Ska rökning på krogen förbjudas?

Ska man förbjuda rökning på krogen?

• Antal röstningar
    0

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Pär skrev:
det e bara en massa gnäll på rökare...
Haha! Ja, undra varför??? Skulle jag gå runt och möka hela tiden så skulle nog folk bli sura då också! Då skulle alla på krogen vara passiva mökare, men för mig gör det inget! Så jag skiter väl i om dom kommer hem och luktar dass! :3freak
Näe, bort med röken! Varför ska jag stanna hemma för att slippa få i mig rök?? Det får väl dom som röker göra :fatta!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Pär skrev:
det e bara en massa gnäll på rökare...

det är ingen som reagerar när dom t.ex går in i en bilverkstad, lackare, glasmästare med flera att dem blir exponerade av socyanater som är flera gånger farligare än passiv rökning...

utan då går man bara rakt in utan att ens titta på varningsskyltarna..

Det var väl en jävla kass jämförelse.... :dummer

Vaddåå... om jag sitter på en bar/resturang... o någon annan sprider gift omkring sig (röker) ska JAG gå ut då??? :7peta

Det är ju DÄR min sko klämmer i alla fall... jag vill inte bli utsatt för andras jävla laster....!!!!

O börja inte dra upp med hur fort man kör hoj o utsätter andra för risker o bla..bla... det är INTE samma sak... o så ÄR det..!!!

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Madhonda skrev:
Det var väl en jävla kass jämförelse.... :dummer

Vaddåå... om jag sitter på en bar/resturang... o någon annan sprider gift omkring sig (röker) ska JAG gå ut då??? :7peta

Det är ju DÄR min sko klämmer i alla fall... jag vill inte bli utsatt för andras jävla laster....!!!!

O börja inte dra upp med hur fort man kör hoj o utsätter andra för risker o bla..bla... det är INTE samma sak... o så ÄR det..!!!

Tycker ändå att man inte ska diskriminera rökare..(skall kanske tilläggas att jag inte röker själv) tycker det är upp till resturang ägaren om han vill förbjuda rökning eller inte...det är trots allt i hans lokal man vistas i.

men att staten ska göra lagar om dittan och dattan är jag emot,, tycker redan att vi lever i ett överförmyndar samhälle..

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
a
Fel fel fel, nu ska fabbrå förståsigpå tala om för er hur det ska va!

Skippa antingen eller diskussionen det leder inte nånvart!
Lagstiftning om totalförbud är ju det gamla vanliga överbeskyddarsamhällets lösning och den stinker (äcklig rök).

Nä, vad vi behöver är alternativ, man ska kunna välja om man vill gå på en rökfri krog eller inte! Vi kunder måste börja ställa lite krav, efterfråga rökfria miljöer etc, så att krögarna fattar att det finns pengar att tjäna även på detta.

Sedan var det nån som inte trodde att det var så höga marginaler på ciggen, jodå det är det!

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Pär skrev:
Tycker ändå att man inte ska diskriminera rökare..(skall kanske tilläggas att jag inte röker själv) tycker det är upp till resturang ägaren om han vill förbjuda rökning eller inte...det är trots allt i hans lokal man vistas i.

men att staten ska göra lagar om dittan och dattan är jag emot,, tycker redan att vi lever i ett överförmyndar samhälle..

Kliver ner i sandlådan igen...
Diskrimininera rökare...det var bland det sämsta jag har hört.
Diskrimineras fortkörare också? :rolleyes:

Det du glömmer bort är att du förutsätter att det är en rättighet att röka överallt.
Rökare har också skyldigheter, inte bara rättigheter.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Blackadder skrev:
....
Nä, vad vi behöver är alternativ, man ska kunna välja om man vill gå på en rökfri krog eller inte! Vi kunder måste börja ställa lite krav, efterfråga rökfria miljöer etc, så att krögarna fattar att det finns pengar att tjäna även på detta.
....

Snickesnack. Det märkliga i vårt hälsohetsande samhälle är att en krog/nattklubb med rökförbud inte kan konkurrera med de rökiga. Så är det ju bara och tyvärr skapar inte vi kunder den efterfrågan som borde finnas.
Tacka feströkarna för det! Hade dom gett fan i ciggen på krogen så hade vi heltidare fått gå ut om vi skulle röka för då hade vi inte varit många....

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Blackadder skrev:
Sedan var det nån som inte trodde att det var så höga marginaler på ciggen, jodå det är det!

Skrev om ciggarettintäkters marginella storlek i relation till spritintäkter, inte om ciggarettmarginaler. :fakta
Självklart är det höga marginaler på ciggaretter. Inget nytt under solen.

Håller med dig angående att vi bör ställa krav på krögarna. :tummenupp
Det finns nog ingen patentlösning på problemet som gör att alla blir nöjda.
Eller? :confused:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag var skitfull igår, rökte som ett svin. Det var gott.

Krogrörelsen skulle dö ut om man inte fick röka.
Jag har slutat röka efter min olycka, men feströka kommer jag aldrig att sluta med.
En cigg o en bira är nog skönt för många mer än mig. :öl :fyllisar

Smoking rocks :banana

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
jag har arbetat på tung metallindustri (Gränges aluminium)ett par somrar.

enligt skyddsombuden var vi tvungen att gå med helmasker pga av "giftiga gaser" och annan rök&damm.

-tänk dig arbeta i en bar med liknande miljö med rök full av diverse gifter...
-näe tack :crash

har varit i Kanada, Brittish columbia,ett par vintrar å åkt bräda.
När man går ut på krogen så är det så jävla fräscht.
alla röker utomhus, spelar ingen roll om det är 10 grader kallt, alla står ute-ingen klagar på lagarna där.

tänk om vi fick samma lagar här?! vore ju kungligt!!!

/ASTMAkungen aka Raggzor

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
NoicE skrev:
Jag var skitfull igår, rökte som ett svin. Det var gott.

Krogrörelsen skulle dö ut om man inte fick röka.
Jag har slutat röka efter min olycka, men feströka kommer jag aldrig att sluta med.
En cigg o en bira är nog skönt för många mer än mig. :öl :fyllisar

he he, nä enriktig jav_a fylla och mycket cigg = ensjuhelvetes bakfylla och illamående, det e det rätta, hur ska man annars utverdera gårkvällens bravader?....man kommer ju inte ihåg något.
måste ju ha någon referens att gå på :fyllisar

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Chrille skrev:
Tacka feströkarna för det! Hade dom gett fan i ciggen på krogen så hade vi heltidare fått gå ut om vi skulle röka för då hade vi inte varit många....

Ja.. vad är DET för jävla idé att feströka....det verkar inte klokt. Varför ska man göra det just då....!!?? det övergår i alla fall mitt förstånd.!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Pär skrev:
D-one skrev:
Jag tycker att man lika bra kan gå ut o röka... /QUOTE]

hur skulle det se ut... ha ha ha
...

tror du inte folk hadde klagat på att dom var tvungna att gå igenom den dimman som uppstod när 300 pers står och röker på samma ställe ...
......

sen att ens kläder luktar askfat ...ja vad kan man säga...tvätta kanske..brukar inte själv använda sammakläder dagen efer jag varit ute och svinat...

Tja, hur skulle det se ut? Antar att alla som tycker att detta är ett exempel på överförmynderi vill ta upp staterna som ett befriande exempel. Ok, låt oss ta New York. De har..... *trumvirlvel* Rökförbud på pubar!

Och du, fin poäng där, du tror inte folk klagar eftersom de nu garanterat måste gå inne i en lokal där 300 pers står och röker på samma ställe??

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
NoicE skrev:
En cigg o en bira är nog skönt för många mer än mig

Tyvärr inte för oss ickerökare. Men en bira sitter oftast fint.
Smoking rocks. <- Kan inte låta bli att tycka synd om dig.
Varför slutade du röka om det nu är så häftigt?

Folk tyckte kanske att rökning var coolt/spännande när man gick i fyran-femman. Har man inte insett hur lamt det är i vuxen ålder så är det bara att beklaga.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rökning är för svaga personer. Alla hårdingar borde få gå på krogen utan att behöva umgås med viljesvaga offer för tobaksindustrin.
Rökförbud? Hell yeah!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
EDIT?? Jag är senil.... Eller analfabet...

Last edited:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Pär skrev:
he he, nä enriktig jav_a fylla och mycket cigg = ensjuhelvetes bakfylla och illamående, det e det rätta, hur ska man annars utverdera gårkvällens bravader?....man kommer ju inte ihåg något.
måste ju ha någon referens att gå på :fyllisar

jaja, tänker du alltid på bakfylla när du ska ha roligt?
Inte jag ivf, det förstör kvällen.

Skalman: Nej. Det menar jag inte, men vi har andra vanor i sverige.

LasseR6: Sluta va så fånig, fresten är det _ALLTID_ gott med öl, inte bara oftast.
Jag slutade röka för att det blev så, låg på sjukan med brutet lårben i 9 dagar
och kunde inte ta mig nedför trappen själv så jag hade inte en tanke på att ta en cigg.

Jag tycker det är lika "töntigt" att tro att det är coolt o röka som du
verkar tro att folk röker för att vara häftiga.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
mr_rockster skrev:
Att ha en rökhörna eller en bit i en restaurang där man får röka är som att ha en kissavdelning i en pool.

Röka kan man göra utomhus, kröka inomhus.

Sorry Chrille. Du är bara nummer 2 på att påpeka det :)

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...