida. Hade en kompis vars pappa körde utan ryggplatta. Han kan numera bara röra på huvudet lite smått. (han kan prata och allt sånt) Och han har sagt det 1000 gånger att han ångrar sig mest av allt att han körde utan ryggplatta.
Om du krockar med en bil i säg 70km/h så spelar det ingen större roll om du har skinnställ eller inte om du nu inte har änglavakt. Redan innan du har tagit i marken så har du slagit sönder dig rejält på motorcykeln.
(Jag kör alltid med full utrustning)
Det jag menar e det e större chans att dö om du har alla skydden än att bli invalid för resten av ditt liv. Asså om du krockar i 110 med alla skydd på dig e det större chans att du dör än bryter ryggen. Om man kör utan skydd e det större chans att man blir invalid (bryter ryggen eller krossar nått). (chansen att dö finns ju såklart där oxå och e större där. men som sagt det jag menar e att JAG personligen hellre dör än blir rullstolsbunden för resten av mitt liv. Och Självklart kör jag alltid med full utrustning. Använder tillochmed allt när jag sitter på nödfalls fordonet (moppen) Visst det e lite nördigt men jag e rädd om mitt eget skinn
Du har inte tänkt på nacken? De flesta (alla?) ryggskydd täcker inte nacken, finns dock numera ryggskydd som har ett påbyggt nackskydd.Det jag menar e det e större chans att dö om du har alla skydden än att bli invalid för resten av ditt liv. Asså om du krockar i 110 med alla skydd på dig e det större chans att du dör än bryter ryggen. Om man kör utan skydd e det större chans att man blir invalid (bryter ryggen eller krossar nått). (chansen att dö finns ju såklart där oxå och e större där. men som sagt det jag menar e att JAG personligen hellre dör än blir rullstolsbunden för resten av mitt liv. Och Självklart kör jag alltid med full utrustning. Använder tillochmed allt när jag sitter på nödfalls fordonet (moppen) Visst det e lite nördigt men jag e rädd om mitt eget skinn
nu när ni talar om ställ måste jag bara fråga om hur man snyggar upp repor på skinnstället. kan man inte använda skokräma (för skinn)?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|