Ska rökning på krogen förbjudas?

Ska man förbjuda rökning på krogen?

• Antal röstningar
    0

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Pär skrev:
D-one skrev:
Jag tycker att man lika bra kan gå ut o röka... /QUOTE]

hur skulle det se ut... ha ha ha
Slagt huset i malmö tar in mellan 1000-2000 personer en lönehelg..
låtsäga att 30 % utav dessa röker troligen fler (feströkare) det skulle bli 300-600+ som skulle stå utanför entré portarna och cigga...

tror du inte folk hadde klagat på att dom var tvungna att gå igenom den dimman som uppstod när 300 pers står och röker på samma ställe ...

och tjejerna i garderoben som skulle få hänga in och ut jackor för brinnande livet..

nä är ni oriliga för att dra på er lungkanser på krogen är nog risken att ni dör av skrump lever först!!

sen att ens kläder luktar askfat ...ja vad kan man säga...tvätta kanske..brukar inte själv använda sammakläder dagen efer jag varit ute och svinat...
ORD!!! så är det slut snackat nu..

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jo men Blom, sanningen är ju den att de flesta som feströker hade låtit bli om det var rökförbud. Helt plötsligt är det inte så många rökare kvar....

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
I kalifornien är det rökförbud på samtliga offentliga platser sedan, nu skall vi se, mitten / slutet på -90. Även förbud att röka x antal meter ifrån entrédörrar osv.
Funkar grymt bra!

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Chrille skrev:
Jo men Blom, sanningen är ju den att de flesta som feströker hade låtit bli om det var rökförbud. Helt plötsligt är det inte så många rökare kvar....
så säger du bara för att du har slutat röka.. :D

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Pär skrev:
D-one skrev:

hur skulle det se ut... ha ha ha
låtsäga att 30 % utav dessa röker troligen fler (feströkare) det skulle bli 300-600+ som skulle stå utanför entré portarna och cigga...

tror du inte folk hadde klagat på att dom var tvungna att gå igenom den dimman som uppstod när 300 pers står och röker på samma ställe ...

och tjejerna i garderoben som skulle få hänga in och ut jackor för brinnande livet..

nä är ni oriliga för att dra på er lungkanser på krogen är nog risken att ni dör av skrump lever först!!

sen att ens kläder luktar askfat ...ja vad kan man säga...tvätta kanske..brukar inte själv använda sammakläder dagen efer jag varit ute och svinat...

Tror att det skulle se rätt bra ut. :D
Vaddå hänga in o ut jackor? De får väl gå ut utan. Det funkar på kåren. Jag fattar att det inte kommer att funka på alla ställen, men man får försöka att se möjligheterna.
Tror att folk skulle feströka mindre om det blev lite "kallare" att röka.
Det blir liksom inte lika coolt att röka om man måste stå utomhus och huttra(då det är kallt ute).
I förlängningen blir det mindre folk som belastar sjukvården.

Tror inte att jag kommer att jag kommer att få lungcancer bara för att jag går till en rökig krog. Däremot så gillar jag inte att lukta som ett askfat eller bli utsatt för något som bara är skadligt och inte ger mig någon njutning.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
blom skrev:
nej precis.. man dricker självmant, men dom får ju jobba med dryga mäniskor som dricker massa sprit...

...och betalar med det deras löner. Det finns bingohallar för det som inte vill gå på krogen. :banana

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Pär skrev:
D-one skrev:

..

Nu tror ju inte jag att alla skulle gå ut samtidigt.
Tror även att vissa inte skulle röka alls alt mer sällan än de gjorde tidigare, pga att de var tvingade att gå ut.

Men det enklaste sättet e ju att tala om för personen som röker att du stör dig på det så flyttar han/hon sig säkert.

Eller vi rökare har ju för vana att alltid fråga om det går bra att röka vid bordet vid middagar tex, Vi kan ju oxå lika bra göra det på krogen oxå.
Får man det som en vana så ska det väl inte vara ngr problem. :va

Undrar bara om man tänker lika klart efter ett par :öl
;)

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Teo skrev:
...och betalar med det deras löner. Det finns bingohallar för det som inte vill gå på krogen. :banana
ja och ungdomsgårdar för dom som inte gillar rök.. det har rökits på krogen sedan billy the kid drack sprit på salonen, och det är bra jävla länge sedan.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
blom skrev:
ja och ungdomsgårdar för dom som inte gillar rök.. det har rökits på krogen sedan billy the kid drack sprit på salonen, och det är bra jävla länge sedan.

Ja och förut hade man kokain i coca cola och det var ingen som tyckte det var något konstigt med det. :rolleyes:

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Teo skrev:

På bingohallarna kan man ju få sin beskärda del av passivrökning, som krogen fast utan sprit. :3freak

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
LasseR6 skrev:
Ja och förut hade man kokain i coca cola och det var ingen som tyckte det var något konstigt med det. :rolleyes:
men herre gud..

man kan ju dra det här hur långt som helllllllllssst... köra hoj fortare än vad man får osv :ajjabajja

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
blom skrev:
men herre gud..

man kan ju dra det här hur långt som helllllllllssst... köra hoj fortare än vad man får osv :ajjabajja

Ja och Billy the Kid var ju rätt dagsaktuellt och ett argument som övertygade de flesta på onkologen... :rolleyes:
Det jag vill få fram är att folk får röka bäst de vill men att jag och en hel del andra inte vill det. Det ska vara fritt att välja huruvida man får i sig ciggarettrök eller inte.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
LasseR6 skrev:
Ja och Billy the Kid var ju rätt dagsaktuellt och ett argument som övertygade de flesta på onkologen... :rolleyes:
Det jag vill få fram är att folk får röka bäst de vill men att jag och en hel del andra inte vill det. Det ska vara fritt att välja huruvida man får i sig ciggarettrök eller inte.
ja eller går på gatan och blir över körd av en tok på en hoj

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
blom skrev:
Jag vet att det hör till "lassie" tråden men min systers pojkvänns farfar har ridit med Billy the kid!! det är sant!!!!

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Teo skrev:
Jag vet att det hör till "lassie" tråden men min systers pojkvänns farfar har ridit med Billy the kid!! det är sant!!!!
vad bra då borde ju du ha förståelse för rökning på krogen...

det jag menar är att det rökts så länge vi levt och nu så ska det börjas med sånt här grodd snack

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
blom skrev:
ja eller går på gatan och blir över körd av en tok på en hoj

Man ska väl gå på trottoaren. :rolleyes:
Sorry! Kunde inte låta bli.
Ska nu ta min hink och spade och gå upp ur sandlådan...

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
det e bara en massa gnäll på rökare...

det är ingen som reagerar när dom t.ex går in i en bilverkstad, lackare, glasmästare med flera att dem blir exponerade av socyanater som är flera gånger farligare än passiv rökning...

utan då går man bara rakt in utan att ens titta på varningsskyltarna..

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...