Ska nog sälja R6:an och köpa en rolig bil istället.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Precis som rubriken säger så planerar jag att köpa en bil istället. Jag har ju skrivit trådar innan och dillat om cross och det kanske det blir också framöver. Saken är den att hojen kostar så otroligt mycket att äga. Jag tänker dock inte sälja den riktigt än. Bilen som ska inhandlas är en Mercedes C36, gärna en silverfärgad 95:a med få mil på mätaren. Nu är väl inte en AMG-Merca den billigaste bilen att äga men i slutändan blir det ändå bra mycket billigare än hojen. Dessutom ska jag och min tvillingbror köpa bilen tillsammans eftersom vi fortfarande bor hemma, har samma kompisar och ändå alltid ska åt samma håll:D Vad tror ni om denna helomvändning från räserpilot till fåtöljraggare?

Skriv gärna vad ni tycker om C36:an om ni åkt en, eller tycker den är ful eller fin!

Och ja, det är samme Fred00 som startat en misstänkt lik tråd på Yatzy.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Raggardjävul!:mattias
Köp för tusan då hellre en motard istället för att lägga av o köra båge!
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Det är väl ditt val, och tycker du att hojen kostar för mycket så är det ju upp till dig, du verkar ju dessutom tappat intresset för motorcykel överhuvudtaget, jag skulle aldrig ge upp hojåkat för att köra bil, det är ju fan tråkigt att åka bil ju! :eek:

Nej, då skulle jag hellre köpa en billigare hoj om jag vore i din sits.

Dessutom tror jag inte er idé om att äga en bil tillsammans är nån höjdare... bara min åsikt iofs. :rodnar
 

FreeRider

In The Army Now...
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 600 `98
Vad är det som kostar?

Vad är det som kostar förutom 1. Försäkring 2. Bensin 3. Däck per sesong? Å då räknar ja inte me Oljeskvättaran och dom skysta Månads-tillsynerna.

Bil kostar (tycker ja) lika mycke om inte mer... speciellt om något går sönder.

Men de här är ju vad Jag tycker...

Så Behåll R6 :tummenupp (Längre)
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Mattiaz skrev:
Dessutom tror jag inte er idé om att äga en bil tillsammans är nån höjdare... bara min åsikt iofs. :rodnar
Kommer inte att bli några problem i det här fallet kan jag lova.

Det positiva (som jag även skrev på Zatzy) med att vara utan hoj någon säsong eller två är ju att man får tillbaka det där riktiga suget att köra hoj igen. Kan vara kul med lite omväxling.
FreeRider skrev:
Vad är det som kostar förutom 1. Försäkring 2. Bensin 3. Däck per sesong? Å då räknar ja inte me Oljeskvättaran och dom skysta Månads-tillsynerna.

Bil kostar (tycker ja) lika mycke om inte mer... speciellt om något går sönder.
Jo, men hojförsäkring går på massor av tusen. Tror du verkligen att en "gubb-merca" skulle komma ens i närheten? Har inte kollat upp några exakta siffror än, så vi får se. Reservdelar får vi dessutom mycket billigt, eftersom familjen driver en bilreservdelsfirma! :rock Så, jodå, det kommer att bli billigare.
 
Last edited:

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Köra hoj är ju skitkul. :rock

Men det är oxå riktigt kul med en rolig bil oxå. Speciellt på nattliga aktiviteter :D
 

Tokig

Dricker filmjölk ur paket
Gick med
21 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen hoj numer
jarnkamin skrev:
Köra hoj är ju skitkul. :rock

Men det är oxå riktigt kul med en rolig bil oxå. Speciellt på nattliga aktiviteter :D

Jo, alltid lika kul att sitta i en bilkö o se hojarna glida förbi mellan bilarna...
O sen spelar det fan ingen roll vilken bil du sitter i!
Kolla upp försäkringen på en sån merca först. Polarn betalar 9000:- för sin cherokee, en jäkla gubbräser på 2,5 ton o 190 hk, vågar inte tänka på vad en C36 kostar då....
 

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Tokig skrev:
Jo, alltid lika kul att sitta i en bilkö o se hojarna glida förbi mellan bilarna...
O sen spelar det fan ingen roll vilken bil du sitter i!
Kolla upp försäkringen på en sån merca först. Polarn betalar 9000:- för sin cherokee, en jäkla gubbräser på 2,5 ton o 190 hk, vågar inte tänka på vad en C36 kostar då....

Har du helt rätt i, men som tur är så bor jag inte i nån större stad, så det är inget problem med köer för det finns knappt några.

Håller med även att han ska kolla försäkringen, vissa bilar är jävligt dyra att försäkra, även fast man inte tror det först.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Det kommer att uppstå en mental spärr för all framtid så du aldrig mer kommer att åka hoj...

Din lott kommer att bli att sitta i fikarummet och berätta om värsting hojjen du hade, all bankörning du varit med om och hur duktig du var på wheelies o stoppies...

Du kommer att komma med "goda råd" för ungdomarna som tar körkort för mc och som själva köper en men du kommer aldrig att åka mer...

Jag vet - jag har sett "dom" själv...

:D

Finns ingen möjlighet att äga bil här i stan så jag är beroende av mina hojjar - så jag åker nog tills jag trillar av pinn.

Skaffa en ultrabillig nyttohoj istället för r6an så har du råd med bil oxå :hej
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
UltraMarine skrev:
Det kommer att uppstå en mental spärr för all framtid så du aldrig mer kommer att åka hoj...

Din lott kommer att bli att sitta i fikarummet och berätta om värsting hojjen du hade, all bankörning du varit med om och hur duktig du var på wheelies o stoppies...

Du kommer att komma med "goda råd" för ungdomarna som tar körkort för mc och som själva köper en men du kommer aldrig att åka mer...

Jag vet - jag har sett "dom" själv...

:D

:p Nädå, så farligt blir det nog inte. Jag börjar nog köra igen om ett par år i så fall. Inget är bestämt än. Detta var bara en tanke som börjat gro så smått...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag åkte i en M3 vars förare var helt övertygad om att han hade världens snabbaste bil och skulle bevisa det. När han nådde 260 på bara påfarten till motorvägen så ville jag oxå ha en lite snabbare bil, man kör ju "M5" :rolleyes: , men insåg sen att den hade varit nästintill omöjlig att knäskrapa med och djävulsk svår att wheela med samt att det hade varit himla obekvämt med skinnstället på i bilen.

Hoj eller inget.

750RR
 

Tokig

Dricker filmjölk ur paket
Gick med
21 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen hoj numer
fred00 skrev:
:p Nädå, så farligt blir det nog inte. Jag börjar nog köra igen om ett par år i så fall. Inget är bestämt än. Detta var bara en tanke som börjat gro så smått...

Jag hade hoj -92 till -95, körde jävligt mycket med den. En gammal Kawa var det. På den tiden var jag rätt mycket arbetslös, så hojen var det man pysslade med mest. O en jäääkla massa roliga minnen från somrarna då har jag med hojen! -95 sålde jag den till en dalmas. Undrar hur den mår nu förresten... Hursomhelst, varenda sommar efter det har jag saknat hoj. Har man en gång haft hoj så har man blivit smittad av det elaka hojviruset. Du kommer garanterat att sakna hojen tills du köper en ny. För det kommer du att göra, förr eller senare.... Trust me! :tummenupp

För tillfället sitter jag o gasar på min återfallshoj, en Ducce M620S.
O fy fan va dyrt det blvit med hojförsäkring nu förtiden.... Nu lät jag gammal... Men det blir nog en snabbare nästa år. En S4 kanske, eller (gud förbjude) en japansk radfyra utan vibrationer... hehe :crash

Vad ska du ha för din R6 förresten? ;)
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Jag vet inte riktigt, men vad jag har sett står R6:rna fortfarande förvånansvärt högt. Folk tar ju nästan 70kkr för en 00:a. Då tycker jag att jag åtminstone borde få 70kkr för min 01:a som har gått 750 mil.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
jodå.

fred00 skrev:
Kommer inte att bli några problem i det här fallet kan jag lova.

Det positiva (som jag även skrev på Zatzy) med att vara utan hoj någon säsong eller två är ju att man får tillbaka det där riktiga suget att köra hoj igen. Kan vara kul med lite omväxling.

Jo, men hojförsäkring går på massor av tusen. Tror du verkligen att en "gubb-merca" skulle komma ens i närheten? Har inte kollat upp några exakta siffror än, så vi får se. Reservdelar får vi dessutom mycket billigt, eftersom familjen driver en bilreservdelsfirma! :rock Så, jodå, det kommer att bli billigare.

Jag har en bmw e36 touring -96 silver, den kostar mig över 8.000 halvförsäkring/helår!!!! Står av stäld nu, fan då kan jag ju ha en sporthoj till i stället! och då är detta ingen rejsbmw. en sketen kombi med 1,8 liters motor och vevhissar bak!
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
SupraLemon skrev:
Merca?
Måste ju gå att hitta roligare bilar :confused:
Åk och kika på en Mazda 323 GTR ;)

Kanske det, men sedan vill man ju ha en hyfsat fin bil, med bra kvalitet och som funkar fint på långfärder. Det inte helt fel om bilen är ovanlig och dessutom är Mercan en ganska bra "sleeper". Tittade lite på BMW och i så fall är det en M3:a som gäller. Dock låg priserna ganska högt även i Tyskland. Kvaliteten på en M3:a kan nog inte heller mäta sig med Mercan, samt att en E36 M3 har ganska låg status i mina ögon.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Re: jodå.

Teo skrev:
Jag har en bmw e36 touring -96 silver, den kostar mig över 8.000 halvförsäkring/helår!!!! Står av stäld nu, fan då kan jag ju ha en sporthoj till i stället! och då är detta ingen rejsbmw. en sketen kombi med 1,8 liters motor och vevhissar bak!
Konstigt... Familjens E280 -00 (2.8 liter, 204hk) går på runt 4000 spänn helförsäkring helår, enligt farsan. Nu har han väl full bonus och så, men ändå... Den borde ju vara mycket dyrare än en BMW 318! I och för sig kör ju varenda snorvalp en hottad BMW nu för tiden, så de lär väl kraschas på löpande band!? :rolleyes:

Edit: kollade vad dom tar för R6:eek:rna på bytmc.com. Handlarna begär ju mellan 75kkr och 85kkr för 2001 års modell. En handlare tog till och med 69kkr för en 99:a som hade gått 3000 mil. Sanslöst överpris!
 
Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
SupraLemon skrev:
Merca?
Måste ju gå att hitta roligare bilar :confused:
Åk och kika på en Mazda 323 GTR ;)

Ååh en sådan hade jag innan.. En Röd
Men nu är det Daniel T som äger den.
Det är ju en trevlig bil.. Fast R1:an är trevligare :fakta

Jag hade den på farsan då betalade han 6k hel/hel
kostade 16k hel/hel på mig

EDIT: R1:an halv/halv står på mig 10k
 

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
Hörrö

Hörrö du klot johan hur är du skapt om du tycker det är roligare med en bil istället för en mc????? Vakna ur idet!!!!! :(
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top