FettSnok
96% enligt läkaren
Stakset däremot, står nu med båda benen i verkligheten. Redig karl nuförtiden.
Så "de flesta" ryssar tycker också att man inte kan dricka kranvattnet utan att koka det först och håller alltså med Markus i den här frågan. Å andra sidan är dom inte inte dumma i huvudet vilket kan förklara deras ställningstagande.Dom flesta förkokar vattnet i Ryssland. Varmvattenberedare som kokar vattnet och sen vidare till en kallvattentank. Alternativt att kallvattnet filtreras beroendes lite på vart man bor. Dom är inte dumma i huvudet.
Så "de flesta" ryssar tycker också att man inte kan dricka kranvattnet utan att koka det först och håller alltså med Markus i den här frågan. Å andra sidan är dom inte inte dumma i huvudet vilket kan förklara deras ställningstagande.
Ja, samma när jag bodde i Kenya. Man kokade eller körde filter. Eller köpte på flaska. Kenya räknas inte HELLER som ett land där du kan dricka kranvattnet. på den där kartan.När var du i Ryssland senast? Vart i landet har du varit? Dom flesta har filter installerat. Jag brukar fråga på boenden och när jag är hemma hos folk. Jag gör för övrigt samma i Sverige. Frågar.
Ja, samma när jag bodde i Kenya. Man kokade eller körde filter. Eller köpte på flaska. Kenya räknas inte HELLER som ett land där du kan dricka kranvattnet. på den där kartan.
Precis som i Ryssland fanns det enstaka platser där det gick bra. Det gör inte att något av länderna kvalar in på listan.
”Enstaka platser”? Ryssland är ett mer modernt land idag än vad du tror och går inte att jämföra med Kenya.
Det var DU som hävdade att man på många håll kokar och/eller filtrerar vattnet i Ryssland. Vilket bekräftade bildens som Markus karta gav, så det är lite oklart vad du egentligen argumenterar för. Men vi vet att du brukar försöka lyfta Ryssland som ett modernt land även när det enligt all tillgänglig data inte är det så antar jag att det är något sådant du försöker även här. Det gick inte så bra.
Det var DU som hävdade att man på många håll kokar och/eller filtrerar vattnet i Ryssland. Vilket bekräftade bildens som Markus karta gav, så det är lite oklart vad du egentligen argumenterar för. Men vi vet att du brukar försöka lyfta Ryssland som ett modernt land även när det enligt all tillgänglig data inte är det så antar jag att det är något sådant du försöker även här. Det gick inte så bra.
Snälla gör inte det.Kanske dags stänga denna tråd och börja på ny som håller sig till ämnet?
Ja, Rysslands vattenkvalité är väl ändå hyfsat nära ämnet, till skillnad från diverse andra sidospår som varit uppe många gånger i tråden. Och vi har ju varit ganska bra på att skapa nya trådar för sidospåren som hänger kvar ändå.Snälla gör inte det.
Konflikten är ännu igång och mycket relevant postas också i tråden.
Just delen om dricksvattnet är väl inte 100% relevant men lite utanför titeln kan behövas för att utröna vidden av Ryssland som skitland.
Helst inte om jag får förmedla min åsikt. Finns mycket vettigt och matnyttigt i tråden som inte kommer komma igen ny tråd.Kanske dags stänga denna tråd och börja på ny som håller sig till ämnet?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|