Sverige har haft storövningar när Ryssen hittar på dumheter ganska ofta. Konstigt det där.
Ja det är rackarns hur det slumpar sig ibland...
Sverige har haft storövningar när Ryssen hittar på dumheter ganska ofta. Konstigt det där.
Luftvärnssystemet Patriot används skarpt i Göteborg
Försvarsmakten har startat en beredskapsoperation på västkusten för att kunna skydda viktiga försörjningslinjer från luftangrepp.www.svt.se
Han vill vara tydlig med att detta inte är en övning. Och de anger inte hur länge de kommer befinna sig på olika platser, av strategiska skäl.
Till och med värre än vår nya regerings brutna löften. Få se nu: priset på dieseln skulle sänkas med 10kr/l, högkostnadsskyddet mot de extrema elpriserna på plats den 1 november, skatten på investeringssparkonton skulle sänkas, och sen ska vi inte tala om hur man skulle få stopp på gängkriminalitet och skjutningar. Det går väl sådär...Sämre kvalitet än mina nyårslöften
högkostnadsskyddet mot de extrema elpriserna på plats den 1 november
De håller ju på att jobba med att göra Sverige ledande på småreaktorer, och det borde ju kunna få ner priserna i det långa loppet, istället för att fucka upp marknaden genom planekonomiska fasta gränser och sånt trams.Till deras försvar så är det länge kvar till november.... För dom specifierade väl inte vilket år?
De håller ju på att jobba med att göra Sverige ledande på småreaktorer, och det borde ju kunna få ner priserna i det långa loppet, istället för att fucka upp marknaden genom planekonomiska fasta gränser och sånt trams.
Jaaa... Det krävs ju en hel del lagpyssel för att komma dit så man ska nog inte hålla andan för att det blir något av det. Men det skulle ju vara bra att få fart på det tåget innan stationen förfaller helt och hållet.Ja, dom har pratat om det i alla fall, jag tror det när dom fasar in dom på nätet.
Tyvärr är det rätt mått av skepticism mot våra politiker, ovsett parti...
Det har ingenting att göra med vissa stridsfordon 90 som skall iväg på äventyr då...?Jag vet inte om vi är oroliga för ryssen eller bara vill visa upp vad vi har, men tydligen har vi ställt upp ett Patriot batteri i Göteborgs hamn....
Det kan tyda på att ryska militärfartyg kommer att passera inom kort
Hade de haft någon skam så borde de ju rimligen detDetta är bara en tanke som for genom huvudet och inte ett försök att göra mig lustig över andras olycka.
Med tanke på Erdogans hållning mot Sverige i Natofrågan... "Borde" Turkiet tacka nej till hjälp från Sverige efter jordbävningen?
"Vi ska fanimej inte ta emot hjälp från hundarna som skändar vår heliga skrift!" Typ.
Ja det var min tanke så fort jag hörde om jordbävningen. Men man vet ju inte vad den vanliga svensson-turken tycker, de kanske skiter i det?Hade de haft någon skam så borde de ju rimligen det
Jag grunnar på en liknande tanke. Om nu ryssen mot förmodan skulle passa på att invadera för att vi inte är med i Nato - hur går det då för alla turkar som bor här? Då kan man tycka de har de blivit lämnade i sticket av Erdogan...Detta är bara en tanke som for genom huvudet och inte ett försök att göra mig lustig över andras olycka.
Med tanke på Erdogans hållning mot Sverige i Natofrågan... "Borde" Turkiet tacka nej till hjälp från Sverige efter jordbävningen?
"Vi ska fanimej inte ta emot hjälp från hundarna som skändar vår heliga skrift!" Typ.
Visst, de kanske inte heller gillar Erdogans ilska mot oss.Jag grunnar på en liknande tanke. Om nu ryssen mot förmodan skulle passa på att invadera för att vi inte är med i Nato - hur går det då för alla turkar som bor här? Då kan man tycka de har de blivit lämnade i sticket av Erdogan...
Där har du en röd linje mellan en kristen sekulär stat och en totalitär muslimsk…Detta är bara en tanke som for genom huvudet och inte ett försök att göra mig lustig över andras olycka.
Precis, vi sänker oss inte till deras nivå.Där har du en röd linje mellan en kristen sekulär stat och en totalitär muslimsk…
Vi hjälper dom för vi skiljer på sak och person till skillnad från de på andra sidan linjen…
Skicka extra mycket bacon. Men annars, det är ju alltid bra att ta den höga vägen.Sberige och MSB har redan beslutat om ett stödpaket till Turkiet/Syrien.
Jag förväntar mig inte mycket till tack från Vetoturken
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |