Ska man vara orolig för Ryssland?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Läser man Tass utdrag tror jag snarare att Markus hänger med dem.

Russia offers safe haven for people trying to escape Western liberal ideals​

När du säger det så vill jag minnas att Markus hyllat Putin förut så att...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
IMG_6395.jpegTigerbataljon ur marininfanteriet. Tydligen verkar skor vara en bristvara ännu. Det var ju redan 2022 en strid ström av adidas-krigare.
Skyttegravsfot in the making, om de lever så länge. Världens näst största krigsmakt?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
View attachment 502613Tigerbataljon ur marininfanteriet. Tydligen verkar skor vara en bristvara ännu. Det var ju redan 2022 en strid ström av adidas-krigare.
Skyttegravsfot in the making, om de lever så länge. Världens näst största krigsmakt?
Nu när inte GB och USA hjälper till med den typen av utrustning blir det ju uppenbart hur lite vikt Ryssland lägger vid människornas värde. Expendable resources.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag försökte googla på ifall det stämmer men när jag googlade "site:sporthoj.com Markus Putin " fick jag 1573 stycken träffar så där gav jag upp.
Vad jag minns (och mitt minne är helt värdelöst dåligt) så har Markus uttryckt sig positivt om Putin ur vinkeln att Putin kämpade mot den korrumperande och förgiftande polemiken som rått i västvärlden en längre tid. Som att ha översexualiserade transexuella läsa pedofilaktiga barnböcker på bibliotek, den totalt okontrollerade invandringen och bristen på hårda tag mot våldtäktsgäng och sånt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kan det vara någon av dessa?
Apropå män. Det finns bara två män som kan rädda Sverige, Trump eller Putin.
Jag vet ine om det här passar bättre i kränkt- eller OiS-tråden men jag kör här till att börja med.

Kaj, sju veckor, är glad och nöjd.

Men hans föräldrar sitter fast i en envis byråkrati.

– Jag har hamnat i ett sorts konstigt limbo, jag är både man och mor, jag är utanför samhället, säger Peter.

När Peter föddes registrerades han som kvinna. Nu är han officiellt en man och gift med Henrik.

När DN träffade dem i slutet av maj var Peter höggravid och bägge oroade sig för förlossningen och framtiden. Landstingets journalsystem accepterar inte en gravid man, så Peter kunde inte boka ultraljud och tvingades bära med sig en pappersjournal.

http://www.dn.se/sthlm/transforaldrar-ar-bade-man-och-mor/

Putin, snälla rädda oss.
Jag hoppas att någon skall rädda detta land från fler artiklar som utan omsvep innehåller en fras som "jag är både man och mor". Putin är just nu det enda realistiska alternativet, men du behöver kanske inte ta allt jag skriver ordagrant, om du nu inte själv dragit den slutsatsen efter att jag i 11 år spridit visdom här.
OBS!
Nja, jag tror vi diskat av det där redan.

Jag har naivt och raljant uttryckt mig om att dels borde någon rädda oss ur woke-träsket och sedan har jag också påtalat att det vore bra för vår nationella självbild att råka ut för en riktig kris.

Inget av det blev särskilt lyckat med facit i hand.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad jag minns (och mitt minne är helt värdelöst dåligt) så har Markus uttryckt sig positivt om Putin ur vinkeln att Putin kämpade mot den korrumperande och förgiftande polemiken som rått i västvärlden en längre tid. Som att ha översexualiserade transexuella läsa pedofilaktiga barnböcker på bibliotek, den totalt okontrollerade invandringen och bristen på hårda tag mot våldtäktsgäng och sånt.
Varför besvära ett gäng asperger med nyanser? 🥲

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Noterar förresten att du missat den med utvecklingssamtal, var det inte den som blev mest berömd?

Ska vi fortsätta diskussionen om att vara man och mor i denna tråd eller vill du ha den någon annanstans?
Du får skylla på sökfunktionen. ;)

Tror knappast det var vi som hade den diskussionen? 🤔

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vi kan alltså sluta oss till att Markus återkommande uttalat sig positivt om Putin.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vi kan alltså sluta oss till att Markus återkommande uttalat sig positivt om Putin.
Och att han faktiskt också tagit avstånd från det efteråt. Rätt skall vara rätt. Troligen bara influerat av de ”alternativa medier” han uppenbarligen hämtar delar av sin världsbild ifrån. Putin är fortfarande gullgosse hos SD-medier som SWebb-TV och Samnytt men jag tror nog att många börjat vackla i tron på Den Starke Ledaren såhär några år in på Rysslands vanvettiga krig mot Ukraina.

I övrigt kan vi konstatera att Kreml ännu inte lyckats vare sig fatta beslut eller i övrigt hantera situationen där hundratusentals av de egna medborgarna flyr och Ukraina tar kontrollen över allt större områden. Samt delar ut mat och beter sig anständigt, något som ryssarna naturligtvis inte väntat sig då det inte ingår i deras egen uppförandekod (mord, våldtäkter, tortyr, plundring etc).

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu har jag varit i koma härifrån forumet ett par år, vart står vi i Putinfrågan? Jag har alltid kännt att det är nåt rejält över karln. En såndär som man skulle kunna svinga en bärs med, nypa i kinden och säga: -Du är allt en liten rackare du, din lille kartoffel!"

Men det är väl som min gamle, nu tyvärr avlidne, släkting brukade säga om Hitler:
-"Man får tycka vad man vill om Adolf, men det var iaf ordning och reda i Tyskland på den tiden."

:tuttar

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Apropå ryssarna:

Kan inte vara lätt för ryssarna nu, med tanke på allt som hänt, så det är förståeligt. Kommentar från Thailands nyutnämnde rikspolischef:

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras