Ska rökning på krogen förbjudas?

Ska man förbjuda rökning på krogen?

• Antal röstningar
    0

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Äh va fan. Om rökarna inte störde så var det inget problem. Om man inte är sugen på att få i sig rök eller lukta rök så finns det inget man kan göra idag. Det är ruskigt nice att slippa hela problemet som de kör här i New York. Kolla på den här http://a-smoke-free-new-york-works.org och "TV ads". Ganska kul om man inte är rökare. :)

Blackadder skrev:
Det som mest stör mig i denna, och många andra frågor, är att folk som i vanliga fall sitter och gnäller på det svenska överförmynderiet 'som hela tiden lägger sig i'. Nu sitter med båda tummarna långt uppkörda i arschelt och gnäller på samma överförmyndare att lösa deras problem åt dem. Nu raljerar jag men bara lite.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Ge fan i min cigg! Att röka på krogen är en mänsklig rättighet. Sitt hemma och sup om ni inte vill lukta rök.

dews

Mannen
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
snart
åk till lokala högstadiet och kolla in alla fjuniga fjortissar som står och röker bakom gympasalen... det är på den nivån ni ligger killar... skärpning

rökning dödar... jag har tyvär bevis!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
John Holmes skrev:
Ge fan i min cigg! Att röka på krogen är en mänsklig rättighet. Sitt hemma och sup om ni inte vill lukta rök.

Det var nog det vettigaste jag läst i den här tråden :tummenupp

Förutom det jag har sagt ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
John Holmes skrev:

Så du skulle tycka det var helt ok om jag gick runt och sprutade tex smörsyra på dig på krogen? Det är till skillnad från cigg helt ofarligt för dig men det luktar satan. Det är ju en mänsklig rättighet att förpesta andras tillvaro tydligen.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Det kommer säkerligen bli finfina tider för svartklubbarna runtom i landet iallafall när rökförbudet är genomfört.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Goodstuff skrev:
Så du skulle tycka det var helt ok om jag gick runt och sprutade tex smörsyra på dig på krogen? Det är till skillnad från cigg helt ofarligt för dig men det luktar satan. Det är ju en mänsklig rättighet att förpesta andras tillvaro tydligen.

:tummenupp

Ifall nån hade kommit på en ny sak, vi säger tex. ett helt nytt ämne som heter pentahydroxfol som är jävligt gott att andas in gaser av. Tyvärr är det bara så att det är relativt skadligt för de som sitter brevid...

Låter inte särskilt smart va? Hade aldrig tillåtits att användas ifall det hade introducerats idag.

Samma sak som rökning, bara att folk är så inpyrda att de inte förstår hur jävla själviska de är.

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Rökning är fan mer avtändande än en hårig :arsele

För att inte tala om den vidriga lukten, ok, kläderna går ju att tvätta, men hur kul är det att behöva tvätta jackan varje gång man varit ute :va

tycker varje rökare borde tilldelas en sån där Michael Jackson Bubbla som de kan stå och bolma i om det finns folk i närheten :banana

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
John Holmes skrev:

Haha. Stora ord. Bland de mänskliga rättigheterna finns dock en rätt till liv. En rätt rökare sätter sig över när de utsätter andra för passiv rökning.

Sådeså!
:D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Goodstuff skrev:
Hade du sprutat den på mig hade jag gått till personalen och sagt "Det springer en jävel och sprutar smörsyra på folk. Kan ni inte kasta ut honom?" Då hade de förmodligen sagt att "Men vaffan... Ett sånt nöt. Han skall ut bums!" Och så had du åkt ut med huvudet före eftersom krögarna inte vill ha folk som jävlas inne i sin lokal. Hade ni varit många som gjort samma sak hade det inte dröjt länge innan krögarna på eget bevåg, utan att blanda i myndigheterna, hade satt upp skyltar med innebörden att smörsyra är strängt förbjudet på etablisemanget. Krogar som inte hade haft som policy att sparka ut smörsyretalibaner hade jag inte besökt eftersom jag inte gillar lukten av smörsyra. Det är inte en mänsklig rättighet att gå på krog. Era fyllhundar :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
t-rex skrev:
Haha. Stora ord. Bland de mänskliga rättigheterna finns dock en rätt till liv. En rätt rökare sätter sig över när de utsätter andra för passiv rökning.

Sådeså!
:D
Det hör dock till ovanligheterna att rökare tvingar ickerökare att sitta brevid dem. Lika ovanligt torde det vara att rökarna tvingar in ickerökare i lokaler där rökning förekommer. Går du av egen fri vilja till ett ställe där du vet att det röks så har åsikten att det är du, snarare än rökaren, som utsätter dig för dödlig fara visst fog för sig.

Det är fö mycket lätt för dig att eliminera det riskmomentet - gå därifrån. Varför gör ni inte det, med tanke på de dödliga risker man löper när man befinner sig i samma lokal som rökare? Tror ni inte riktigt på de risker ni själva målar upp?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Är det inte lite brist på kunskap att röka?
Alla vet ju vad som händer och fortsätter iaf.

Böjne

Helt fantastiskt stark
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Ducati
Rökning på krogen är väl okej, däremot är det förjävligt att man fortfarande tillåter rökning på hotellrum och sånt för det luktar verkligen skit av gammal inpyrd röklukt.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Med den utmärkta ventilation som finns på de flesta krogar vore rökning på inget problem om inte gnälliga icke-rökare envisades med att cirkla snävt runt rökarna bara för att få något att klaga på.

Rökare sparar pengar åt samhället. Den sammanlagda betalda tobaksskatten i kombination med det genomsnittligt minskade pensionsuttaget kompenserar utan vidare eventuellt ökad vårdkostnad. Det är inte bara rökare som får dyrbar vård i livets slutskede.

Gnällspikar!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Mavve skrev:
Jag har sett att de hostar rätt illa ibland med :gnissla

VA :va

Nu pratar du nattmössa?
GAMMLA människor hostar, eller ja... det är väll DÖDSROSSLINGAR?

Eller på står du att cigg aretter är jäv ulens på hitt?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ugluk skrev:
Med den utmärkta ventilation som finns på de flesta krogar vore rökning på inget problem om inte gnälliga icke-rökare envisades med att cirkla snävt runt rökarna bara för att få något att klaga på.

Rökare sparar pengar åt samhället. Den sammanlagda betalda tobaksskatten i kombination med det genomsnittligt minskade pensionsuttaget kompenserar utan vidare eventuellt ökad vårdkostnad. Det är inte bara rökare som får dyrbar vård i livets slutskede.

Gnällspikar!

Luftkonditioneringarna klarar det tyvärr inte.
Sen byter inte krogen filter i luftrenaren så ofta som han borde heller.

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Kom precis hem från krogen nu och det stinker verkligen.:zpy

Men samtidigt känns det lite sjukt att det ska behövas ett förbud för att få bukt med problemet. Bästa lösningen vore väll om krögarna helt enkelt tog sitt ansvar lite mer och skaffade bättre ventilation osv...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bingo skrev:
...

Det är fö mycket lätt för dig att eliminera det riskmomentet - gå därifrån. Varför gör ni inte det, med tanke på de dödliga risker man löper när man befinner sig i samma lokal som rökare? Tror ni inte riktigt på de risker ni själva målar upp?

Jodå. Stenhårt. Men varför på egen hand eliminera en liten del av problemet när man kan få bort hela? Och få en rökfri krog. Jag antar att herrn vurmar för frihetstanken, att all skall kunna göra vad de vill? Så länge det inte hindrar andra från att göra vad de vill? (lite förenklat iofs, men du fattar vad jag menar...)

Med de förutsättningarna, verkar det mest logiskt med

1. rökning (=möjlighet för rökarna att vara lyckliga)
2. Icke rökning (=möjlighet för både rökare och ickerökare att vara lyckliga)

Edit; @ugluk, jo, det är ju lite faschinerande att folk betalar pengar för att snabbare ta sig själva ut ur ekvationen. :va

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...