Ska man vara orolig för Ryssland?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Dags att starta en egen USA-hatartråd? @Markus kan säkert visa dig hur om du inte klarar det själv. Gång på gång tappar du vad denna tråden handlar om för att istället börja svamla om ditt stora hat mot det stora landet i väster.

OT: men om ni ska tävla i vilket land som har sabbat mest i historien bör ni även fundera på Storbritannien, Spanien, Frankrike och Japan. Inte mycket i världen som inte har någon koppling till vad dessa länder härjade med för 80-150 år sedan. Även om Ryssland, Kina och USA härjar runt mest i dessa dagar.

Och Portugal.

Ryssland och Kina har inte ”härjat runt mest i dessa dagar….” Jimmy Carter konstaterade för några år sedan att Kina inte lagt en krona på krig sedan 1979. Och det har han helt rätt i. Han konstaterade samtidigt att USA bara fortsatt och fortsatt och fortsatt….. Och att USA har en militärbudget som överstiger det dom nästföljande 30 länderna har kombinerat……

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Sovjet försökte dela upp Europa tillsammans med Nazityskland, man var allierade 1939-1941 och under den tiden angrep Ryssland - helt oprovocerat - de neutrala länderna Polen, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

Sedan blev Sovjet i sin tur attackerat av Nazityskland och hade blivit slagna i grund om inte USA hade trätt in på världsscenen och sett till att de allierade fick materiel, lastbilar, flygplan, bränsle, livsmedel, kläder osv.

Sovjet byggde hela sin logistik på amerikanska lastbilar, kängor, fartyg och kläder. Det enda man hade gott om var människor och de offrades (som brukligt i rysk tradition) i tiotals miljoner. Första världskriget likadant.

Vill man försöka framställa USA som någon slags imperialistisk skurkstat får man väl göra det, men inte i en tråd som handlar om Rysslands regelbundna svinerier i sina grannländer.

(Edit: Slut på lektionen. /Magister i ämnet historia) :mattias

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Sovjet försökte dela upp Europa tillsammans med Nazityskland, man var allierade 1939-1941 och under den tiden angrep Ryssland - helt oprovocerat - de neutrala länderna Polen, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

Sedan blev Sovjet i sin tur attackerat av Nazityskland och hade blivit slagna i grund om inte USA hade trätt in på världsscenen och sett till att de allierade fick materiel, lastbilar, flygplan, bränsle, livsmedel, kläder osv.

Sovjet byggde hela sin logistik på amerikanska lastbilar, kängor, fartyg och kläder. Det enda man hade gott om var människor och de offrades (som brukligt i rysk tradition) i tiotals miljoner. Första världskriget likadant.

Vill man försöka framställa USA som någon slags imperialistisk skurkstat får man väl göra det, men inte i en tråd som handlar om Rysslands regelbundna svinerier i sina grannländer.

(Edit: Slut på lektionen. /Magister i ämnet historia) :mattias

Den där historiebeskrivningen är på tok för svart/vit. Även USA, England, Frankrike etc hade icke-angreppsavtal med Hitler. Märks inte att du är någon form av historielärare. Åtminstone inte någon direkt neutral sådan.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Håller med, bra att du är här och balanserar bilden!

Jag har rest och jobbat i 40 stater i USA genom åren och sett det mesta i Ryssland från väst fram till Ulan-Ude. Många andra här låter som att ni jobbar på Must allihop.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har rest och jobbat i 40 stater i USA genom åren och sett det mesta i Ryssland från väst fram till Ulan-Ude. Många andra här låter som att ni jobbar på Must allihop.

Vad jobbade du med i USA i hela fyrtio stater? Var det verkligen fyrtio? Låter väl tilltaget.

Jag har varit på Mallorca tre gånger. ?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du kommer redan med mustiga anklagelser? Jag känner mig stött, det tog mycket längre tid innan du anklagade mig.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Den där historiebeskrivningen är på tok för svart/vit. Även USA, England, Frankrike etc hade icke-angreppsavtal med Hitler. Märks inte att du är någon form av historielärare. Åtminstone inte någon direkt neutral sådan.

USA. Många ångrade sig bittert när dom väl kom dit. Jag är Smålänning i grunden. Många släktingar drog. Många drog även till Ukraina, Estland, Australien etc etc under dom där åren…. Även idag emigrerar över 5.000 högskoleutbildade svenskar till andra länder varje år.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Vad jobbade du med i USA i hela fyrtio stater? Var det verkligen fyrtio? Låter väl tilltaget.

Jag har varit på Mallorca tre gånger.

Turnerande musiker. Tre turnéer varpå en med en amerikansk showgrupp under 14 månaders tid. Enbart den turnén vart vi i nästan 30 stater. Sen har jag turistat och kört hoj där också ett gäng gånger. 40 stämmer bra.

Kört hoj till Mongoliet, Kazakstan, runt Kolahalvön, Kaukasus etc. Lätt att hitta till Mongoliet. Kör 8 tidszoner genom Sibirien, sväng höger och sen är man framme.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Du kommer redan med mustiga anklagelser? Jag känner mig stött, det tog mycket längre tid innan du anklagade mig.

Men det är ju sant! Ni uttrycker på pricken samma tankar som dom på Must, Östgruppen, FRA, Militärhögskolan etc…. Ni är ju inte direkt balanserade. Det kan du ju omöjligt tycka?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Turnerande musiker. Tre turnéer varpå en med en amerikansk showgrupp under 14 månaders tid. Enbart den turnén vart vi i nästan 30 stater. Sen har jag turistat och kört hoj där också ett gäng gånger. 40 stämmer bra.

Kört hoj till Mongoliet, Kazakstan, runt Kolahalvön, Kaukasus etc. Lätt att hitta till Mongoliet. Kör 8 tidszoner genom Sibirien, sväng höger och sen är man framme.
Grymt, jag har nog bara varit i sex amerikanska stater.

Vad spelar du för instrument?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Grymt, jag har nog bara varit i sex amerikanska stater.

Vad spelar du för instrument?

Ganska många men bas är huvudinstrumentet. Jobbar som ljudtekniker mest nu för tiden dock men får spela bas ibland också. Mest country-bas nu på sistone men har spelat med allt från Olle Adolphson till Candlemass…..

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Dags att starta en egen USA-hatartråd? @Markus kan säkert visa dig hur om du inte klarar det själv. Gång på gång tappar du vad denna tråden handlar om för att istället börja svamla om ditt stora hat mot det stora landet i väster.

OT: men om ni ska tävla i vilket land som har sabbat mest i historien bör ni även fundera på Storbritannien, Spanien, Frankrike och Japan. Inte mycket i världen som inte har någon koppling till vad dessa länder härjade med för 80-150 år sedan. Även om Ryssland, Kina och USA härjar runt mest i dessa dagar.
Om nån påstår att att Ryssland är roten till allt ont i världen måste nån säga ifrån. Rysslands intressen håller sig mest i närområdet, medan USA breder ut sina tentakler över hela världen. Det är inte konstigt att det blir något terrordåd riktat mot USA då och då...

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Säkert! Men nu trivs de nog.
Dom av mina släktingar som flyttade dit är döda sedan länge. Men en av dom blev en hyfsat framgångsrik sångerska/skådis. Åtminstone så pass att hon kunde livnära sig på det och då på 20-/30-talet. Minns inte vad hon hette dock. Men många hade det rejält mycket svårare där än här. Och när dom väl kom fram så hade dom inte råd och möjlighet att resa tillbaka till Sverige igen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dom av mina släktingar som flyttade dit är döda sedan länge. Men en av dom blev en hyfsat framgångsrik sångerska/skådis. Åtminstone så pass att hon kunde livnära sig på det och då på 20-/30-talet. Minns inte vad hon hette dock. Men många hade det rejält mycket svårare där än här. Och när dom väl kom fram så hade dom inte råd och möjlighet att resa tillbaka till Sverige igen.
Skillnad är det nu minsann!

Bifogat

• 1000043914.jpg
    1000043914.jpg
    614 KB · Visningar: 26

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Men det är ju sant! Ni uttrycker på pricken samma tankar som dom på Must, Östgruppen, FRA, Militärhögskolan etc…. Ni är ju inte direkt balanserade. Det kan du ju omöjligt tycka?

Ja de institutioner du räknar upp har ju ingen information att grunda sina uppfattningar på…

Deras uppgift är inte att inta någon mittemellan-ståndpunkt utan att på faktamässig bakgrund hjälpa Sverige att förbli en fri demokrati.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA