Ska rökning på krogen förbjudas?

Ska man förbjuda rökning på krogen?

• Antal röstningar
    0

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Jaa vad tycker ni igentligen?

Jag tycker att det ska förbjudas.
Stackars krogpersonal som får jobba i den där dimman.
Man luktar ju skit när man kommer hem från krogen. Man tar alltid på dig nya fina fräscha kläder när man ska gå ut.. helt meningslöst

Även om jag kan tänka mig att ta en cigg på nån fest, fast då kan man lika gärna gå ut

Last edited:

Therudeboy

Guest
Även fast jag röker själv så hatar jag all rök lukt osv på krogen eller lokala fika ställerna.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Självklart! Inte går man och kletar snus i ansiktet på folk bara för att man snusar!

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Nu till årsskiftet stiger nästa del in om rökförbud på rastaurang/bar. Inn har du varit tvungen att ha en rökfri del i din bar/restaurang. Nu ska det utgöra ett visst antal platser av vad du har. Procentsats typ. Det siktas på att det ska bli rökfritt på restauranger och barer till 2005. Undantag ska förmodligen få finnas för nattklubb och vissa tre-ställen. Något sånt. Det var ett tag sedan jag pratade med kommunen om det.

Men tänk vad skönt det skulle vara att gå ut en kväll utan att stinka h-e. Jag är rökare själv men jag skulle inte ha några problem med att inte röka på en hel kväll. Det är bara en vanesak. Och för att inte lukta apa så är det klart värt det. Sen blir bakfyllerna mycket snällare om man inte har rökt som en skorsten.

dews

Mannen
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
snart
På alla studentställen här är det rökförbud (av olika anledningar). Men hur som hellst så känns det FAN så mycket trevligare att vakna upp på morronen efter. Man mår alltid skit som man gör och sen om man då ska ha en uppsättning kläder liggande på golvet jämte sängen som stinker satan så gör det fan inte saken bättre direkt.

Klart rökförbud på alla ställen i sverige... tycker jag... fan är det så viktigt får väl folk börja snusa!

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Är ju inte nog med att man ligger bakfull dagen efter, det luktar sunkigt rökrum i hela lägenheten också...
Jag är för ett rökförbud på krogen!!! :tummenupp

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Jag tycker att man lika bra kan gå ut o röka....( inte alla som vill göra det på krogen bara)Och så finns det ju många som har astma oxå :rolleyes: . Dom vill ju oxå kunna gå ut utan att få andnöd.

Sen så håller jag med om att det stinker om kläder och hår dagen efter.
Iallafall för er som inte duschar & tvättar håret på nätterna när ni kommer hem. :rolleyes:
För det finns inget värre en en rökluktande kudde i sängen.

Själv försöker jag bara röka där det inte stör andra, men sent på natten så är man ju inte alltid så smart :3freak :fyllisar

Kanske lika bra att sluta helt o hållet? :va

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
D-one skrev:
Jag tycker att man lika bra kan gå ut o röka....( inte alla som vill göra det på krogen bara)Och så finns det ju många som har astma oxå :rolleyes: . Dom vill ju oxå kunna gå ut utan att få andnöd.

Sen så håller jag med om att det stinker om kläder och hår dagen efter.
Iallafall för er som inte duschar & tvättar håret på nätterna när ni kommer hem. :rolleyes:
För det finns inget värre en en rökluktande kudde i sängen.

Själv försöker jag bara röka där det inte stör andra, men sent på natten så är man ju inte alltid så smart :3freak :fyllisar

Kanske lika bra att sluta helt o hållet? :va

Ja, du gav svar på din egen fråga.

Jag har aldrig fattat vitsen med att röka med tanke på de biverkningar det ger.
Varför lukta illa, tappa smak och lukt, sabba hyn samt lungorna?

Har haft en farmor som dog pga sin rökning. Hennes lungor var helt sönderrökta efter 40 års kedjerökande. :sjuk
Hon dog inte av lungcancer utan pga att hennes lungor inte pallade med längre och hon kvävdes långsamt kan man säga. :(
Alla som inte haft cancer borde kanske prova ett par månader för att fatta att det inte är att leka med.
Får jag välja så vill jag inte ha lungcancer.
Varför äter jag inte surströmming på krogen? :3freak
Antagligen för det luktar så mycket och att andra människor förmodligen inte uppskattar det.
Hmm, sen kan det ju även bero på att jag normalt inte äter surströmming. :rolleyes:
Krogrökare, respektera era medmänniskor! :whip

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Det är fan äckligt med folk som röker, BOrde vara rökfritt på Krogen JA :tummenupp

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
eus skrev:
Jaa vad tycker ni igentligen?

Jag tycker att det ska förbjudas.
Stackars krogpersonal som får jobba i den där dimman.
Man luktar ju skit när man kommer hem från krogen. Man tar alltid på dig nya fina fräscha kläder när man ska gå ut.. helt meningslöst

Även om jag kan tänka mig att ta en cigg på nån fest, fast då kan man lika gärna gå ut
stackars krogpersonal som får jobba med fulla mäniskor.. förbjud spriten oxå!

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
blom skrev:
stackars krogpersonal som får jobba med fulla mäniskor.. förbjud spriten oxå!

Det är ingen som tvingar ner spriten i halsen på någon annan. :fakta
Det är skillnaden. :hihi

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
LasseR6 skrev:
Det är ingen som tvingar ner spriten i halsen på någon annan. :fakta
Det är skillnaden. :hihi
nej precis.. man dricker självmant, men dom får ju jobba med dryga mäniskor som dricker massa sprit...

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
blom skrev:
nej precis.. man dricker självmant, men dom får ju jobba med dryga mäniskor som dricker massa sprit...

Förstår inte problemet med det.
De jobbar faktiskt på en arbetsplats där man säljer alkohol.
Som ett systembolag, fast med musik och dansmöjligheter(ibland) samt att kunderna inte får ta med sig spriten hem utan måste dricka alkoholen på plats i lokalen.
Om ingen dricker så tjänar krögaren inga pengar och utan pengar så får inte personalen någon lön.
Sen kan man ju som kund försöka uppföra sig och behandla de som jobbar i röken med respekt.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
LasseR6 skrev:
Förstår inte problemet med det.
De jobbar faktiskt på en arbetsplats där man säljer alkohol.
Som ett systembolag, fast med musik och dansmöjligheter(ibland) samt att kunderna inte får ta med sig spriten hem utan måste dricka alkoholen på plats i lokalen.
Om ingen dricker så tjänar krögaren inga pengar och utan pengar så får inte personalen någon lön.
Sen kan man ju som kund försöka uppföra sig och behandla de som jobbar i röken med respekt.
vet inte hur mycket du varit på krogen men det verkar inte vara för jävla mycket ialf.. där jag varit på krogen så har man även sålt cigaretter vilket man då får betrakta som en dubbelmoral från krögarens sida.. dom tjänar faktiskt pengar på dom oxå.. krögarna vill ju inte ha rökfritt. och hur många av dom som jobbar där röker inte.-.. en hel del

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
blom skrev:
vet inte hur mycket du varit på krogen men det verkar inte vara för jävla mycket ialf.. där jag varit på krogen så har man även sålt cigaretter vilket man då får betrakta som en dubbelmoral från krögarens sida.. dom tjänar faktiskt pengar på dom oxå.. krögarna vill ju inte ha rökfritt. och hur många av dom som jobbar där röker inte.-.. en hel del

Håll dina hästar Blom och lugna ner dig.
Har varit på krogen så att det räcker och blir över.
Tror att ciggarettintäkterna är marginella jämfört med spritintäkterna.
Anledningen till att krögarna inte vill ha rökfritt är förmodligen den att de tror att ingen kommer vilja gå på en krog med rökförbud.
Hur blir det då om det är rökförbud på alla krogar?
Tycker du att det är bra med rökning på krogen?

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag skiter i om det är rökning eller inte på krogen men jag tycker att dom som vill ska få röka.. jag lider inte av det..

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Att ha en rökhörna eller en bit i en restaurang där man får röka är som att ha en kissavdelning i en pool.

Röka kan man göra utomhus, kröka inomhus.

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
D-one skrev:
Jag tycker att man lika bra kan gå ut o röka... /QUOTE]

hur skulle det se ut... ha ha ha
Slagt huset i malmö tar in mellan 1000-2000 personer en lönehelg..
låtsäga att 30 % utav dessa röker troligen fler (feströkare) det skulle bli 300-600+ som skulle stå utanför entré portarna och cigga...

tror du inte folk hadde klagat på att dom var tvungna att gå igenom den dimman som uppstod när 300 pers står och röker på samma ställe ...

och tjejerna i garderoben som skulle få hänga in och ut jackor för brinnande livet..

nä är ni oriliga för att dra på er lungkanser på krogen är nog risken att ni dör av skrump lever först!!

sen att ens kläder luktar askfat ...ja vad kan man säga...tvätta kanske..brukar inte själv använda sammakläder dagen efer jag varit ute och svinat...

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
mr_rockster skrev:
Att ha en rökhörna eller en bit i en restaurang där man får röka är som att ha en kissavdelning i en pool.

Röka kan man göra utomhus, kröka inomhus.

:bow mr_rockster :bow

Den bästa liknelsen jag hört! :hihi

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...