Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bildt har suttit i styrelsen för Lundin Oil, det var knappast ryska statens pengar. Snarare Sudanesiska blodspengar osv men det belyser ju bara hur jäkla kass oljebranschen är.
Bildt satt väl med i styrelsen för Vostok Gas och fick ganska många mille för det ifall jag inte missminner mig
Han var ju även polare med Adolf Lundin och arbetade för dem också iofs. med alla den gruppens affärer och kontakter i Ryssland.

Citerat från Wikipedia: "Carl Bildt satt i styrelsen fram till 2006. Före 2007 var Vostok Gas största portföljinnehav Gazprom som utgjorde ungefär 91% av portföljen."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bildt har suttit i styrelsen för Lundin Oil, det var knappast ryska statens pengar. Snarare Sudanesiska blodspengar osv men det belyser ju bara hur jäkla kass oljebranschen är.

Däremot SD har ju haft ett otal samrören med ryska staten, eftersom ryska staten sponsrar hela den högernationella rörelsen i Europa i syfte att splittra EU. Och Trump förstås.
Medvetet eller omedvetet, det är lika illa oavsett. Och bådar inte gott för en eventuell politisk maktposition framöver. Fattar man inte bättre skall man absolut inte sitta i en regering iaf.
Är det här nya SD -tråden?

Frågar åt en kompis.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Är det här nya SD -tråden?

Frågar åt en kompis.

Nope men Ryssland är ju tyvärr ett problematiskt område ffa för SD. Och med tanke på utvecklingen sista tiden kan det vara värt att ha i minnet.

Men än värre är ju tomten Tucker i staterna…

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nope men Ryssland är ju tyvärr ett problematiskt område ffa för SD. Och med tanke på utvecklingen sista tiden kan det vara värt att ha i minnet.

Men än värre är ju tomten Tucker i staterna…
Ah någon litar på Hultqvist och Ygeman. Intressant. Kan det ha med att de representerar *trumvirvel* regimen? Och att regimförsvar gynnar dig som person, oavsett hur lång din näsa är?

Värt att ha i åtanke när folk som du sprider lögner. Egen vinning går före andras, i alla lägen.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Håller Kadyrov på att skjuta ut sig själv från sin position?

Google översatt från hans Telegram post:
"Vänner, idag fick jag veta att jag, det visar sig, är en "långlevare" bland de NUVARANDE cheferna för de konstituerande enheterna i Ryska federationen.
Jag märkte själv att jag satt för länge. Jag tycker att jag fullt ut förtjänade en obestämd och lång semester.
Jag hoppas att ni kommer att stödja mig och förstå."

För några dagar sen så stod han och sa att hans trupper vara redo att marschera in i Europa, men nu, över en natt, är tonen helt plötsligt helt annan.
Har han fått veta att han riskerar ramla ut från ett fönster eller vad?
Eller har han blivit erbjuden Shoigus tjänst när han i sin tur ramlar ut från ett fönster?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Kan man i sammanhanget kanske nämna Karl Marx, kommunismen, Sovjetunionen, Brezjnev, Stalin och kanske kan var och en associera dessa fritt med våra svenska partier.

Fast statistiken sedan 2019 är tydlig, 6.3% av gångerna röstade SD i EU mot något förslag som innebar en mer kritisk hållning mot Ryssland. Vilka ryssvänner! Tur att vi har socialdemokraterna som stabil rysslandskritisk motpol! :hihi (24.5%!! bara vänsterpartiet är värre)

1662274473086.png

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast statistiken sedan 2019 är tydlig, 6.3% av gångerna röstade SD i EU mot något förslag som innebar en mer kritisk hållning mot Ryssland. Vilka ryssvänner! Tur att vi har socialdemokraterna som stabil rysslandskritisk motpol! :hihi (24.5%!! bara vänsterpartiet är värre)

View attachment 475889

Wow! Fast jag är ändå inte förvånad.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det där är EU-parlamentet sedan 2019… Titta efter 2008 eller 2014 istället, när Ryssland började med sina invasioner igen.

Titta vad de faktiskt uttalat sig om i Sverige - och vad deras representanter sagt sedan 2008. Det är det som räknas.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det där är EU-parlamentet sedan 2019… Titta efter 2008 eller 2014 istället, när Ryssland började med sina invasioner igen.

Titta vad de faktiskt uttalat sig om i Sverige - och vad deras representanter sagt sedan 2008. Det är det som räknas.
Du kanske kan upplysa tråden om fakta istället för att spekulera fritt med google som källa.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Min poäng var att Socialdemokraterna kanske inte är de som ska kasta första stenen när det gäller naivitet inför Ryssland och dess nygamla stormaktsambitioner.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

Jaha så det är dåtiden som väger tyngst nu. Då tittar vi och se hur svenska partier uttalade sig på 40-talet. Det är det som räknas

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är samma personer.

Och whataboutism verkar vara det enda som finns att tillgå. Det gör inte saken ett dugg bättre.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin