NoicE skrev:
Kanske för att folk överlag gillar att röka.
Är du helt bakomflötet?
OM helvetet kursar så är det väll för att folk VILL röka.
Du säger ju emot dig själv, och skit i Cali, vi bor i sverige.
Lasse lasse liten, jag tycker du är så fånig så jag orkar inte ens svara.
Undrar vem det är som är bakom flötet egentligen? Vill man inte fatta så fattar man inte heller. Men jag gör trots allt ett sista tappert försök att förklara så att även Noice förstår.
För det första. CA är en väsentlig liknelse eftersom det är en civlisation som liknar vår egen. Om samtliga krogar i CA tillåtit rökning utom EN eller ETT PAR, så kan du vara säker på att även den/de hade konkat. Precis som i Sverige. Samma är det om man påtvingar dem ett rökförbud - samtliga överlever, eller i alla fall ingen konkar pga rökförbudet.
För det andra. Du skriver att folk överlag gillar att röka (och tydligen bara i Sverige och inte i CA). Så är det naturligtvis inte.
Nu vet jag inte hur många vuxna människor i Sverige som röker/feströker, men vi säger för enkelhetens skull att det är 50% och att det finns rökfria krogar. Då finns det flera anledningar till att ickerökarna "tvingas" till rökkrogarna.
En är att hälften av alla ens kompisar i gänget man går ut med inte går på rökfritt, eftersom de röker. Vill man umgås med sina vänner måste man alltså gå på rökkrog.
En annan är då att, om ett gäng kompisar där ingen röker står och väljer mellen rökfritt och rökkrog. Då det finns 3 gånger så många människor på rökkrogen (50%+50% av ickerökarna = 75%) som på ickerökkrogen (25%) väljer de klart rökkrogen trots att de är ickerökare. Man söker sig till den besökstätaste krogen, det är helt naturligt.
Om det däremot ENDAST funnits rökfria krogar - ja, inte fan hade rökarna stannat hemma då.