Måste nog kolla på hela. Verkar seriös och eh, som att hon inte tagit sitt litium.
![]()
Svenska freds: Upprustningen kan reta Ryssland
I veckan presenterade regeringen och SD en storsatsning på försvaret. Staten ska fram till 2035 låna 300 miljarder kronor. Satsningen avfärdas av Kerstin Bergeå, ordförande i Svenska freds- och skiljedomsföreningen. Hon menar att upprustning kan reta Ryssland: – Ja, för det kan leda till...www.svt.se
Kerstin BergeåKan man kontakta henne på nåt sätt? Jag har lite fler ideer åt henne, man skulle kunna dyka ner till ubåtarna och knacka på dörren så sjunker dom när dom öppnar dörren.
Och så skulle man kunna bjuda ryska soldater på saft och bullar och prata med dem. I värsta fall kan man ju kosta på dom pizza.
Vem vill förbjuda hennes rätt att uttrycka sin åsikt, hur skev den än är?Någon filosofisk sa nåt i stil med:
Jag delar inte din åsikt men är beredd att dö för att du ska få ha den i fred.
En annan sa typ:
Jag kämpar för din rätt att tycka illa om mig utan att hamna i fängelse.
Som jag ser det är såna människor som hon en del av en demokrati. De flesta i en demokrati är sunda nog att inte dela hennes åsikt och vettiga nog att förstå att hon har rätt till den.
Helt rätt. Allt är en fråga om perspektiv.Vem vill förbjuda hennes rätt att uttrycka sin åsikt, hur skev den än är?
Första citatet brukar väl, om än möjligtvis felaktigt, tillskrivas Voltaire.
En mening kan läsas på två sätt, ävrn om det ena är rimligare. Är det:
”Jag kämpar för din rätt att tycka illa om mig utan att du ska hamna i fängelse.”
eller
”Jag kämpar för din rätt att tycka illa om mig utan att jag ska hamna i fängelse.”
Olika samhällen.
Om du googlade på svenska Freds och hamnade på Folkets hus så verkar google tappat ....Googlade lite på Svenska Freds, tog ca en minut att hitta en tydlig koppling till socialdemokratin.
![]()
Ny chef stärker medlemsservicen - Folkets Hus och Parker
Ny rekrytering av utvecklingschef till Folkets Hus och Parker - Monica Fundin Pourshahidi tillträder den 1 mars.www.folketshusochparker.se
Jag googlade på Svenska Freds, tittade på styrelsen, övriga uppdrag. Det var väldigt lätt.Om du googlade på svenska Freds och hamnade på Folkets hus så verkar google tappat ....
Hade missat detta gällande den senaste knivattacken i Amsterdam.
"A 30-year-old Ukrainian national from Donetsk Oblast, 60% occupied by Russia, is suspected of stabbing five people in the center of Amsterdam, Dutch police reported. The attack took place near the busy Dam Square on 29 March afternoon, and while the motive remains unclear, authorities are continuing their investigation.
The suspect, identified as Roman D by Dutch media, allegedly used multiple knives during the assault. When arrested, he had false identity papers with multiple names, complicating efforts to determine his true identity. It is uncertain whether he hails from the Russian-occupied part of Donetsk."
![]()
Ukrainian man from war zone stabs five in Amsterdam, tourist tackles him in dramatic chase - Euromaidan Press
A 30-year-old Ukrainian national from Donetsk, is in custody after a stabbing spree near Amsterdam's Dam Square. The suspect was tackled by a British tourist.euromaidanpress.com
Det eller faktum att han är från Donetsk och kan ingå på den ryska sidan.Hellre fängelse i Holland än inkallad för att försvara sitt land?
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |
Distinguished Gentleman’s Ride 18/5
Screenshot I maj är det ... |