Ska Swedie fortsätta driva SH?

Ska Swedie fortsätta driva SH?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
(sorry att jag skriver i tredje person, men behöver få tråden att bli lockande att läsa)

Hej alla...! Jag har i rätt många drivit SH nu. Inte helt ensam såklart, utan med hjälp av en del moderatorer som kommit i gått. Det har under årens lopp (snart 9 år) blivit en del bråk att hantera både på SH, utanför och på alla andra möjliga sätt. Det är rätt slitande och suget att lägga timmarna minskar för varje gång.

Jag antar jag söker få lite ryggdunkar, ELLER knuffar åt det håll det nu skall bära... Vad tycker ni? Rösta, och / eller skriv åsikt.

Nedan följer lite tankar om hur jag "hanterar" SH när något händer. Så ni kan rösta på bästa sätt.

Mina och SHs regler är generellt att gå efter vad majoriteten tycker, och vad som är bäst för den större skaran. Detta gynnar ju som sagt inte alltid de som klagar för stunden på ett ämne eller en medlem.

Så t.ex Alla kan inte tycka om SH som sajt, så är det bara. Att äga och köra sporthoj är ofta synomymt med att älska adrenalin och hastigheter. Gillar du inte det, då är nog inte sajten för dig.

Med det sagt, uppmanas inte till att köra som idioter överallt, utan på rätt ställen utan fara för andra medtrafikanter. Detta står förresten även under "reglerna". Så ingen tror annat... SH uppmanar inte till brott, men är samtidigt ingen brottsbekämparmyndighet!

Det går alltså inte på något speciellt sätt hantera åsikten "jag tycker alla som kör för fort är idioter och borde bannas". Bäst där är istället att du som har problem med sajten sporthoj och dess medlemmar, besöker en annan sajt och även håller dig till insändare i tidningar. Det blir tufft att få gehör på denna sajt, eller tron att SH ska börja banna medlemmar som kör för fort. Det tror jag ALLA gör, även de/du som klagar...

Ett annat praktexempel på ett problem vars konsekvenser jag ogillar att hantera är hur jag ibland försöker stryra upp bråk för att slippa banningar, att båda parter, även fast jag inte är inblandad i bråket i sig eller känner människorna så blir jag kallad för dittan och dattan och båda säger alltså att jag tar den/dom andra under vingarna. Isåfall skulle ju båda vara under mina "vingar"? Vilket kanske vore ett sätt att beskriva mitt sätt... att jag försöker liksom ta "båda" till svars och reda ut situationen och be om att helt enkelt respektera varandra. Men likt människan att fungera att när man väl skaffat sig en åsikt så håller den sig livet ut... och likt skygglappar på hästar så stirrar man blind på småsaker utan att försöka se den större bilden. Men jag förstår att det känns personligt att bli exkluderad från sajten. Men det är som sagt ofta sista utvägen.

Så här har det varit i några år nu, det är trist att behöva avskärma sig från sajtens medlemmar. Det är därför jag inte är så buddy buddy alltid via PM. Detta för att inte bli allt för personligt involverad i någon medlem. Som det varit förr, har jag varit för vänskaplig och kanske beskyddande och det plötsligt blir större bråk... så ja då blir det svårt att vara den där neutrala som ska kunna ta beslut om banningar osv. Så därför sedan 1-2 år tillbaka så försöker att jag inte längre bli vän med någon då det i slutändan bara blir fel... Bah! Jag gör detta för "den större skaran" för att inte anses delad i en åsikt eller ta andra under mina "vingar". Tyvärr gått så långt att om jag ser en medlem med sporthojströja så vill jag inte ens säga hej... för jag vet inte alltid om personen har något emot en. Samma sak på mc-mässor och fester... för lätt att alltid någon ska bråka på något sätt.

Hursomhelst, det finns en möjlighet att jag inte fortsätter nästa år. Jag vill gärna fortsätta driva SH såklart, men bara med stödet från er. Annars motverkar jag liksom sajtens egenutveckling och min närvaro blir overflödig...

Röstningen är menad som anonym. Så även om ni skriver att ni kanske hatar Swedie officiellt i trådar och inlägg, så kan ni alltså rösta tvärtom här o ändå äga kredz till era kompanjoner. =)

Tack o hej så länge!

//EDIT: Syftet med tråden är egentligen min undran om SH skulle bli bättre utan mig. Mina "magsår" kanske skulle försvinna. Jag kanske bryr mig för mycket... Men iaf, behöver ett riktmärke o gå på. Tack

Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Du gör ett kanon jobb och jag betvivlar skarpt att många andra skulle göra ett bättre och ännu fler som inte har en aning om vilket jobb man måste lägga ner för att hålla en sajt som denna igång och hyffsat rumsren.
Att även jag kan ha synpunkter på vissa inlägg, kanske ofta filmer och bilder över idiotkörningar på landsväg och uppenbara buskörningar som glorifieras, så är det en väldigt liten del och det finns så mycket annat här i livet som är värre.

Du gör ett bra jobb, bara fortsätt med det för som sagt, bättre tror jag inte vi får det med någon annan, just nu ligger ribban rätt bra och det är lagom av det mesta.

MVH
Benny

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Har inte varit här så länge men ditt namn lyser upp överallt i forumet och jag tycker du gör det bra. Fortsätt på exakt samma väg om du känner att du har orken. Du har mitt stöd!

• Gilla
Reaktioner: Lx3

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har varit här i ungefär ett år och tycker du gör ett toppenjobb. Jag hade lite synpunkter i början men det var innan jag kom in i jargongen som faktiskt är här.

Tummen upp!

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
..

Jag vi ge dej en klapp på axlen..:krama
Jag är en frekvent besökare här, läser en hel del inlägg.
Ofta blir det gnabb, nå som vill vara viktig??

Överlag tycker jag om SH, annars hade jag sökt mig härifrån,

En del besökare/medlemmar söker sig till debatter/ordkräkeri..
Dessa trådar lägger jag inte in kommentarer i, i hopp att de självdör inom kort.

Däremot uppmuntrar jag roliga trådar och lägger in en kommentar eller två:tummenupp

Jag förstår din sits och känner en tråkig känsla i magen.
Kan du inte känna någon stolthet för SH så måste det vara svårt.

Jag hoppas du får många positiva inlägg och:pussa så du finner
ork att fortsätta med denna sida..:Bugar

Jag kommer sakna SH om den försvinner..

Mvh Jörgen Varberg..

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tråkigt att SH blivit en sån belastning men det är förståeligt.
Jag tror lösningen på ditt problem heter "delegera", ett problem som många chefer har.

Utse fler "supermoderatorer" och utbilda dessa väl, lita sen på att de gör sitt jobb.
Du kan sen ägna dig åt att hålla koll på dessa och deras arbete så slipper du känna som du gör.

I övrigt tycker jag ett forum är till för diskussioner och utan olika åsikter om både ditten o datten så blir diskussionerna ganska släta.

Smagatusk

Guest
Har än så länge inte haft något emot hur du driver sajten. Tycker du och de andra moderatorerna gör ett bra jobb, och verkar göra ert bästa för att hålla sajten ren.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tyvärr så i med att det inte går betala moderatorer och även moderatorerna blir utsatta för liknande problem jag har så helt enkelt kommer och går moderatorer, ibland lite för fort.

Det är oxå ett vågspel med antalet moderatorer. För många = för hårt toppstyrt och folks åsikter hämmas från att skrivas och det blir ett mindre aktivt forum. SH är ju lite känt även lite för sin "frihet" i vad man får skriva (såklart följa reglerna).

Men som känt, det är en smått otacksam uppgift att vara moderator. Det positiva (den lilla kändisfaktorn) överväger inte det negativa (utsattheten).

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Har varit med ett bra tag nu & sett hur SH har förändrats,
I början så var det mer "kompisanda", T.ex. att man skrev en liten historia om sig själv efter sitt 1000onde inlägg, då kunde man lära känna medlemmar lite enklare & den ända som vart bannad då var Mavve varannan vecka:hihi

Nu är SH så stort & ekonomi är inblandat oxå (vinstdrivande företag)
Så man kan ju förstå att du inte vill blanda dig i vissa saker, för du vill ju inte förlora medlemmar o.s.v
Som ett vanligt jobb, en chef kan inte vara kompis med en "arbetare".
Men jag kan inte se SH utan Swedie...så jag röstade ja!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Gällande Mavve så hade jag nog rätt. Han var en vilsen liten själ som nu hittat sig själv och lugnat ner sig. Idag sköter han sig :)

Som du säger, förr var det "kompisanda" o jag förstår tron som var förr att jag skyddade för mycket. Men i med det så har jag som sagt senaste 1-2 (eller mer) åren börjar ta avstånd från att bli för buddy buddy som sagt. Allt för den stora skaran. Jag avsätter min personlighet, för andras bäst.

På sistone har jag väl fått för mycket skit för att tycka det vara värt det men vad jag kan se på röstningen så verkar jag ju göra ett OK jobb ändå. Det värmer o se statistiken :)

Så antar, i med att hur statistiken ser ut, att mina metoder är rätt.

Behöver väl ladda mina batteriet och få höra oxå att jag gör rätt, inte bara fel från mina "medarbetare" (medlemmar) :)

//EDIT: Glömde nämna gällande vinstdrivande att jag personligen inte tjänar på SH längre, hur mycket mer poppis sajten än blir. Men jag "driver" SH så som jag tror sajten mår bäst av. Jag tror väl min moral o etik är rätt hög egentligen (men har såklart gjort fel, o gör fel) men tar verkligen i för att alla ska ha det så bra som möjligt.

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Jag hoppas du har lust att fortsätta fur jag tycker det funkar bra. Alla kan inte bli nöjda men så är livet. Det finns ju lika många åsikter som människor. "Jobbar" själv som moderator på ett amerikanskt forum fast vi har medlemmar över hela världen så det är ju lite lättare att "ta skit" från en snubbe i Canada när man vet att man aldrig kommer att träffas på gatan :D

Att vara moderator el liknande är mer en hobby än ett jobb så vill man tjäna pengar så funkar det inte utan man måste ju göra det av fri vilja samt ha "skinn på näsan" och vara lite som vatten på en gås och inte ta allt personligt men det är ju inte så lätt alla gånger :huvet

Om du orkar så kör vidare men om det blir en för stor börda så riskera inte hälsan för den är viktigare :fyllisar

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Gällande Mavve så hade jag nog rätt. Han var en vilsen liten själ som nu hittat sig själv och lugnat ner sig. Idag sköter han sig :)

Som du säger, förr var det "kompisanda" o jag förstår tron som var förr att jag skyddade för mycket. Men i med det så har jag som sagt senaste 1-2 (eller mer) åren börjar ta avstånd från att bli för buddy buddy som sagt. Allt för den stora skaran. Jag avsätter min personlighet, för andras bäst.

På sistone har jag väl fått för mycket skit för att tycka det vara värt det men vad jag kan se på röstningen så verkar jag ju göra ett OK jobb ändå. Det värmer o se statistiken :)

Så antar, i med att hur statistiken ser ut, att mina metoder är rätt.

Behöver väl ladda mina batteriet och få höra oxå att jag gör rätt, inte bara fel från mina "medarbetare" (medlemmar) :)

Tycker absolut att du gör ett bra jobb med att driva sh! röstade ja utan tvekan. Sen att det är jobbigt kan jag förstå. Iom att du övervakar sidan mm så är du ju aldrig riktigt ledig.

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Skickar en ryggdunk

Bra jobbat S
Jag kan förstå att det inte alltid är kul att alltid styra upp gräl, Sh har alltid varit lite som en sandlåda på dagis där folk inte backar för att skriva saker som dom troligen inte skulle våga säga för i verkliga livet.
Nu är jag inte någon av dom som debatterar så mycket men har läst en hel del genom åren.
Självklart kan man inte få alla nöjda, men hellre att Sh styrs av någon som har ett eget engagemang i sajten än något annat.
Mvh Per

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
All heder åt dig Swedie som orkar driva denna sajt :tummenupp - bara det inte tar på din mentala hälsa.

joens

TSK racing team
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ktm620sc supermoto kawasaki 1000rx
Mitt stöd har du ....men var rädd om dig själv.....livet går inte ut på att må dåligt och om man får en massa bråk hela tiden som det verkar att du fått ta tag i så tar det glädjen ifrån en själv och inget känns kul.....hoppas du fortsätter och att det slutas gnällas och bråkas...så glädjen återkommer ....tycker SH är bra och har varit medlem länge...

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Moderatorer kommer och går, men vissa personer kan bara inte lägga av hur som helst.

Åtta år är en lång tid. Kan tänka mig att kriser om man ska fortsätta eller inte kommit lite då och då, speciellt när bråken(framför allt sånt som sker bakom kulisserna via pm osv) övertagit ryggdunkningarna. Alla behöver vi uppmuntran!

När man tänker efter, så är det ganska mäktigt att du driver detta. Att du sen orkat göra det i så många år........här kommer en ryggdunkning och en :tummenupp för det du gör för motorcyklismen i Sverige

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
SH är en kontaktnät till likasinnade och ett sätt att "tjöta" med andra som har samma intresse som en själv vilket leder till gemenskap.. alla kan man inte ha samma åsikter och det är ju det som gör att SH lever och är väldigt givande..

i slutändan så har vi alla något gemensamt och det är ju livet som mcförare.
Som mcförare har vi en egen livstil !

tycker att swede + de moderatorer jag varit i kontakt med gör ett kanonjobb..

Hoppas att du finner den ork du behöver för att fortsätta..

//

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...